• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 92091006653

اروپا سیاست حریم خصوصی گوگل را قبول ندارد

اروپا سیاست حریم خصوصی گوگل را قبول ندارد

حدود دو سال پیش بود که گوگل سیسات‌های جدید حریم خصوصی خود را ارائه کرد، اگرچه در همان سال‌ها نیز این سیاست با مخالفت بعضی از کشور اروپایی رو به رو شد اما وضعیت به شکل امروز نبود.

حدود دو سال پیش بود که گوگل سیسات‌های جدید حریم خصوصی خود را ارائه کرد، اگرچه در همان سال‌ها نیز این سیاست با مخالفت بعضی از کشور اروپایی رو به رو شد اما وضعیت به شکل امروز نبود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز سران سازمان دیده‌بان اتحادیه اروپا از سیاست‌های حریم خصوصی گوگل چندان راضی به نظر نمی‌آید.

سایت engadget در این رابطه نوشته است: سازمان حفاظت اطلاعات آلمان معتقد است سیاست‌های حریم خصوصی گوگل قوانین را شکسته است. این سازمان بعد از انجام هفت ماه بررسی سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های گوگل در آلمان، فرانسه و انگلستان اعلام کرده است که گوگل نتوانسته کاربران خود را در جمع‌آوری و ادغام اطلاعات شخصی مطلع کند.

به علاوه این سازمان اروپایی گوگل را به جمع‌آوری اطلاعات کاربران بصورت نامحسوس متهم کرده است. DPA ابزارهای پراستفاده گوگل مانند موتور جست‌وجو، جی‌میل و یوتیوب را وسیله‌ای برای جمع اطلاعات کاربران می‌داند و این ابزارها را ناقض قوانین حریم خصوصی می‌داند. این سازمان خواستار اعمال فشار بیشتری روی گوگل شده است.

البته این اولین‌باری نیست که سازمان‌های اروپایی به تحقیق در رابطه با شرکت آمریکای گوگل پرداخته‌اند. سال پیش بود که یک سازمان فرانسوی هم فعالیت گوگل را زیر ذره‌بین خود قرار داد و بعد از آن، کشورهای دیگر نیز اقداماتی مشابه انجام دادند.

البته گوگل در رابطه با این موضوعات همواره اعلام کرده که به قوانین اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد اما باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل اقدامی برای تغییر قوانین و رویه‌ی خود انجام می‌دهد و یا باز هم سازمان‌های اروپایی این شرکت را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha