• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92092315726
  • خبرنگار : 71480

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش خبر داد

رادار آرش تا پایان هفته در یکی از سایت‌های کشور مستقر می‌شود

رادار آرش تا پایان هفته در یکی از سایت‌های کشور مستقر می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش با اشاره به این‌که رادار آرش در واقع مکمل رادار 10 شهریور است، اظهار کرد: رادار آرش با برد بسیار بالا توانمندی پدافند هوایی را افزوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش با اشاره به این‌که رادار آرش در واقع مکمل رادار 10 شهریور است، اظهار کرد: رادار آرش با برد بسیار بالا توانمندی پدافند هوایی را افزوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی صبح امروز در نشست خبری با بیان این‌که رادار آرش به دلیل بومی بودن بسیار ساده نگهداری و تعمیر می‌شود، خاطر نشان کرد: این رادار تا پایان هفته در یکی از سایت‌های کشور مستقر و در شبکه یکپارچه کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: سامانه "صافات" از سامانه الکترواپتیک با توپخانه به هم پیوسته بهره می برد این سامانه پسیو موجب می‌شود که "صافات" یک سامانه مهلکی باشد از این سامانه به تعداد زیادی در قرارگاه پدافند هوایی موجود است.

فرمانده قرارگاه خاتم با ادامه با اشاره به سامانه "راصد" 32 اظهار کرد: این سامانه یکی از حساسه‌های شبکه کشف و شناسایی پدافند هوایی است که از 10 شهریور سال گذشته به تعداد قابل توجهی به تمامی مراکز حساس و مراکز هسته‌ای و برخی معابر نفوذی واگذار شده است. این سامانه این امکان را می‌دهد که اطلاعات کشف شده را به صورت یکپارچه ارسال کند.

اسماعیلی همچنین افزود: پروژه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم(ص) در حال تکمیل است و اکنون 85 تا 90 درصد این پروژه انجام شده است. این شبکه این توانایی را می دهد که فرمانده سطح نبرد از هر نقطه‌ای از کشور قابلیت کنترل صحنه نبرد را داشته باشد و به مرکز متکی نباشد با تکمیل این پروژه قدرت و توانمندی تصمیم‌سازی در شبکه پدافند چندین برابر می‌شود. این شبکه به وسیله وزارت دفاع، دانشگاه‌های کشور و قرارگاه پدافند هوایی در حال انجام است.

وی با بیان این‌که فرماندهی کل قوا خواهان ایجاد تغییراتی در سامانه اس 200 بودند افزود: سامانه اس 200 اکنون علاوه بر شلیک موشک برد بلند اس 200 قادر به شلیک موشک "صیاد "2 است یعنی با دو برد با دو تفاوت تکنیکی از سامانه "اس "200 برای تهدیدهای آینده استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم همچنین با بیان این‌که سامانه "مرصاد "2 با موشک‌های "شلمچه" که برد بیشتر و توانمندی بیشتر دارند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: ماه گذشته این آزمایش انجام گرفته که این آزمایش علیه پهپادها موفق بوده است. این سامانه اکنون به موشک شلمچه مجهز شده و به تولید بومی رسیده است.

امیر اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که بودجه اختصاص یافته به قرارگاه پدافند را برای سال آینده چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: با نگاهی به بودجه می‌بینیم که در تمامی زمینه‌ها با ارتقای بودجه مواجه بوده‌ایم. قرارگاه خاتم اکنون در لبه جلویی دفاع از کشور است و به هر اندازه که بودجه در اختیار آن قرار بگیرد دستاوردها و توانمندی‌ها‌ی آن بیشتر می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که اکنون قرارگاه پدافند هوایی با کمک سایر نیروهای مسلح فضای امنی را برای کشور به ارمغان آورده است، اظهار کرد: باید همه در کشور در حوزه خود اظهار نظر کنند و در حوزه‌های که خود تخصص ندارند، وارد نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha