• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92101810544
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مهدی حجت:

با شناسایی یک‌دهم آثار تبریز می‌توان به دنیا فخر فروخت

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اگر فقط یک‌دهم آثار فرهنگی تبریز شناسایی شود، می‌توان به کل دنیا فخر فروخت.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اگر فقط یک‌دهم آثار فرهنگی تبریز شناسایی شود، می‌توان به کل دنیا فخر فروخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آذربایجان شرقی، مهدی حجت در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آذربایجان شرقی از همه‌ی جهت‌ها، ثروت فراوانی دارد و می‌توان آن را برادر بزرگ‌تر سایر استان‌ها دانست، به‌طوری که هرچقدر از امکانات این استان استفاده شود، سایر استان‌ها نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که کارهای انجام‌شده به هیچ‌وجه در شأن مردم تبریز نیست، گفت: پژوهش، مقدم بر حفظ و احیاست. همچنین باید با پژوهش، دارایی‌های خود را شناسایی کنیم و سپس به فکر حفظ آن‌ها باشیم. وقف‌نامه‌ی «ربع رشیدی» دانشمندان سراسر جهان را به حیرت وا داشته است.

حجت ادامه داد: براساس تحقیقات انجام‌شده در 20 سال پیش، قسمت جنوبی دریاچه‌ی ارومیه بهترین مکان در کشور برای سکونت است و این ظرفیت وجود دارد که در این حوزه، شهری چند میلیونی بنا شود؛ اما متأسفانه اکنون به‌دلیل ندانم‌کاری مسوولان، دریاچه‌ی ارومیه خشک شده است.

او با بیان این‌که مهاجرت جوانان با استعداد ایرانی به کشورهای غربی رنج‌آور است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم جوانان مستعد ما به جای مشکلات فراوان، زندگی در ایران را به همه جای دنیا ترجیح دهند و با عشق، درصدد پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: خط اصلی دولت «تدبیر و امید» استفاده از نیروهای مردمی برای پیشرفت ایران اسلامی است و از سرمایه‌گذاران نیز می‌خواهم در حوزه‌ی میراث فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند. به آینده‌ی ایران اسلامی امیدوارم و ان‌شاءلله تمام مدیران استانی، به آقای حق‌پرست - مدیرکل جدید میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی - در سمت جدید کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha