• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92113021277
  • خبرنگار : 71461

همایش ملی فقه هسته‌ای

علیدوست: مسلمانان باید چیستی سلاح‌های هسته‌ای را بفهمند

دبیر همایش ملی فقه هسته‌ای گفت: مسلمانان باید چیستی سلاح‌های هسته‌ای را بفهمند و فتوای رهبری یک حکم حکومتی است و حکمی ابدی و الهی محسوب می‌شود که برخواسته از اسناد معتبر دینی است.

دبیر همایش ملی فقه هسته‌ای گفت: مسلمانان باید چیستی سلاح‌های هسته‌ای را بفهمند و فتوای رهبری یک حکم حکومتی است و حکمی ابدی و الهی محسوب می‌شود که برخواسته از اسناد معتبر دینی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست در همایش ملی "فقه هسته‌ای" با ارائه مقالی تحت عنوان "بررسی فقه تولید، انباشت و به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی" اظهار کرد: سلاح‌های هسته‌ای تماما برای انسان مضر است. قدمت فقه نظامی در اسلام، قدمتی طولانی است و از پیدایش اسلام تاکنون به فقه نظامی اهمیت زیادی داده‌اند. فتوای مقام معظم رهبری باعث شد که علما به این امر برگردند و به آن اهمیت زیادی بدهند.

وی ادامه داد: آیاتی در قرآن داریم که به صورت عام و خاص به موضوع فقه نظامی و هسته‌ای اهمیت می‌دهد از آن جمله سوره‌های بقره، آل‌عمران، نساء، شعراء، اعراف، یونس، نحل، رعد و ص است که این سوره‌ها در آیات متفاوت به مساله‌ای که ما امروز به خاطر آن جمع شده‌ایم اشاره می‌کند.

دبیر همایش ملی فقه هسته‌ای یادآور شد: وقتی از امام صادق(ع) سوال می‌کنند که اگر دو گروه منافق به جان یکدیگر افتادند و از نظامیان اسلامی درخواست کمک کردند آیا می‌توانیم به آنها سلاح ارائه دهیم؟ حضرت فرمود: می‌توانیم بفروشیم ولی وسایلی که به دفاع مربوط می‌شود نه هر وسیله‌ای که از آن به عنوان خونریزی استفاده می‌کنند.

علیدوست اظهار کرد: علمای دینی نیز در رابطه با این سخن امام صادق(ع) فتواهایی داده‌اند که باعث می‌شود انسان‌ها هرگز به سمت سلاح‌های کشتار جمعی نروند و مسلمانان باید چیستی سلاح‌های هسته‌ای را بفهمند. این فتوای رهبری یک حکم حکومتی است و حکمی ابدی و الهی محسوب می‌شود که برخواسته از اسناد معتبر دینی است.

وی یادآور شد: این فتوای مقام معظم رهبری هرگز قابل معامله نیست و استفاده از هر نوع سلاح هسته‌ای را منع می‌کند و یک تکلیف برای ما به حساب می‌آید این ویژگی‌هایی که رهبری بیان کرده هرگز در معاهده 1960 انرژی هسته‌ای دیده نمی‌شود. امروزه دست هیچکس برای تولید و انباشت سلاح‌های هسته‌ای باز نیست.

دبیر همایش ملی فقه هسته‌ای در پایان گفت: این فتوای رهبری باعث می‌شود که ما به اصل دین برگردیم و بدانیم که فرامین الهی را باید با مال حلال انجام دهیم نه اینکه از هر راهی برای حکومت در زمین استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha