• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92121710865
  • خبرنگار : 71413

«یوسا» در نمایشگاه کتاب بوگوتا میهمان «مارکز» می‌شود

«یوسا» در نمایشگاه کتاب بوگوتا میهمان «مارکز» می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتای کلمبیا به دست «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات کلید می‌خورد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتای کلمبیا به دست «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات کلید می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتا را ماریو بارگاس یوسا، رمان‌نویس برنده نوبل ادبیات 2010 که میهمان افتخاری این رویداد مهم است، افتتاح می‌کند.

نمایشگاه بوگوتا پس از نمایشگاه‌های گوادالاخارا و بوینس‌آیرس، در نوع خود بزرگترین رویداد ادبی آمریکای لاتین محسوب می‌شود. بوگوتا پایتخت کلمبیا، کشور محل تولد «گابریل گارسیا مارکز» خالق «صد سال تنهایی» است.

دیگر چهره‌های شاخص پرویی همچون «دانیل آلارکون»، «کارنیا پاچکو» و «آزوالدو رینوسو» نیز به همراه یوسا در این رویداد ادبی حضور پیدا می‌کنند. نمایشگاه کتاب کلمبیا از 29 آوریل کار خود را آغاز می‌کند و تا 12 می ادامه خواهد داشت.

مارکز

یوسا روز سی‌ام‌ آوریل به همراه گابریل گارسیا مارکز نویسنده بزرگ کلمبیایی و برنده نوبل ادبیات در همایش «گفت‌وگوهایی که زندگی‌ها را متحول کردند» حضور پیدا می‌کند.

به گزارش ال پاس، پرو امسال میهمان افتخاری نمایشگاه بوگوتا است و هیأتی شامل شخصیت‌های فرهنگی و آکادمیک برای معرفی جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و هنری کشورشان راهی کلمبیا می‌شوند. 60 ناشر پرویی بیش از 10 هزار جلد کتاب را در این نمایشگاه خارجی عرضه می‌کنند.

ماریو بارگاس یوسا متولد 1936، از بزرگترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌رود. وی طی پنج دهه گذشته شاهکارهای ارزشمندی چون «سور بز‌»، «خانه سبز‌»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» را خلق کرده است. وی همچنین در عرصه‌ی سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. یوسا در سال 2010 موفق به کسب جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha