• یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92122516144

چاپ سوم «یک بسته سیگار در تبعید» بروسان

چاپ سوم «یک بسته سیگار در تبعید» بروسان

چاپ تازه دومین مجموعه شعر غلامرضا بروسان با ترجمه شعرها به آلمانی و انگلیسی منتشر می‎شود.

چاپ تازه دومین مجموعه شعر غلامرضا بروسان با ترجمه شعرها به آلمانی و انگلیسی منتشر می‎شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «یک بسته سیگار در تبعید» دومین مجموعه شعر این شاعر فقید است که قرار است به زودی در انتشارات مروارید به چاپ سوم برسد.

این کتاب اولین‌بار چند سال پیش در مشهد منتشر شد و جایزه شعر خبرنگاران را گرفت. چاپ دوم آن هم با ترجمه برخی شعرها به زبان انگلیسی و آلمانی انتشار یافت. ترجمه آلمانی شعرهای کتاب را علی عبداللهی و ترجمه انگلیسی را احمد پوری انجام داده است.

به گفته ناشر، مجوز چاپ سوم این مجموعه شعر با مشکل مواجه شد، اما اکنون مجوز گرفته است و به زودی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

نشر مروارید چندی پیش نیز آخرین مجموعه غلامرضا بروسان را با نام «در آب‌ها دری باز شد» و شعرهای الهام اسلامی - همسر فقید او - را با نام «تو درخت لیمو من درخت سپیده‌دم» منتشر کرد.

غلامرضا بروسان زاده سال 1352 در مشهد است و از این شاعر مجموعه‌های شعر «احتمال پرنده را گیج می‌کند»، «یک بسته سیگار در تبعید» و «مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است» (برگزیده‌ دومین دوره‌ جایزه‌ شعر نیما) منتشر شده است. او همچنین کتاب‌های «به سوی رودخانه‌ی استوک» (گزیده‌ای از شعر خراسان)، «عصاره‌ سوما» (گزیده‌ای از ریگ‌ ودا، قدیمی‌ترین کتاب مقدس موجود هندوها) و «مرا ببخش خیابان بلندم» (گزیده‌ شعر شمس لنگرودی) را منتشر کرده است.

غلامرضا بروسان همراه همسرش الهام اسلامی و دخترشان لیلا 14 آذرماه سال 1390 بر اثر تصادف از دنیا رفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha