• جمعه / ۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93010100048

مسجدی روی آب؛ جاذبه گردشگری مراکش

مسجدی روی آب؛ جاذبه گردشگری مراکش

مسجدی روی آب در سال‌های اخیر به جاذبه‌ی جدید گردشگری مراکش تبدیل شده است.

مسجدی روی آب در سال‌های اخیر به جاذبه‌ی جدید گردشگری مراکش تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که در سال 2013 مراکش با میزبانی از حدود 10 میلیون گردشگر، موفق به ثبت رکوردی جدید در جذب گردشگر شد، مسجدی روی آب در سال‌های اخیر، به جاذبه‌ی جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

به گزارش عرب‌نیوز، این مسجد که «حسن دوم» نام دارد و در شهر «دارالبیضاء» مراکش واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام است و حدود 70 درصد آن روی آب بنا شده است.

مسجد «حسن دوم» با حدود 200 هزار مترمربع مساحت، ظرفیت پذیرش 25 هزار نمازگزار را دارد. در ساخت این مسجد در کرانه اقیانوس اطلس که مناره‌های آن با 210 متر ارتفاع، جهت قبله را با لیزر نشان می‌دهند، 65 هزار قطعه سنگ مرمر به کار رفته و ساخت آن نیز 14 سال به طول انجامیده است. حیاط اصلی مسجد «حسن دوم» همچنین سقفی متحرک دارد که با توجه به شرایط آب‌وهوایی باز و بسته می‌شود.

برخی کارشناسان از مراکش به‌عنوان کشوری زیبا در قاره‌ی آفریقا با ثبات سیاسی بالا و جاذبه‌های گردشگری متنوع نام می‌برند و در سال‌های اخیر نیز با اجرای سیاست صدور ویزای 90 روزه‌ی گردشگری در فرودگاه‌های این کشور، گردشگری مراکش رشد چشمگیری یافته است.

درآمد مراکش در سال 2013 با میزبانی از حدود 10 میلیون نفر گردشگر به پنج میلیارد یورو رسید که از رشد هفت درصدی نسبت به سال 2012 حکایت دارد. بیشتر گردشگران مراکش از کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج‌ فارس، آلمان، ایتالیا و انگلیس بوده‌اند.

دولت مراکش قصد دارد تا پایان سال 2015 با توسعه‌ی زیرساخت‌های صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تعداد گردشگران این کشور را به 14 میلیون نفر و درآمدهایش را از محل صنعت گردشگری نیز به هشت‌میلیارد یورو برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha