• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 93012006382
  • خبرنگار : 71518

حاج رضایی: بیشتر بازیکنان ما بی‌ظرفیتند!/ چرا وزارت ورزش مدیران بی‌تدبیر انتخاب می‌کند؟

حاج رضایی: بیشتر بازیکنان ما بی‌ظرفیتند!/ چرا وزارت ورزش مدیران بی‌تدبیر انتخاب می‌کند؟

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید آیا کشوری که توانست جلوی عراق متجاوز بایستد، توان مقابله با فساد در فوتبال را ندارد.

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید آیا کشوری که توانست جلوی عراق متجاوز بایستد، توان مقابله با فساد در فوتبال را ندارد.

امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که انتصاب مدیران غیر فوتبالی، ضربات زیادی به فوتبال وارد کرده است، اظهار کرد: زمانی که مدیرعامل قبلی باشگاه پرسپولیس بر سر کار آمد، واقعا جامعه حیرت‌زده شده که چگونه یک مدیری از یک حوزه‌ای غیر فوتبالی به فوتبال می‌آید و مدیریت باشگاه پر طرفدار پرسپولیس را برعهده می‌گیرد. بعد از یک مدت زمان که این جریان ادامه داشت، تنش‌هایی ایجاد شد و جامعه فوتبال واضح و حقایق زیادی را عنوان کرد. حاصل هم این است که از آقای رویانیان به زمین مانده است.

وی همچنین افزود: بازیکن باید تابع باشگاه باشد. وقتی عدم آشنایی مدیران با فوتبال باعث می‌شود از کیسه ناچیز مردم، ‌این همه هزینه شود، بازیکن هم می‌گیرد. من در اینجا به بازیکن معترض نیستم، من به مدیریت نقد و اعتراض دارم که پول‌های هنگفتی را به بازیکنان پرداخت می‌کند. این پرداخت‌ها باعث می‌شود باشگاه‌های دیگر هم تحت الشعاع قرار گیرند و قیمت فوتبالیست‌ها به صورت عجیب و ناعادلانه‌ای بالا می‌رود. در نتیجه‌ فوتبالیست دچار توهم می‌شود و تصور می‌کند این حق اوست و صحبت‌هایی را عنوان می‌کند که بار منفی برای جامعه دارد. جامعه ای که اکثر مردم آن زیر فشار مشکلات اقتصادی زندگی می‌کنند .

وی تصریح کرد: فوتبالیستی مصاحبه می‌کند که من 50 میلیون تومان وام گرفتم تا خرج خانواده‌ام را بدهم. فوتبالیست دیگری می‌گوید 850 میلیون خانه خریده‌ام و پول پرداخت آن را ندارم. این بی عدالتی و این نادیده گرفتن مردم حاصلش این می‌شود که 70 میلیارد تومان بدهی می‌ماند و 100 میلیارد هم هزینه شده و طی یک فرایند چند ساله جام هم دریافت نشده است.

این کارشناس فوتبال در ادامه صحبت‌های خود، اظهار کرد: فوتبالیست‌های ما به جز استثناهایشان، نه ظرفیت فرهنگی و نه ظرفیت مالی دارند در حالی که کارمندی که 30 سال کار کرده 25 سال هم است که بازنشسته شده، یعنی بعد از 55 سال ، 503 هزار تومان عیدی دریافت می‌کند. اگر ظرفیت فرهنگی میان بازیکنان وجود داشته باشد این گونه صحبت نمی‌کنند. ارقامی را عنوان می‌کنند که حتی در رویاهای مردم دست نیافتنی است. چرا وزارتخانه این مدیران بی تدبیر را انتخاب می‌کند که مبالغ نجومی را به فوتبالیست‌ها بدهند؟!

وی یادآور شد: از آنچه من در برنامه «90» این هفته دیدم، مشخص نبود چه کسی حرف راست می‌زند! در تمام دنیا فوتبالیست‌ها درآمد زیادی دارند و طبعا در ایران هم این قضیه پا برجاست. اما من یادم می‌آید زمانی که دیوار برلین برداشته شد، اقتصاد آلمان به شدت زیر فشار قرار گرفت. پیشنهادات زیادی مطرح شد، از جمله این که دستمزد فوتبالیست‌ها را کاهش دهیم. در این میان اشتفان افنبرگ موضع گرفت که چرا از فوتبالیست‌ها کم کنند؟! چرا این از کار افتاده‌ها و بیکاران این پول را ندهند؟! فرانتس بکن بائر، مدیرعامل باشگاه بایرن‌ مونیخ مصاحبه کرد و گفت این نظر شخصی اشتفان افنبرگ است و ما با کم کردن دستمزد فوتبالیست‌ها موافقیم. آنهایی که از کار افتاده و بیکار هستند در این کشور زندگی می‌کنند و حق طبیعی آنها است از درآمدهای ملی استفاده کنند. شما این موضع‌گیری فرهنگی را نگاه کنید و با رفتاری که در اینجا شده مقایسه کنید. مردم ما عاشق فوتبال هستند، اما از بیت المال ناعادلانه خرج این فوتبال می‌شود.

حاج رضایی اضافه کرد: به طور کلی از سرچشمه دچار مشکل هستیم. اگر یک مدیر توانمند، یک مدیر توانمند را انتخاب کند این مشکلات رخ نمی‌دهد. شما نگاه کنید مس کرمان سقوط کرد. مدیرانی که هزینه کردند و چهار مربی را سر کار آوردند چه پاسخی دارند؟! این ناتوانی مدیران را نشان می‌دهد. اگر مدیران توانمند فوتبال ما را اداره نکنند اگر قوانین سخت و انعطاف ناپذیر و باز دارنده تدوین نشود، این روند کماکان ادامه خواهد داشت. ما مقابل عراق متجاوز ایستادگی کردیم، اما نمی‌توانیم جلوی این جریان را بگیریم؟! یا نمی‌خواهیم یا واقعا نمی‌توانیم؟ من فکر می‌کنم همه این مشکلات به خاطر این است که عاشقان فوتبال را کنار گذاشتند و کاسبان را سر کار آوردند.

وی تصریح کرد: کجای دنیا به بازیکنان به جای پول میلگرد می‌دهند؟ این واقعا در دنیا تمسخرآمیز است.

حاج رضایی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این داستان‌ها ادامه پیدا می‌کند، فوتبال ایران به سوی خاموشی می‌رود، بنابراین می‌خواهم بگویم این موضوع می‌تواند یک موضوع تحلیلی باشد و می‌تواند در ایسنا درباره آن بحث شود. امیدوارم حوزه‌های تخصصی دیگر بیایند و راهکار ارائه دهند. به هر حال باید مقابل این جریان خانمان سوز ایستاد. یک بازیکن به اندازه زحمت یک میلیون نفر از مردم ایران پول گرفته است. این گونه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. من امیدوارم خبرگزاری دانشجویان ایران، بانی این امر خیر شود تا این هرج و مرج حاکم بر فوتبال ایران کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۳

خدا پدر و مادرت را رحمت كند كه حق مطلب را گفتي. خوب يادمون مياد كه اون اقاي مدير غير فوتبالي چه شيلنگ تخته اي مينداخت و سعي ميكرد از طريق احساسات هواداران پرسپوليس خوش را ابقا كند.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۹

من اصلا" با حرف شما موافق نيستم آقاي حاج رضايي عزيز !!! مدير بايد مديريت کنه اين چه ربطي به فوتبالي يا غير فوتبالي داره يه هو بگو فوتباليستها بايد مدير عامل بشن آيا توان -تجربه و تخصص و... را مي توان ناديده گرفت فوتبال امروز سياست-اقتصاد -اجتماع و ورزش است اما فوتبال ديروز ورزش بود

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۰۹

كاملا با آقاى حاج رضايى موافقم پرداختى از جيب مردم به فوتباليستها بايد با واقعيت اقتصاد ما بخواند پولهاى موفتى ميگيرند و طلبكار هم هستند بهتر است دو سال ليگ تعطيل شود و همه چى روشن وقانونى گردد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۳۵

بخدا راست ميگه ما با 500 تومن يک ماه زندگي ميکنيم اونا با 50 ميليون!خدايا عدالت کجاست؟ بخدا حق اين بازيکنا خيلي کمتر از مردم زحمت کشه

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۹

من سي سال در اموزش و پرورش جان کندم با مدرک ليسانس اخرين حقوق من 550000 هزارتومان بودو 16 ميليون پاداش گرفتم که قسطي دادند انوقت اقا با مدرک سيکل سالانه1 ميليارد ميگيرد و طلبکار هم است من با صحبتهاي اقاي حاج رضايي کاملا"موافقم

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۳۹

جناب آقاي محمود! چه كسي گفته كه معيار درآمدزايي در جهان و همينطور در ايران مدرك تحصيلي است؟! اگر حرف شما درست باشد يك كارمند آرژانتيني هم بايد بگويد من با 20 سال جان كندن و مدرك فوق ليسانس حقوق ماهيانه ام 2000 يورو است اما ليونل مسي با مدرك تحصيلي نه چندان بالا ساليانه 15 ميليون يورو درآمد دارد. البته نه شما آن كارمند هستيد و نه بازيكنان ما ليونل مسي!! اما خدا به هر كسي استعدادي داده. همانطور كه كه يك دندانپزشك ساليانه 200 ميليون درآمد دارد و شما به مراتب كمتر. پس هركس به فراخور شغلش پول مي‌گيرد نه ميزان تحصيلاتش. لطفا اينقدر بي منطق حرف نزنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۹

اين سردار رويانيان چون غيرفوتبالي بود به اندازه خدمتي که در پرسپوليس کرد فوتبال پرسپوليس را به عقب بردو بي حساب به بازيکنان پرسپوليس پول داد و آخرش هم ول کرد و رفت کسي هم نگفت چرا رفتي و جوابگو نيستي!!

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۸:۰۵

آقاي حاج رضايي با سلام من لندن زندگي ميکنم ، واقعا اينجا حقوق وين روني رو با حقوق يک کارمند مقايسه نميکنند ، شما دنبال اثبات کردن چي هستيد؟ شما با سواد هستيد و اين منطقتونه ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۰

استادحاج رضايي راست ميگه مشكل مااززيربناست بياييم ازتركيه يادبگيريم تادهه70كمتراز100هزارنفربه استاديوم نمي اومدولي الان چي همش باشانس ميريم جلوبازيكني كه نميتونه يه توپ استوپ كنه ميلياردي ميگيره