• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 93022717071
  • منبع : نمایندگی گلستان

اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 خرداد

اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 خرداد

ایسنا/گلستان دبیر طرح سنجش و مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 خرداد در 20 پایگاه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

دبیر طرح سنجش و مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 خرداد در 20 پایگاه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

ˈعباس خانعلیˈ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهارکرد: برنامه سنجش جهت غربالگری جسمی و ذهنی نوآموزان 6 ساله آماده ورود به دبستان، مطابق برنامه پنجم توسعه کشور، مصوبه هیأت وزیران و اساسنامه سازمان آموزش و پرورش در تمام کشور اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی و عمده این برنامه، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای تمامی کودکان است.

خانعلی، به اولیاء توصیه کرد که با دریافت معرفی نامه عکس دار از دبستان مورد نظر برای نوآموزان، به همراه آنان به پایگاه سنجش مراجعه نمایند.

تکمیل کارت واکسن نوآموز قبل از مراجعه به پایگاه در مرکز بهداشتی– درمانی ذیربط، آمادگی کامل نوآموز و صرف صبحانه قبل از اجرای طرح سنجش از دیگر توصیه‌های دبیر طرح سنجش گلستان بود.

به گفته وی، خانواده‌ها، چرخه سنجش را تا حصول نتیجه و گواهی پرونده سلامت ادامه داده و سپس پرونده را در اولین فرصت به دبستان محل ثبت نام تحویل نمایند.

به گزارش ایسنا، در قالب طرح سنجش، نوآموزان بدو ورود به اول دبستان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، بهداشتی، پزشکی و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند.

همچنین در اجرای این طرح، دانش آموزان مشکوک به مشکل به پایگاه‌های تخصصی برای معاینات کامل‌تر ارجاع داده می‌شوند.

در سال 1391 افزون بر 30 هزار نفر نوآموز و در سال 1392 حدود 34 هزار نفر دانش آموز آماده ورود به اول دبستان در استان گلستان در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha