• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93031909550
  • خبرنگار : 71356

در یادداشتی به ایسنا خبر داده شد

تعرض به وکیل دادگستری از بازرسی بدنی تا ضرب و شتم

تعرض به وکیل دادگستری از بازرسی بدنی تا ضرب و شتم

یک وکیل دادگستری با اعلام خبری مبنی بر مورد ضرب و شتم قرار گرفتن یکی از همکارانش در مجتمعی قضایی در تهران به انتقاد از برخوردهای دور از شان با وکلا در سال‌های اخیر پرداخت و نسبت به بروز حوادث ناگوارتر هشدار داد.

یک وکیل دادگستری با اعلام خبری مبنی بر مورد ضرب و شتم قرار گرفتن یکی از همکارانش در مجتمعی قضایی در تهران به انتقاد از برخوردهای دور از شان با وکلا در سال‌های اخیر پرداخت و نسبت به بروز حوادث ناگوارتر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، متن یادداشت حسن کیا در این زمینه که در اختیار خبرنگار حقوقی ایسنا قرار گرفت، به شرح زیر است:

«متاسفانه مطلع شدیم در یکی از مجتمع‌های قضایی تهران یکی از همکارانمان توسط یکی از کارمندان دادگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند امری که با وجود مجموعه بی مهری‌ها و توهین‌ها و بی احترامی‌های دامنه داری که در چند سال اخیر در سطوح مختلف از رسانه‌ها گرفته تا دادگستری شاهدش بودیم چندان هم دور از ذهن نبود، متاسفانه با وجود اینکه طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لزوم پذیرش وکلا در محاکم مصوب سال ٧٠، وکیل در مقام وکالت در دادگستری و در موضع دفاع از احترامات و تامینات شغل قضا برخوردار می‌باشد ولی شاهد انواع و اقسام توهین‌ها و بی حرمتی‌ها از جانب مقامات قضایی و کارمندان شاغل در محاکم و قوای انتظامی حاضر در دادگاه‌ها بوده‌ایم که متاسفانه روزبروز نیز بر دامنه آن افزوده می‌شود و با وجود تمام اعتراضات صورت گرفته توسط کانون وکلا به عنوان متولی امر وکالت در کشور و همین‌طور خود وکلای دادگستری شاهد تغییری در این رویه نبوده‌ایم وکلای دادگستری از بدو ورود به محاکم که در واقع خانه وکلا می‌باشد با بازرسی بدنی و اخذ تلفن‌های همراه که بعضا به شکل زننده‌ای صورت می‌گیرد مواجه می‌گردند بعضا بازرسی‌های بدنی به گونه‌ای است که حتی در خصوص متهمان نیز اعمال نمی‌گردد پس ورود به دادگاه در شعبات و دفاتر شعبه‌ها نیز برخورد چندان مناسب و دوستانه و در خور شان وکلا نمی‌باشد و این امر به شکل یک رویه معمول درآمده است در بخش فرهنگی نیز به جای فرهنگسازی مناسب شاهد نمایش چهره مخدوش و غیرواقعی از وکلا در فیلم‌های سینمایی سریال‌های تلویزیونی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌باشیم مجموعه این هجمه‌ها کار را به جایی رسانده است که کارمند یک مجتمع قضایی به خود اجازه می‌دهد که یک وکیل دادگستری را در دادگاه که خانه دومش می‌باشد مورد ضرب و شتم قرار دهد!!! آیا می‌توان نقش عوامل پیرامونی را در این تجری نادیده انگاشت؟ آیا این فرد جرات این را به خود می‌دهد که چنین برخوردی را در مورد یک قاضی دادگستری معمول دارد؟ مگر وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت نیستند؟ مگر طبق مصوبه مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام وکیل از احترامات و تامینات شغل قضا برخوردار نمی‌باشد؟ پس چگونه است که تمام تعرضات و محدودیت‌ها و هتک حرمت‌ها در خصوص وکلا اعمال می‌گردد؟ حادثه رخ داده درمورد همکارمان هشداری جدیست در خصوص خطر ادامه این رویه علیه وکلای دادگستری و این نکته که اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد باید منتطر شنیدن خبرهای ناگوارتر از این هم در آتیه باشیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha