• پنجشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93032211677
  • خبرنگار : 71417

داعش کنترل تکریت را نیز در اختیار گرفت/اجرای منع آمد‌ و شد در بغداد

داعش کنترل تکریت را نیز در اختیار گرفت/اجرای منع آمد‌ و شد در بغداد

بر اساس آخرین گزارش‌ها از عراق، شبه‌نظامیان داعش کنترل شهر تکریت را نیز در دست گرفته‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها از عراق، شبه‌نظامیان داعش کنترل شهر تکریت را نیز در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، هم‌اکنون شبه‌نظامیان داعش کنترل شهر تکریت، مرکز اداری استان صلاح‌الدین را در دست دارند. داعش از روز دوشنبه شهر موصل در شمال عراق را نیز در تصرف دارد.

العالم نیز در این باره گزارش داد، یک منبع امنیتی عراق از سیطره عناصر داعش بر شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین عراق، واقع در شمال سامرا خبر داده است.

یک منبع آگاه در پلیس تکریت گفت: شماری از عناصر داعش بر شهر تکریت و ساختمان استانداری سیطره یافته و مرکز پلیس القادسیه در مرکز شهر را به آتش کشیده‌اند و پادگان ضلوعیه در جنوب این شهر را هم تصرف کرده‌اند.

گفته می‌شود داعش صدها زندانی را آزاد کرده و به این ترتیب نیروهایش تقویت شده است.

یک شاهد عینی به بی.بی.سی گفته است که مردان مسلح از چهار جهت مختلف وارد شهر تکریت شده‌اند.

بدین ترتیب نیروهای داعش اکنون در ١٥٠ کیلومتری شمال بغداد هستند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، نیروهای پیشمرگ کرد با نیروهای داعش در دهوک درگیری شدند.

فرمانده نیروهای پیشمرگ کرکوک عراق، از استقرار این نیروها در مناطق جنوب‌غربی استان با هدف برطرف ساختن خلأ امنیتی ناشی از عقب‌نشینی نیروهای ارتش خبر داد.

سرلشکر شیرکو رئوف، در گفت‌وگو با السومریه نیوز خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ در پایگاه نظامی تل الورد و دیگر مراکز نظامی منطقه الرشاد در 25 کیلومتری جنوب‌غربی استان کرکوک مستقر شده‌اند تا خلأ امنیتی ناشی از عقب‌نشینی نیروهای تیپ 12 ارتش عراق از این منطقه را برطرف سازند.

وی افزود: پایگاه‌های لشکر 46 و 47 تیپ 12 با خروج نیروهای عراق خالی مانده و نیروهای پیشمرگ برای جلوگیری از دست یابی گروه‌های مسلح به این پایگاه‌ها، در آن‌ها مستقر شده‌اند.

همچنین، به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاهدان و پلیس عراق از وقوع درگیری بین نیروهای امنیتی این کشور با شورشیان در ورودی شمالی شهر سامرا خبر داده‌اند.در پی تسلط اعضای داعش بر شهر تکریت به طور کامل درگیری‌های دیگری در مناطق دهوک و سامراء میان اعضای داعش و نیروهای گارد منطقه کردستان عراق (پیشمرگ) رخ داده است.

سایت شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد، در ادامه پیشروی‌های اعضای داعش درگیری‌هایی میان اعضای این گروه و نیروهای امنیتی در استان دهوک در نزدیکی مرزهای اداری با نینوا رخ داده است. همچنین درگیری‌هایی در سامرا بین نیروهای عراقی و افراد مسلح داعش در ورودی شمالی شهر واقع در 110 کیلومتری شمال بغداد رخ داد.

در این راستا سعد معن، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که فرماندهی عملیات بغداد تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های پایتخت عراق را از ساعت 10 شب تا 6 صبح می‌بندد.

این منابع افزودند: این ممنوعیت در چارچوب طرح امنیتی حمایت از بغداد در برابر هرگونه حمله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha