• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93032815542
  • خبرنگار : 71451

ناگفته‌های معصومه آباد از «من زنده‌ام»

ناگفته‌های معصومه آباد از «من زنده‌ام»

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» از اتفاقات دوران نوشتن این کتاب گفت.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» از اتفاقات دوران نوشتن این کتاب گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،چهارمین پاسداشت ادبیات جهاد مقاومت به همراه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «من زنده‌ام» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و در آن، معصومه آباد گفت: من نویسنده نیستم چرا که نگارش قاعده و آدابی دارد، آنچه که در این کتاب آمده است جز برداشت‌های من از خاطرات دوران دفاع مقدس نبوده است. این خاطرات امانتی در دستان من بود که چندین سال در مشت گره کرده‌ام باقی مانده بود. در این سال‌ها احساس می‌کردم که در یک دستم پیام و در دست دیگر پلاک نهفته بود برای همین برخی از دوستانم می‌گفتند مشتت را باز کن و خاطراتت را بگو اما می‌گفتم که این خاطرات باید بعد از من منتشر شود تا اینکه آقای سرهنگی گفت سربازی که خاطرات خود را ننویسد مانند این است که از جنگ فرار کرده است.

وی افزود: سال 1391 به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم.ایشان در سخنانی عبارت‌ها و تعبیرهای بسیار قابل توجهی را در رابطه با اسارت و دوران دفاع‌مقدس به کار بردند به گونه‌ای که آن‌ها را گنجینه و الماس نامیدند بنابراین احساس کردم که من 30 سال مقصرم و در نگارش خاطراتم کوتاهی و قصور کرده‌ام. وقتی نوشتن را آغاز کردم به آقای سرهنگی می‌گفتم که می‌نویسم اما شما آن را اصلاح کنید. ایشان می‌گفتند که گفته‌های شما نیاز به اصلاح ندارد. با جلوتر رفتن کار نگارش، به جایی رسیدم که متوجه شدم دیگر توان نوشتن ندارم. برای همین به سفر حج مشرف شدم و دو سوم این کتاب را در مطاف یعنی خلوتی که بعد از طواف داشتم، نوشتم. آنچه که نوشتم در پشت پرده اشک بود.

وی یادآور شد:بعد از به چاپ رسیدن این کتاب دیداری با مقام معظم رهبری برای اذن گرفتن از رونمایی کتاب داشتیم.وقتی خودم را معرفی کردم که من نویسنده کتاب «من زنده‌ام» هستم ایشان گفتند که بخشی از این کتاب را خوانده‌ام و اکنون مابقی آن را از کتابی که شما برای من هدیه آورده‌اید خواهم خواند. چند وقت بعد تقریظ ایشان به دست من رسید.

علیرضا مختارپور،معاون نشر مؤسسه فرهنگی‌- پژوهشی انقلاب اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: هنوز تمام یادداشت‌ها و تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌هایی که ایشان این تقریظ‌ها را نوشته‌اند، رونمایی و منتشر نشده است. در رابطه با تقریظ‌های مقام معظم رهبری اینجانب مقاله‌ای نوشته‌انم که در پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری متن کامل آن موجود است.

وی با اشاره به هشت نکته در رابطه با تقریظ‌ هایی که مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع‌مقدسی در این مقاله نوشته‌اند،توضیح داد:مقام معظم رهبری بر 43 اثری که تقریظ نوشته‌اند و منتشر شده است،نکاتی را در آن‌ها بیان کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فهرست ویژگی‌های رزمندگان اسلام، شرایط و زمانی که این تقریظ‌ها را نوشته‌اند، آثار و تعابیری که در این کتاب‌ها به کار برده‌اند، نکات انتقادی در ارزیابی آثار، منبع عظیم و گنجینه بودن این آثار و تحسین نویسندگان و راویان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا،در بخش دیگر این مراسم،با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و معصومه آباد، از تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای،رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «من زنده‌ام» رونمایی شد. در بخش پایانی نیز از 43 نویسنده‌ای که مقام معظم رهبری بر آثار آن‌ها تقریظ نوشته‌اند، تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج، مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha