• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 93040804645
  • منبع : فضای مجازی

چرا باز هم ربنای شجریان پخش نمی‌شود؟

چرا باز هم ربنای شجریان پخش نمی‌شود؟

روزنامه مردم‌سالاری، پافشاری صداوسیما بر پخش نکردن نوای دلنشین «ربنا»ی استاد محمدرضا شجریان در ماه مبارک رمضان را دستمایه طنز امروز خود قرار داده است.

روزنامه مردم‌سالاری، پافشاری صداوسیما بر پخش نکردن نوای دلنشین «ربنا»ی استاد محمدرضا شجریان در ماه مبارک رمضان را دستمایه طنز امروز خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، در این مطلب به قلم محمدحسین روانبخش می‌خوانیم:

«چند سالی است که در آستانه ماه مبارک رمضان، این سوال شکل می‌گیرد که صداوسیما، آیا حاضر است امسال دست از لجاجت بردارد و نوای «ربنای شجریان» را که عموم مردم دوست دارند افطار خود را با آن باز کنند، پخش کند؟! از نظر منطقی و بنا به دلایل متعدد، احتمال اینکه چنین اتفاقی بیفتد خیلی خیلی کم است. بخشی از این دلایل را بخوانید:

1. ربنای شجریان، تبلیغ کرم قلابی حلزون یا هواپیمایی متعلق به برادر ب.ز (بابک زنجانی) نیست که توقع داشته باشید رسانه به شدت ملی، تا جایی که می‌تواند آن را پخش کند و فقط زمانی پخش آن را قطع کند که دیگر هیچ راهی برایش نمانده باشد! ربنای شجریان را مردم می‌خواهند ولی کرم حلزون را باید به مردم قالب کرد ... به این ترتیب نه‌تنها ربنای شجریان پخش نمی‌شود، بلکه باید به جای این سوال که چرا ربنای شجریان پخش نمی‌شود، پرسید که چگونه می‌توان دوباره کرم حلزون را تبلیغ کرد تا این رسانه به شدت ملی پول بیشتری در بیاورد؟!

2. صداوسیما در طول این سال‌ها، بسیاری از آهنگ‌ها و ترانه‌ها را بدون اینکه رضایت خوانندگان را جلب کند پخش کرده است. بارها محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و دیگران از صداوسیما خواسته‌اند که صدای آنها را پخش نکند ولی فایده‌ای نداشته؛ این در حالی است که شجریان استثنائا اجازه داده که «ربنا»یش به خاطر مردم در ماه رمضان پخش شود که این بار هم صداوسیما گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست و آن را پخش نمی‌کند. با توجه به این رفتار اخلاقی صداوسیما معلوم است که فقط زمانی ربنای شجریان از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود که شجریان رسما از صداوسیما بخواهد که به هیچ‌وجه ربنا را پخش نکند! (که چنین درخواستی نشده است)

3. این روزها گسترش تکنولوژی و این همه کامپیوتر و تبلت و لب‌تاپ و گوشی‌های پیشرفته موبایل، بعضی‌ها را به این نتیجه رسانده که اصلا پخش کردن یا نکردن ربنای شجریان در صداوسیما اهمیتی ندارد و با این وصف، این ربنای شجریان نیست که به صداوسیما احتیاج دارد بلکه این صداوسیماست که به ربنای شجریان احتیاج دارد و پخش نکردنش نوعی خودزنی است اما واضح و مبرهن است که مسئولان فوق متخصص رسانه ملی به این باور نرسیده، نمی‌رسند و نخواهند رسید و به این ترتیب ربنای شجریان را پخش نمی‌کنند و خیال می‌کنند خیلی هم هنر کرده‌اند!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۹

پاسخ اين سوال اين است: اول اينکه حضرت استادبه صدا وسيما نامه زده که پخش نکنيد صداي مرا!!دوم اينکه حضرت استاد فکر کرده اند صدا و سيما و مردم بيار نيار ايشانند و هرزمان دلشان خواست به مقدسات و مردم و منافع ملي فحاشي کند و هر وقت دلش خواست بخواهد برگردد، به هرکس و هرچيز هرزمان دلش خواست و به تشخيص صداي آمريکا و بي بي سي و استراليا اهانت کند و هرزمان تشخيص دادند ايسنا و فلان روزنامه حتي اهانت او به امام راحل را نبينند و دلشان براي ربناي او تنگ شود و اين دلتنگي خودشان را به همه انتساب بدهند! هرچند اين روند ايسنا و روزنامه هاي زنجيره اي از اصل اهانت اين شخص زننده‌تر است و بدون پاسخ نخواهد ماند اما فکر ميکنيم که منافع ملي و غرور ملي و ارزشهايي که صدها هزار جوان غيور و رشيد و متدين براي حفظ آنها به خون نشستند، فروشي يا قابل تهاتر نيستند! در سراسر جهان هم هرکس در کشورش به اين اصول و مباني پشت کند به او جايزه نميدهند چون اسمش خيانت است!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۸

نوع نگاه شما دقيقا نگاه صدا و سيماست. نگاه شما عين اين جمله است "هرکس که مثل من فکر نکرد بايد حذف شود". ربناي شجريان و خود شجريان تا سالهاي سال در خاطر مردمان اين سرزمين خواهد بود، چه شما بخواهيد چه نخواهيد...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۱

طوري نوشته که انگار اگه پخش نشه روزه باطل ميشه .انسان بايد گوششم از صداي انسان هاي گناهکار پاک باشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۱

مرسي از اين يادداشت باشرافت.حالم را خوب کرديد!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۵

خنده دار ترين لطيفه اي که اين سالها شنيده ام همين عبارت «رسانه ي ملي» است!!!!خيلي بامزه است خدا وکيلي!! دم مسئولين گرم!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۵

من که هرسال آنقدر صداي ربنا را زياد مي کنم که تا چندين کوچه مردم با ربناي شجريان افطار مي کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۵

اصلا استاد نيازي به پخش شدن صداش از رسانه به اصطلاح به شدت ملي نداره.ايشون با صداي دلنشينشون و ربناي زيباشون هميشه تو قلب مردم ايران هستن.ايشالله هميشه نفسشون گرم باشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۴

من روزه نمي گيرم ولي ربناي استاد ماه رمضان آهنگ زنگ گوشيمه. البته گوشيم چه ماه رمضون چه غير ماه رمضون رسانه ملي من هم هست كلا رسانه ملي هركس گوشيشه نه جعبه تبليغات و كسل كننده تلويزيون

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۱

دعوا برسر ربناي شجريان يا صوت زيباي ايشان نيست که يکي موافق پخش ان وديگري مخالف باشد کلا"يک دعواي سياسيست ودر جريان انواع اين دعواهاي سياسي بازنده اصلي مردم پابرهنه ومستضعف هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۳۸

براي اينکه هيچکس بهتر از او نميخواند. براي اينکه حرف حساب زد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۷:۱۵

چون رسانه ملي، ملي نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۰۲

استاد شجريان اونقدر در دنيا و کشور عزيزمون معروف و معرفه هستن که هيچ منکر و نکره‌اي تاثيري در شخصيت و ارزش او نميذاره

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۰۵

حالا من موندم اگرم پخش کنن کي حاضره گوش بده.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۵:۲۵

حالا اگه ربنای شجریان پخش نشه ربنای دیگه پخش میشه همه مشکلات مملکت حل شده فقط مونده ربنای ماه مبارک عجبااااا.!!!!!!!!!!!!!