• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 93060100087
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

روند رو به رشد حاشیه‌نشینی در زاهدان

روند رو به رشد حاشیه‌نشینی در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زاهدان گفت: اعتیاد، مشکلات معیشتی، بلایای طبیعی، رشد سریع جمعیت و بیکاری از عواملی است که موجب رشد حاشیه نشینی طی سال‌های اخیر در زاهدان شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زاهدان گفت: اعتیاد، مشکلات معیشتی، بلایای طبیعی، رشد سریع جمعیت و بیکاری از عواملی است که موجب رشد حاشیه نشینی طی سال‌های اخیر در زاهدان شده است.

امین الله نقشبندی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان در رابطه با روند رو به رشد حاشیه نشینی در زاهدان بیان کرد: شهر زاهدان همانند بسیاری از کلان شهر‌های دیگر کشور به علت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شاهد وسعت روز افزون حاشیه‌نشینی است.

نقشبندی گفت: مناطق حاشیه نشین همواره کانون کمبود‌ها، نا‌رضایتی‌ها، نا‌هنجاری‌های روانی و اجتماعی، مسائل ضد امنیتی و در یک کلام مرکز جرم و فساد بوده‌اند.

وی ادامه داد: می‌توان با برنامه ریزی به موقع و مناسب و تلاش برای رفع کمبود‌ها، برآورده کردن نیاز‌های اجتماعی و استفاده از سرمایه‌های نهفته در این مناطق به مبارزه با حاشیه نشینی پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: تجربیات به دست آمده از دیگر کشور‌هایی که با مشکل حاشیه‌نشینی مواجه بوده‌اند، حاکی از آن است که نمی‌توان معضل حاشیه نشینی را با تخریب و پاکسازی و حذف موقعیت فیزیکی منطقه از بین برد.

وی در ادامه اظهار کرد: شبکه بندی مناطق حاشیه نشین بهترین راه حل برای کاهش حاشیه نشینی است، زیرا در شبکه بندی‌، مسائل و مشکلات حاشیه نشین در ارتباط با یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و می‌توان از توانایی‌ها و منابع بالقوه این مناطق جهت تغییر در سطوح ساختاری و کیفیت محیط زیست استفاده و بهره برداری کرد که در این راستا بستر‌سازی و سیاست‌گذاری‌های لازم از سوی شورای شهر صورت گرفته است.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha