• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 93061207180

گزارش تمرین تیم ملی بسکتبال بانوان

تلاش بانوان بسکتبالیست با امید بین‌المللی شدن

تلاش بانوان بسکتبالیست با امید بین‌المللی شدن

تیم ملی بسکتبال بانوان با وجود منع اعزام به رقابت‌های برون مرزی تمرینات آماده‌سازی خود را با امید بین المللی شدن، پشت سر می‌گذارد.

تیم ملی بسکتبال بانوان با وجود منع اعزام به رقابت‌های برون مرزی تمرینات آماده‌سازی خود را با امید بین المللی شدن، پشت سر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، تمرین تیم ملی بسکتبال بانوان ایران با حضور 20 بازیکنان در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد. بانوان بسکتبالیست ایران که از حضور در بازی‌های بین‌المللی محروم هستند بدون اینکه مسابقه ای را پیش رو داشته باشند از روز 10 شهریور ماه تمرینات خود را آغاز کرده‌اند.

فدراسیون جهانی بسکتبال به دلیل داشتن حجاب، اجازه حضور بانوان ایران را در رقابت‌های رسمی نمی‌دهد.

گلاره کاکاوند – دلارام وکیلی - مونا بهبهانی – مژگان خدادادی – سعیده علّی – سحر نجفی – روژانا محمودی – گلشید امیدیان -ادنا عیسائیان – نارینه اردشنیان – وانا موسی خانیان – وانه خچومیان – آیرین آرتونیان – شادی عبدالوند – هدی لاله – سارا اعتماد – معصومه اسماعیلی – سپیده جعفری – انیس مرادی – نیلوفر مفیدی بیست بازیکن حاضر در این اردو هستند.

این بازیکنان زیر نظر فریده هادوی سرمربی تیم ملی تمرینات خود را انجام می‌دهند.

اردو تیم ملی بسکتبال بانوان

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان: فدراسیون باید به موقع رایزنی کند

فریده هادوی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در حاشیه این اردو گفت: تمرین‌های ما بدون داشتن سفر و رقابت خاصی انجام می‌شود و هدف ما در این اردوها حفظ آمادگی روانی، جسمانی و تکنیکی بازیکنان است. البته اگر تورنمنت خاصی برای ما در نظر بگیرند این رویداد به ما کمک می‌کند. در این دوره از اردو از بازیکنان جوان‌تر که در آینده بیشتر به کمک ما خواهند آمد، دعوت کردیم. امیدوارم فدراسیون بازی تدارکاتی را در آینده برای ما برنامه‌ریزی کند.

هادوی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بهتر فدراسیون برای متقاعد کردن FIBA تصریح کرد: امید بازیکنان، مربی و کادر فنی تیم‌های بسکتبال بانوان به خانم کرم‌زاده و آقای مشحون است تا با رایزنی به موقع بتوانند برای یک بار هم شده بانوان را به مسابقه‌های رسمی اعزام کنند.

علّی: اردوها به نگه داشتن انگیزه ما کمک می‌کند

سعیده علّی ملی‌پوش تیم بسکتبال بانوان با تاکید بر شرایط خوب تیم ملی گفت: با وجود اینکه ما در هیچ رقابت رسمی شرکت نمی‌کنیم اما از لحاظ سطح فنی در شرایط خوبی به سر می‌بریم و سطح بالای لیگ به ما کمک کرده است که همیشه از آمادگی بالایی برخوردار باشیم و تمامی این شرایط باعث شده انگیزه ما بالا باشد.

سعیده علّی ادامه داد: اگر مسابقه‌های لیگ را هم نداشتیم، بسکتبال بانوان از بین می‌رفت. برخی انتقاد می‌کنند که این اردوهای ملی به چه دلیل برگزار می‌شود اما انجام چنین اردوهایی به نگه داشتن انگیزه و امید بازیکنان کمک زیادی می‌کند.

علّی درباره تلاش مسئولان ایران برای جلب رضایت فدراسیون جهانی گفت: از تمامی مسئولان می‌خواهم تمام تلاش خود را برای جلب رضایت FIBA انجام بدهند. تلاش فدراسیون در این راه اهمیت زیادی دارد چرا که اگر فدراسیون ایران بخواهد، FIBA با حضور بانوان موافقت کند باید خودش برنامه‌ریزی‌های منظمی را در این راه انجام بدهد. به نظرم وقت آن رسیده که تیم ملی بانوان ایران در یک رقابت بین‌المللی شرکت کند تا محک بخورد ولو اینکه این رقابت‌ها در حد مسابقه‌های غرب آسیا باشد.

اردو تیم ملی بسکتبال بانوان

ملی‌پوش تیم ملی بانوان: حق بانوان ایران بیشتر از این‌هاست

معصومه اسماعیل‌زاده درباره انجام تمرین بدون انجام بازی رسمی تصریح کرد: خوشبختانه تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم. همه بازیکنان تیم با اینکه اعزام بدون مرزی نداریم با رغبت و به امید روزی که در رقابت‌های رسمی حضور داشته باشند، به تمرینات ادامه می‌دهند. با عشقی که به بسکتبال داریم و با وجود اینکه امیدمان برای موافقت FIBA کم است اما تلاش می‌کنیم تا مسئولان فدراسیون جهانی با دیدن این رغبت از سوی ما، از موضع خودشان کوتاه بیایند. امیدوارم مسئولان ما هم هر طور شده این کار را برای ما انجام بدهند.

او درباره مشکل اسپانسر در تیم‌های بانوان اظهار کرد: با اینکه ما در لیگ و تمرین‌ها با حجاب بازی می‌کنیم اما اسپانسرها جذب تیم‌های بانوان نمی‌شوند. تیم‌های بانوان استحقاق و شایستگی سرمایه‌گذاری را دارند و حق ما بیشتر از این‌هاست.

اردو تیم ملی بسکتبال بانوان

بانوان ایران تمام امیدشان به مسئولان فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است تا شاید راهی را برای حضور آن‌ها در بازی های رسمی پیدا کنند.

تمرینات ملی‌پوشان بسکتبال در حالی انجام می‌شود که این اردوها انتقادات زیادی را به همراه دارد که چرا تیمی که اعزام برون مرزی ندارد اردوی تدارکاتی برایش برگزار می‌شود.

اما باید در نظر گرفت بازیکنان بسکتبال تمام امیدشان به همین اردوهاست تا شاید روزی برای یک رقابت‌ معتبر توپ در دست بگیرند.

اردو تیم ملی بسکتبال بانوان

البته منتقدان باید توجه داشته باشند که امکاناتی که در اختیار این تیم قرار می‌گیرد درحدی نیست که هزینه زیادی را برای فدراسیون به همراه داشته باشد. در جریان اردو حتی در برخی از مواقع لباس به تعداد بازیکنان وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha