• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93062212679
  • خبرنگار : 71039

فراخوان دور جدید جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»

فراخوان دور جدید جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»

دبیرخانه‌ نهمین دوره جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، فراخوان خود را در سه بخش کتاب، ویژه (شاعران بدون کتاب) و تجلیل از یک عمر فعالیت شعری، اعلام کرد.

دبیرخانه‌ نهمین دوره جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، فراخوان خود را در سه بخش کتاب، ویژه (شاعران بدون کتاب) و تجلیل از یک عمر فعالیت شعری، اعلام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این فراخوان آمده است: این دوره از جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران، همچون گذشته با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه شعر و ادبیات، با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال 1392 مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت می‌کند تا با توجه به شرایط زیر در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

1- کتاب در سال 1392 منتشر و در شناسنامه کتاب ذکر شده باشد.

2- چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

3- برگزیده اشعار یا مجموعه گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش باید پنج نسخه از اثر خود را تا 13 آبان‌ماه 1393 به نشانی تهران، صندوق پستی 187 - 13355 ، دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر - خبرنگاران، بفرستند.

بنا بر این فراخوان، در بخش ویژه نیز که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که در هر سنی، تاکنون مجموعه شعر منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی shaahin.fathyan@gmail.com می‌توانند بفرستند:

‌1) شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب مجموعه شعر در ایران منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند.

‌2) مجموعه شعرها باید به زبان فارسی باشد.

‌3) تعداد شعرها بین ‌40 تا ‌50 قطعه بوده و در صورت نرسیدن به این تعداد، لازم است تعداد صفحه‌های مجموعه شعرها بین 80 تا ‌100 صفحه باشد.

‌4) آثار باید حتما در فرمت ویندوز word 2003 یا word 2007 حتما – حتما - با قلم Times New Roman باشد. از فرستادن اثر در قالب pdf یا پرینت جدا خودداری شود.

‌5) حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور آزاد است.

در این بخش نیز علاقه‌مندان تا 13 آبان‌ماه 1393 فرصت دارند که شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه بفرستند.

دبیرخانه جایزه شعر کتاب سال شعر خبرنگاران آرزو کرده است که با توجه به شرکت هرساله‌ی شاعرانی فارسی‌زبان از افغانستان و ایرانیان مقیم دیگر کشورهای جهان، امسال شاهد حضور شاعرانی فارسی‌زبان از کشور تاجیکستان نیز باشد.

بنا بر این گزارش، همچنین به‌تازگی چهار مجموعه از آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران»، با نام‌های: «سیگار همفری بوگارت»، «دریا پیراهن آبی توست»، «روباه رقاص» و «آدم‌برفی شاد»، شامل آثار 13 شاعر برگزیده‌ در بخش ویژه‌ی چهار دوره از این جایزه‌ ازسوی نشر «آرادمان» به‌طور همزمان منتشر به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha