• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93072715025
  • خبرنگار : 71474

مدیر عامل راه آهن با اشاره به لزوم بازسازی خطوط ریلی:

پیچ‌های ریل راه آهن گرگان با دست باز می‌شود

پیچ‌های ریل راه آهن گرگان با دست باز می‌شود

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که بسیاری از خطوط ریلی کشور نیاز به بازسازی دارند اظهار کرد: این روزها بسیاری از پیچ‌های راه آهن گرگان را می توان با دست باز کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که بسیاری از خطوط ریلی کشور نیاز به بازسازی دارند اظهار کرد: این روزها بسیاری از پیچ‌های راه آهن گرگان را می توان با دست باز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن پورسیدآقایی که در شانزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی سخن می گفت اظهار کرد: فرسودگی خطوط ریلی که در چند ماه گذشته به حوادث مختلفی منجر شده بازسازی این خطوط را به یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شرکت راه آهن تبدیل کرده است. ما تلاش کرده‌ایم با برنامه ریزی و طراحی راهکارهای مالی مختلف سرعت بازسازی این خطوط را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خط راه آهن گرگان که متاسفانه در چند دهه گذشته بازسازی خاصی در آن صورت نگرفته با مشکلات بسیاری روبرو است و بسیاری از پیچ‌های آن را می توان با دست باز کرد، این مساله باعث شده سرعت حرکت قطارها به این مسیر به کمتر از 40 کیلومتر در ساعت برسد.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نوسازی خط ریلی جنوب را نیز از دیگر اولویت‌های راه آهن بر شمرد و گفت: این خط بسیار مهم نیز که جز قدیمی ترین راه های ریلی ایران به حساب می‌آید نیاز به بازسازی‌های جدی دارد؛ چند سانحه اخیری که در این مسیر به وقوع پیوسته به دلیل قدیمی بودن ریل‌ها است، از این رو راه آهن کار برای بازسازی خط ریلی جنوب را با سرعت ادامه می دهد و امیدواریم تا پایان سال کار بازسازی چهار بلاک از این مسیر بسیار مهم به پایان برسد.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه و توسعه راه آهن اشاره کرد و توضیح داد: مقام معظم رهبری در بازدید اخیر خود از شرکت مپنا زمان بسیاری را به تجهیزات و دستاوردهای ریلی این شرکت اختصاص دادند.همچنین ایشان دریکی از جلسات اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی از 30 دقیقه زمان گفت‌وگو 20 دقیقه را به توسعه راه آهن اختصاص دادند.

وی ادامه داد: بحث توسعه راه آهن از نظر وزیر راه و شهرسازی نیز از اولویت‌های بسیار مهم تلقی می‌شود و حتی رییس مجلس نیز توسعه ریل را مترادف با گسترش سلامت می‌دانند.از این رو امیدواریم در بودجه سال 1394 اعتبار عمده‌ای به توسعه این خطوط اختصاص یابد.البته امروز درمجلس بحث تخصیص اعتبار به راه آهن از منابع صندوق توسعه ملی مطرح شد که هر چند کلیات آن رای نیاورد اما بسیار امیدواریم با نگاه مثبتی که مجلس به این موضوع دارد این طرح در آینده پیگیری شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کمبود نیروی متخصص انسانی دراین حوزه نیز اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر در ایران به ازای هر کیلومتر خط راه آهن کمتر یک نیروی متخصص وجود داردو این در شرایطی است که در کشورهای صنعتی این نسبت بالای یک نفر است. اگر بخواهیم با استانداردهای جهانی برابری کنیم و خطوط ریلی خود را به سطح مطلوب برسانیم قطعا باید پرورش نیروی متخصص انسانی در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

پورسیدآقایی از توافق با وزارت نفت در قالب بند ق تبصره 2 بودجه امسال خبر داد و تصریح کرد: طبق توافقاتی که صورت گرفته بنا شده از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تا سال 1403 به راه آهن 7.5 میلیارد دلار منابع مالی تخصیص یابد. همچنین در ازای افزایش هر تن کیلومتر بار دو سنت دلار و هر نفر کیلومتر مسافر یک سنت دلار تعلق گیرد. در جابه جایی به وسیله مترو نیز بناست به ازای هر مسافر بیشتر 12 سنت دلار تعلق گیرد.

وی ادامه داد: همچنین طبق توافقات انجام شده بناست از درآمدهای گمرک 1500 میلیارد ریال بودجه به راه آهن اختصاص یابد.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما همواره از حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در خطوط ریلی و ناوگان راه آهن استقبال کرده‌ایم و در سیاست‌های جدید سازمان نیز امکانات مختلف تخفیفی و تشویقی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید چه در عرصه مسافر و چه در عرصه بار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha