• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93081707835
  • منبع : مطبوعات

اعطای جایزه «دکتر کاظمی آشتیانی» به چهره تاثیرگذار و دانشور جوان برتر زیست فناوری کشور

اعطای جایزه «دکتر کاظمی آشتیانی» به چهره تاثیرگذار و دانشور جوان برتر زیست فناوری کشور

انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد برای دومین دوره نسبت به انتخاب «چهره تأثیر‌گذار بیوتکنولوژی کشور» و نیز «دانشور برتر جوان بیوتکنولوژی کشور» (جایزه زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی) اقدام کند.

انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد برای دومین دوره نسبت به انتخاب «چهره تأثیر‌گذار بیوتکنولوژی کشور» و نیز «دانشور برتر جوان بیوتکنولوژی کشور» (جایزه زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی) اقدام کند.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، انجمن از تمام اساتید، پژوهشگران و دانشجویان کشور دعوت کرده که با معرفی خود یا افراد مورد نظر به همراه ارسال رزومه، در این زمینه به انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران یاری رسانند.

در بیان شاخص‌های انتخاب برنده جایزه دکتر کاظمی تاکید شده که فرد باید از حسن شهرت در جامعه متخصصان بیوتکنولوژی برخوردار بوده و اقدامات وی دارای ارزش ملی و بین‌المللی باشد - به گونه‌ای که در مورد انتساب آن به فرد مورد نظر، معارضی وجود نداشته باشد - نام و آوازه علمی فرد در عرصه بین‌الملل برای ایران حسن شهرت به همراه داشته باشد، کمک مؤثر به خودکفایی کشور در عرصه تولید محصولات داشته، افزایش قابل ملاحظه محصول یا بهبود کیفیت مبتنی بر بیوتکنولوژی در سطح ملی (مخصوص بخش اجرا) و در راستای توسعه پایدار داشته باشد، یک رشته را بنیانگذاری کرده و یا کمک مؤثر به توسعه آن رشته در پژوهش، آموزش، ترویج و اجرا داشته باشد، یک یا چند محصول دانش‌بنیان برای اولین مرتبه در منطقه یا ایران تولید کرده و یا مدیریت پروژه مربوطه را بر عهده داشته باشد،

دانشجویان شاخص در حوزه پژوهش و آموزش تربیت کرده باشد (برای چهره تأثیرگذار)، دارای فعالیت و همکاری‌های بین‌المللی گسترده باشد، جوایز داخلی و خارجی کسب کرده باشد، ساختارسازی برای توسعه زیست‌فناوری انجام داده باشد، به اهداف انجمن کمک مؤثر کرده باشد و دارای دستاوردهای پژوهشی قابل توجه (مقالات علمی پژوهشی، مقالات نمایه شده در مجلات معتبر علمی، ثبت اختراع) بر اساس H-index باشد.

«دانشور برتر جوان بیوتکنولوژی کشور» باید حداکثر 35 سال تمام داشته باشد.

آخرین مهلت ارسال رزومه افراد، پایان دی ماه سال 1393 اعلام و تاکید شده که این فرصت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

کمیته داوران بر اساس آیین‌نامه از بین چهره‌های برگزیده‌ دوره‌های قبل به همراه تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی و نیز، دانشمندان بنام این عرصه به انتخاب هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی تشکیل خواهد شد.

کمیته داوران بر اساس بر مبنای شاخص‌های فوق اقدام به بررسی رزومه کاندیدا‌ها کرده و نتایج را به فرد منتخب اعلام خواهد کرد.

افراد منتخب در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران که دوم تا چهارم خردادماه سال 1394 برگزار خواهد شد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار و رییس پژوهشگاه «رویان» جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی پیشتاز در حوزه زیست فناوری و فناوری سلول‌های بنیادی در کشور، 14 دی ماه سال 84 به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بقیه‌الله‌ الاعظم(عج) تهران دعوت حق را لبیک گفت.

وی در اول فروردین ماه سال 1340 در تهران چشم به جهان گشود و پس از طی تحصیلات متوسطه در رشته فیزیوتراپی وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران و سپس موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شد.

کاظمی آشتیانی، تحصیلات دکتری را نیز در اسفند ماه 1376 در رشته علوم تشریحی دانشگاه تربیت مدرس به پایان برد.

وی از آبان ماه 1363 همزمان با گذراندن دوران دانشجویی وارد جهاد دانشگاهی شد و در سی‌ام آبان سال 1371 با حکم رییس وقت جهاد دانشگاهی‏ به عنوان رییس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران منصوب شد.

دکتر کاظمی آشتیانی در سال 1376 طی حکمی از سوی رییس جهاد دانشگاهی هم‌زمان با مسوولیت ریاست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران به عنوان مشاور رییس جهاد دانشگاهی منصوب شد.

وی پس از پیگیری و تلاش فراوان در خصوص راه‌اندازی موسسه «رویان» نهایتا موفق به راه‌اندازی این مرکز شد و در بیست و سوم آبان سال 1377 با حفظ سمت به عنوان رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha