• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 93091710745
  • خبرنگار : 90136

مدیرعامل شرکت آسیاتک خبر داد

میزبانی90 درصد اطلاعات سایت‌های داخلی در سرورهای «آسیاتک»

میزبانی90 درصد اطلاعات سایت‌های داخلی در سرورهای «آسیاتک»

مدیرعامل شرکت انتقال‌داده‌های آسیاتک گفت: این شرکت توانست 90 درصد اطلاعات سایت‌های داخلی را در سرورهای خود که در شرکت ارتباطات زیرساخت مستقر است، میزبانی کند.

مدیرعامل شرکت انتقال‌داده‌های آسیاتک گفت: این شرکت توانست 90 درصد اطلاعات سایت‌های داخلی را در سرورهای خود که در شرکت ارتباطات زیرساخت مستقر است، میزبانی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدعلی یوسفی‌زاده گفت: پیش از این، به خاطر پهنای باند و ترافیک بالای ماهیانه، شرکت‌های ایرانی از دیتاسنترهای خارجی استفاده می‌کردند؛ در سال‌های اخیر ضرورت‌های انتقال محتوا از خارج کشور به داخل به خاطر تحریم‌ها از یک سو و افزایش سرعت سایت‌ها از سوی دیگر باعث شده که برخی از شرکت‌ها تغییر مسیر دهند؛ در حال حاضر شرکت‌ها، خدمات‌دهنده‌هایی را که در دو، سه سال گذشته در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دیتا سنترهای خارجی ترجیح می‌دهند.

وی در ادامه گفت: شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از بهمن سال 91 پس از سرمایه‌گذاری بالایی که با دریافت مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف local کردن سایت‎هایی که در خارج از ایران host می‌شدند انجام داد، اقدام به فراهم کردن زمینه انتقال میزبانی به داخل کشور کرد؛ این کار از خروج میزان بالایی ارز از کشور جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک یکی از ارکان اصلی در دیتاسنترهای داخلی را برقراری امنیت که از دغدغه‌های اصلی مشتریان و کاربران محسوب می شود، دانست و گفت: نیازمندی‌های اولیه امنیت در مرکز داده شرکت آسیاتک شامل استفاده از فایروال در محافظت از دیتا و انجام تنظیمات توسط تیم فنی، استفاده از تجهیزات IPS در محافظت و یا شناسایی حملات به سرورها و ارایه سرویس شناسایی حملات به صورت رایگان است.

وی تاکید کرد: ارایه و استفاده از نرم‌افزارهای اسکن و پایش سرویس‌ها و نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سرورها و استفاده از راهکار‌های مدیریت لاگ مربوط به سرورها که توسط مشتریان قابل مشاهده باشد، در این حرکت ملی آسیاتک در اولویت کاری قرار گرفته است.

یوسفی‌زاده در پایان گفت: نزدیک به 2 سال و نیم است که شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت از دو مسیر اینترنت داخلی و خارجی اقدام به ارایه سرویس به کاربران خود می‌کنند. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های خصوصی با فعال شدن در زمینه میزبانی سایت‌های داخلی فعالیت خوبی را آغاز کرده‌اند که به دستاوردهای ملی خوبی منتهی شده است؛ لازم است دولت با حمایت از این سرمایه‌گذاری ملی زمینه انتقال بیشتر محتوا را به داخل فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha