• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93092514992
  • منبع : نمایندگی سمنان

تدابیر آموزش و پرورش برای تفکیک دانش آموزان کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی

تدابیر آموزش و پرورش برای تفکیک دانش آموزان کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تفکیک دانش آموزان کلاس‌های چندپایه، دوره ابتدایی کشور خبر داد و گفت: این دانش آموزان به دو دوره سه ساله اول و سه ساله دوم تقسیم می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تفکیک دانش آموزان کلاس‌های چندپایه، دوره ابتدایی کشور خبر داد و گفت: این دانش آموزان به دو دوره سه ساله اول و سه ساله دوم تقسیم می شوند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، محمد دیمه‌ور در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: در حال حاضر 10 درصد دانش آموزان پایه ابتدایی جداسازی شدند ولی این روند جداسازی از سال تحصیلی آینده شتاب بیشتری می‌گیرد.

معاون ابتدایی وزیر افزود: حداکثر تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس چند پایه 15 نفر پیش‌بینی شده است و برای افزایش کیفیت آموزشی در کلاس‌های چند پایه به ازای دانش‌آموزان بیش از این تعداد در این کلاس‌ها با در نظر گرفتن حق‌التدریس برای معلمان آن، کیفیت آموزشی و تعداد ساعات آموزشی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی دو شیفته شدن برخی مدارس؟ اظهار کرد: اگر چه دانش آموزان و خانواده ها به شرایط فعلی عادت کرده اند اما به ناچار برخی مدارس دو شیفته خواهند شد.

دیمه‌ور اضافه کرد: تلاش ما بر این است که کلاس‌ها در شیفت صبح برگزار شود اما در برخی مناطق تراکم دانش آموزان به حدی است که یک شیفته بودن به روند آموزش و تربیت دانش آموزان صدمه وارد می کند از این رو دانش آموزان این مدارس در دو نوبت صبح و عصر تحصیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: تراکم بالای دانش آموز علاوه بر مشکلات مدیریتی در کیفیت آموزش نیز تاثیر سویی دارد لذا چاره‌ای جز شیفت بندی وجود ندارد چرا که زیان آن بیش از هر چیز متوجه دانش آموزان خواهد شد.

وی از تحصیل بیش از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در کلاس‌های پایه ابتدایی خبر داد و یادآور شد: این تعداد دانش‌آموز در 52 هزار کلاس مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 67 درصد مدارس کشور در روستاها واقع هستند افزود: تنها 30 درصد از دانش‌آموزان کشور در این 67 درصد از مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر ادامه داد: همچنین نزدیک به70 درصد دانش‌آموزان کشور در حدود 33 درصد مدارس کشور که در مناطق شهری واقع اند، تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha