• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93100703425
  • خبرنگار : 71531

محک؛در روز کودکان بهبود یافته از سرطان

محک؛در روز کودکان بهبود یافته از سرطان

به مناسبت هفت دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک نشست خبری با حضور یاوران رسانه‌ای در محک برگزار شد.

به مناسبت هفت دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک نشست خبری با حضور یاوران رسانه‌ای در محک برگزار شد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در نشست خبری که هفتم دی ماه در بیمارستان محک به مناسبت روز کودکان بهبود یافته از سرطان برگزار شد، سعیده قدس بنیانگذار محک، با مروری بر تاریخچه محک گفت: ما در محک روز هفت دی را به عنوان روز کودکان بهبود یافته از سرطان جشن می‌گیریم تا به تمامی بیمارانی که به تازگی با بیماری خود مواجه شدند، تمامی بیمارانی که در مسیر درمان تلاش می‌کنند، به خانواده بیماران، به پزشکان و تمامی متولیان حوزه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و به تمامی جهان این پیام و باور را برسانیم که سرطان پایانی برای زندگی نیست. برای اینکه آرزوی کودکان مبتلا سرطان از بودن یا نبودن به چگونه زیستن در آینده بدل شود.

مردآویژ آل بویه، فوق تخصص خون و آنکولوژی و عضو هیات امنای محک ضمن مروری بر روند تاثیر‌گذاری حضور یاوران و در نتیجه خدمات محک نظیر ارتقای دانش و تجربه پزشکی و برگزاری کنفرانس‌های معتبر علمی در سطح بین‌الملل و آموزش مداوم و مستمر بر روی آمار و ارقام بهبودی بیماران مبتلا به سرطان تصریح کرد: نتایج درمانی و آمار طول عمر و بهبود کودکان مبتلا به سرطان در ایران بسیار نزدیک به معتبرترین مراکز حوزه درمان سرطان کودک در جهان است و از این جهت محک همگام با استانداردهای روز جهان حرکت می‌کند.

در ادامه دکتر عظیم مهرور، رییس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک و فوق تخصص خون و آنکولوژی کودک با ارائه گزارش عملکرد اجمالی از فعالیت‌های این بیمارستان در روز کودکان بهبود یافته از سرطان اظهار کرد: بیمارستان محک به عنوان یک پایگاه جامع فوق تخصصی در زمینه سرطان اطفال تمامی امکانات و خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز در سرطان کودک را زیر یک سقف مهیا کرده است و بروزترین تجهیزات و دانش پزشکی را در این زمینه به کار می‌گیرد. به طور مثال بخش پیوند سلول‌های بنیادی، بخش رادیوتراپی و آی سی یو بیمارستان محک با رویکرد فوق تخصصی درمان‌های منحصر به فردی را در سطح کشور در حوزه کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌دهند. وجود این امکانات در کنار کار تیمی در حوزه حمایت از کودک مبتلا به سرطان، شاخص ترین ویژگی این مرکز جامع فوق تخصصی درمانی است. امروزه درمان نوین سرطان کودک درمانی منحصر به پزشک و بیمار نیست. یک تیم متشکل از زمینه های مختلف تخصص همچون روانشناسی، روانپزشکی، مددکاری، پرستاری و خدمات حمایتی پشتوانه حمایت همه جانبه و موثر است تا ضامن درمان موثرتر و بهبودی کودکان باشد.

مهرور با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی پایدار و روز افزون این سازمان از مشارکت‌های مردمی و انواع کمک‌های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی گفت: آرزو می کنم که در سال‌های آینده هفتم دی ماه را برای تعداد بیشتری از فرزندان محک و حتی روزی برای تمامی کودکان مبتلا به سرطان جشن بگیریم.

آراسب احمدیان، مدیر عامل محک در ادامه این نشست اظهار کرد: موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک همواره تلاش دارد تا بالاترین سطح کمی و کیفی خدمات را به کودکان مبتلا به سرطان ارائه نماید. محک همواره با هدف ارائه بهترین خدمات درمانی و رفاهی که منجر به بهبودی کودکان مبتلا به سرطان و ضامن خدمات بهتر به آنها باشد نحوه فعالیت خود را به طور داوطلبانه در معرض سنجش استانداردها و چارچوب‌های بین المللی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در آستانه هفت دی ماه روز کودکان بهبود یافته از سرطان، محک دریافت نشان نقره جایزه (GPM Green Project Management) از انجمن بین المللی مدیریت پروژه سبز که حاکی از توسعه پایدار فعالیت‌ها دارد موجب دلگرمی این سازمان و یاورانش در تضمین گام برداشتن در مسیر مدیریت پایدار منابع و روند فعالیت‌ها برای درمان و بهبود فرزندان محک است. جایزه GPM به همراه نشان زرین مدیریت پروژه بین‌المللی سال IPMA در سال 2014 که چندی پیش به محک اهدا شد، ما را نسبت به مسیر درست تعهد خود نسبت به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان از یک سو و تعهد نسبت به خدمت رسانندگان و یاوران مطمئن‌تر و امیدوارتر می‌کند. سازمان‌های غیر دولتی در ابعاد سازمان‌های بزرگ در سیر فعالیت خود ناشناخته‌های زیادی دارند و از طریق کنترل خود با استانداردهای بین‌المللی می‌توانند اطمینان یابند که مسیر درستی را طی می‌کنند.

احمدیان افزود: پروژه‌ای که موفق به دریافت نشان نقره GPM شد، از دیدگاه انجمن بین المللی مدیریت پروژه سبز همزیستی موافقت‌آمیزی با اصول توسعه پایدار داشته و در تطابق با اصول ده گانه معاهده جهانی GOLOBAL COMPACT و اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha