• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93110804279
  • خبرنگار : 71021

مگر می‌شود فقط با پول استانداردسازی کرد؟

مگر می‌شود فقط با پول استانداردسازی کرد؟

رییس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد به وضعیت استانداردسازی هتل‌های کشور گفت: شرکت‌هایی که برای استانداردسازی هتل‌ها تعیین شده‌اند فقط پول می‌خواهند، اما مگر می‌شود فقط با پول استانداردسازی کرد؟

رییس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد به وضعیت استانداردسازی هتل‌های کشور گفت: شرکت‌هایی که برای استانداردسازی هتل‌ها تعیین شده‌اند فقط پول می‌خواهند، اما مگر می‌شود فقط با پول استانداردسازی کرد؟

چند سالی می‌شود که طرح استانداردسازی هتل‌های کشور زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با انتخاب یک عامل استانداردساز که زیر مجموعه «سمگا» فعالیت می‌کند در حال اجرا است. با آن‌که استاندارد هتل‌ها تا حدی از حالت فیزیکی به محتوایی تغییر شکل داده، اما هنوز هم وقتی به هتل‌های استاندارد شده می‌روید بویژه آن‌هایی که عمری ازشان گذشته‌، تغییر چندان محسوسی را در کیفیت و خدمات آن‌ها مشاهده نمی‌کنید و با آن‌که هر بار گفته می‌شود، تعدادی از هتل‌ها سلب درجه شده‌اند و یا ستاره‌شان گرفته شده؛ اما کمتر پیش می‌آید مسافری متوجه شود هتلی که در آن اقامت کرده ستاره‌اش کم شده، چون ظاهرا اعلام عمومی صورت نمی‌گیرد و هتلدار این مهلت را دارد تا اوضاع را تغییر دهد، بدون آن‌که مسافران متوجه شوند.

حال رییس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد به این وضعیت به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: بیشتر هتل‌های کشور بالای 40 یا 50 عمر دارند و حتما به استانداردسازی نیاز دارند، اما هزینه این کار واقعا بالا است ضمن آن‌که شرکت مجری هم فقط پول می‌خواهد تا این کار را انجام دهد؛ ولی اما فقط با پول می‌شود استانداردسازی کرد؟

وی اضافه کرد: شرکتی که مجری این کار شده چند شرکت زیرمجموعه درست کرده و به زور از هتل‌ها می‌خواهد استانداردسازی کنند. برای استانداردسازی هم کارشناس پروازی می‌فرستند که کلی هزینه رفت و آمد‌ش می‌شود و دست آخر هم ایرادهایی وارد می‌کند که معمولا نمی‌توان برطرف کرد، مثلا از یک هتل قدیمی می‌خواهند ارتفاع سقف آشپزخانه را به 4 متر افزایش دهد، ما چطور می‌توانیم این کار را انجام دهیم وقتی بیشتر هتل‌ها به صورت مالکیت زمانی اداره می‌شوند و امکان دخل و تصرف در ساحتمان را ندارند؟

مهرورز ادامه داد: برای استانداردسازی هزینه کارشناس به اضافه هزینه‌ی استانداردسازی با هتلدار است؛ اما وقتی ما برای پرداخت حقوق کارمندان خود معطل مانده‌ایم از کجا هزینه دو سه کارشناس استاندارد را بیاوریم و بدهیم. شاید بهتر باشد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از شرکت‌های بومی که به این سطح از توانمندی رسیده‌اند استفاده کنند و یا ضوابط استانداردسازی را تغییر دهند، مثلا چه لزومی دارد هتل‌های تازه ساز استانداردسازی شوند، آن هم وقتی که برای گرفتن مجوز باید همان استانداردها را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha