• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 93112011276
  • منبع : کمیته امداد امام خمینی (ره)

با راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال94 اعلام شد

ارائه تسهیلات بلندمدت به مددجویان کمیته امداد

ارائه تسهیلات بلندمدت به مددجویان کمیته امداد

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: صندوق قرض الحسنه وابسته به کمیته امداد با نام "صندوق قرض الحسنه امداد ولایت" نیمه اول سال آینده با حداقل 50 شعبه در سراسر کشور راه‌اندازی می شود و تسهیلات و وام‌های بلند مدت به متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: صندوق قرض الحسنه وابسته به کمیته امداد با نام "صندوق قرض الحسنه امداد ولایت" نیمه اول سال آینده با حداقل 50 شعبه در سراسر کشور راه‌اندازی می شود و تسهیلات و وام‌های بلند مدت به متقاضیان ارائه می‌شود.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، محسن ولیئی افزود: با فعالیت و راه اندازی این صندوق وامهای قرض الحسنه به منظور رفع نیازهای ضروری مددجویان، نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در زمینه‌های اشتغال، ازدواج، درمان، تحصیل، مسکن، بدهی و دیه به جامعه هدف این نهاد و دیگر نیازمندان اعطا می شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این صندوق می‌توانیم بسیاری از کمک و منابع مالی که از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج کشور در امر قرض الحسنه پرداخت می شود را جذب کنیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این نهاد سرمایه اولیه این صندوق را تامین کرده است و هم اکنون در مرحله دریافت مجوز از بانک مرکزی هستیم.

ولئیی با بیان اینکه سپرده گذاری در این صندوق برای عموم مردم آزاد است، گفت: همه اقشار مردم می‌توانند در این صندوق سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: صندوق امداد ولایت می تواند به یک میلیون و 700هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد تسهیلات و وام قرض الحسنه ارائه کند و همچنین افراد نیازمندی که تحت پوشش این نهاد نیستند نیز با داشتن معرفی نامه کمیته امداد از این صندوق وام دریافت کنند.

معاون اداری و مالی در ادامه به دو طرح "باقیات و صالحات" و "خیرین" کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: در طرح باقیات و صالحات هر فردی می تواند با حداقل 10 هزار تومان سپرده گذاری اولیه در این صندوق حساب داشته باشد.

ولئیی افزود: در طرح وام "خیرین" اگر خیری بخواهد برای کمک به افراد جامعه همانند تهیه جهیزیه کمک کند اما قادر به پرداخت نقدی آن نباشد، از این صندوق وام تا سقف مصوب دریافت و به صورت اقساط آن را باز پرداخت می کند.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره ) تصریح کرد: طی یک سال اخیر خیرین و نیکوکاران نزدیک به 700میلیون تومان تحت عنوان این دو طرح به کمیته امداد کمک کرده اند.

وی یادآور شد: این صندوق تضمین می دهد که کمک های خیرین و نیکوکاران را به دست نیازمندان جامعه برساند و سپرده گذاران نیز بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند منابع سپرده گذاری را از حساب خود برداشت کنند.

ولئیی تصریح کرد: اعطای وام های قرض الحسنه باعث حفظ آبرو و عزت خانواده ها می شود لذا کمیته امداد می تواند با پرداخت این تسهیلات بسیاری از مشکلات افراد نیازمند را برطرف و صندوق می تواند محلی امن برای خیرین، نیکوکاران و نیازمندان باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) این مقام مسئول افزود: طی دو سال اخیر طبق تاکیدات شورای مرکزی کمیته امداد امام(ره) مقررشده صندوقی تحت عنوان صندوق قرض الحسنه ایجاد و امکان جذب سپرده های مردمی را برای کمیته امداد فراهم کند تا از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه در جهت رفع مشکلات معیشتی، درمانی و مسکن خانواده های جامعه هدف خود گام های بلندی بردارد.

وی یکی از اهداف مهم راه اندازی صندوق امداد ولایت را اعطای تسهیلات قرض الحسنه، پیشگیری از فقر، کاهش فاصله طبقاتی و ارائه الگوی قرض الحسنه ایرانی اسلامی عنوان کرد.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha