• دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93120402195
  • منبع : مطبوعات

پیام تبریک کاظم جلالی به مناسبت روز مهندس و روز پرستار

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پیامی به مناسبت روز مهندس، مهندسی را یادآور اندیشه و تاریخ ارزنده ایران اسلامی و تداعی کننده ابتکار، نوآوری و خلاقیت دانست که زمینه ساز رشد و محرک موتور پیشرفت کشور خواهد بود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پیامی به مناسبت روز مهندس، مهندسی را یادآور اندیشه و تاریخ ارزنده ایران اسلامی و تداعی کننده ابتکار، نوآوری و خلاقیت دانست که زمینه ساز رشد و محرک موتور پیشرفت کشور خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به مناسبت 5 اسفند ماه روز مهندس، طی پیامی این روز را به تمامی مهندسان ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام رییس مرکز پژوهش‌های مجلس به شرح زیر است:

مهندس در اندیشه و تاریخ ارزنده ایران اسلامی یادآور و تداعی کننده ابتکار، نواوری و خلاقیت است که زمینه‌ساز رشد و محرک موتور پیشرفت کشور خواهد بود.

تقارن پنجم اسفندماه سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، تلاقی ارزشمندی از اندیشه مهندسی ایران گذشته و سرمشق قراردادن تلاش‌های آن دوران برای جوانان جویای علم امروز کشور است تا با بهره‌گیری از تجارب کسب شده و استفاده از علم و نوآوری و ایجاد فناوری‌های نوین، حفظ و اعتلای استقلال ایران اسلامی رقم زده شود و دستیابی به افق‌های افتخار بر اساس سندچشم‌انداز مهیا گردد.

در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، مهندس ایرانی می‌تواند با اراده مثال‌زدنی خویش زمینه‌ساز کاهش‌ وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و متعاقب آن تحقق اقتصاد مقاومتی براساس سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره 1400 شهید مهندس، پنجم اسفندماه روز مهندس را به خانواده شهدای عزیز و تمامی مهندسان این مرزوبوم تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون این قشر فعال و پویا را در مسیر تحقق اهداف متعالی ایران اسلامی از درگاه ایزدمنان خواستارم.

همچنین رییس مرکز پژوهش های مجلس روز پرستار را یادآور مجاهدت های پرستاران بزرگواری دانست که در سال های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، آمیزه ای از ایثار و استقامت در سنگرهای جهاد و شهادت را خلق کردند و تابلویی بی بدیل از ایثار را آفریدند.

وی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، طی پیامی این روز را به تمامی پرستاران ایران اسلامی به ویژه زحمتکشان این عرصه در شهرستان‌های شاهرود و میامی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

پنجم اسفند ماه در تقویم ایران اسلامی به نام زحتکشان و تلاشگرانی مزین گشته است که حضرت زینب کبری بزرگ بانوی اسلام را سرمشق و سرلوحه کار و فعالیت خود قرار داده‌اند و با تلاشی هنرمندانه و مقدس مراقبت و حمایت از بیماران را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با بهره‌گیری از آموزه‌های ارزنده‌ی بانوی صبر و ایثار دشت کربلا، با وجود مشقت‌های فراوان به فعالیت بی‌چشم‌داشت خود ادامه می‌دهند.

تقارن مبارک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در تقویم ایران اسلامی، امتداد مسیر صبر و استقامتی است که آن حضرت در دشت کربلا آفرید و امروز پرستاران ایران اسلامی با تأسی از این الگوی بی‌بدیل، خود نمونه‌ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش گذارده‌اند.

روز پرستار در تقویم ایران اسلامی همچنین یادآور مجاهدت‌های پرستاران بزرگواری است که در سال‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، آمیزه‌ای از ایثار و استقامت در سنگرهای جهاد و شهادت را خلق کردند و تابلویی بی‌بدیل از ایثار را آفریدند.

اینجانب ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به تمامی زحمتکشان بی‌ادعای عرصه سلامت ایران اسلامی، توفیق روزافزون تمامی فعالان این عرصه را از درگاه خداوند منان آرزومندم و امیددارم تا در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در انجام امور خود موفق و موید باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha