• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 93122615389
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

تالاب هورالعظیم از نفت خشک نشد

 تالاب هورالعظیم از نفت خشک نشد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی موجب شد تا به تولید صیانتی نفت دست یابیم به طوری که تولید نفت را به مرز سه میلیون تن در این شرکت رساندیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی موجب شد تا به تولید صیانتی نفت دست یابیم به طوری که تولید نفت را به مرز سه میلیون تن در این شرکت رساندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، بیژن عالیپور در نشست خبری که 25 اسفندماه، به مناسب سالروز ملی شدن صنعت نفت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 83 درصد نفت و 16 درصد گاز کشور توسط این شرکت تولید می‌شود که تاکنون بخش عمده خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی‌کشور از طریق این تولیدات، تامین شده است.

وی افزود: امروز صنعت نفت کشور با تولید چهار میلیون بشکه نفت در روز، تمام مراحل تولید نفت را در اختیار خود دارد.

عالیپور با اشاره به همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با پدیده ریزگردها تصریح کرد: اعتباراتی از وزارت نفت دریافت شده که این اعتبارات در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است تا برای مقابله با این پدیده عملیات کاشت نهال و مالچ‌پاشی به صورت مشترک توسط سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی انجام شود.

وی با اشاره به روند ساخت قطعات نفتی در کشور همزمان با تحریم‌ها بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های تولیدکننده قطعات و تجهیزات صنعت نفت، تعداد 5600 قطعه صنعتی تولید کرده‌اند.

عالیپور در خصوص اجرای عملیات اکتشاف و بهره‌برداری نفت در تالاب هورالعظیم و وضعیت خشک شدن آن گفت: این تالاب از طریق شرکت نفت خشک نشده و بخش زیادی از خشکی این تالاب مربوط به عراق است و این شرکت در حال حاضر هیچ‌گونه ممانعتی برای ورود آب به هورالعظیم نداشته است.

حمید دریس -مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب- نیز در این نشست اظهار کرد: عملکرد شرکت در زمینه نگهداری و افزایش تولید با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده امسال، روند افزایشی داشته است که برنامه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال 94 نیز به شکل افزایشی تعریف شده و در برنامه است که متوسط تولید در شرکت افزایش یابد.

وی افزود: امسال علاوه بر تولید این میزان نفت خام، ماموریت‌های جدیدی از جمله تولید نفت در میدان مشترک آزادگان به ما محول شد که در این راستا تعداد زیادی از دکل‌ها و تجهیزات این شرکت در این میدان مستقر شده است.

در ادامه این نشست عبدالامیر حویزاوی -مدیر عامل شرکت توربین جنوب- اظهار کرد: شرکت خدمات مهندسی توربین جنوب یکی از 5 شرکت خدماتی زیر مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب است که عملیات خدماتی را برای چهار واحد بهره‌برداری این شرکت انجام می‌دهد.

وی افزود: از جمله وظایف این شرکت تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات بهره‌برداری نفت است که تولید و فراورش انتقال نفت از طریق این تجهیزات انجام می‌شود.

حویزاوی تصریح کرد: تاکنون تعمیرات 26 کارخانه، 35 توربین گازی، 450 کمپرسور گازی، بیش از 10 پمپ انتقال نفت و موتور برقی توسط شرکت توریین جنوب انجام شده است.

وی گفت: این شرکت با وجود تحریم‌های ظالمانه کشورهای عربی، در طول سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و توانسته است در استمرار تولید نفت در کشور نقش اساسی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت توربین جنوب اظهار کرد: وظیفه اصلی این شرکت کمک به استمرار و پایداری تولید نفت در کشور است. به همین منظور این شرکت حتی در شرایط سخت تحریم و مشکلات حاکم بر تولید و تعمیر بسیاری از قطعات و تجهیزات نفتی ناشی از تحریم، خدمات ارزنده‌ای در زمینه تولید صنعت نفت ارائه داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha