• یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94032413246
  • خبرنگار : 71186

انتقاد مجدد نعمت‌زاده از خودروسازان؛

کیفیت خودروهای داخلی افزایش می‌یابد؟!

خودرو داخلي

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی خواستار فراهم کردن مقدمات لازم برای بازدید مردم از شرکتهای خودروسازی برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شده که بسیاری از مصرف‌کنندگان و کارشناسان از کیفیت این محصولات ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سال‌هاست که موضوع کیفیت تبدیل به پاشنه آشیل صنعت خودروی ایران شده و علی‌رغم تمام انتقادات صورت گرفته در این زمینه، مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت پایین خودروهای داخلی ناراضی هستند.

مشکلات کیفی تولیدات صنعت خودروی داخلی کار را به جایی رسانده که وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاست‌گذار کلان این صنعت، بارها زبان به انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گشوده است.

در یکی از انتقادات در این زمینه محمدرضا نعمت‌زاده خاطرنشان کرده که " چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از 10 هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟".

وی همچنین در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو خواستار فراهم کردن زمینه بازدید مردم از شرکتهای خودروسازی و استفاده از نظرات آنها برای بهبود عملکردها شده است.

این وضعیت و سیل انتقادات مصرف‌کنندگان، کارشناسان و مسوولان از کیفیت خودروهای داخلی در حالی است که ضوابط ارزیابی کیفی خودروها نیز سخت‌گیرانه‌تر شده و احتمالا شاهد سقوط کیفی این محصولات در جدول رده‌بندی کیفی خواهیم بود.

در این زمینه ابتدای سال جاری دستورالعمل جدید ارزیابی و بازرسی کیفی خودروها (آدیت) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام خودروسازان داخلی ابلاغ شده‌ و از ماه جاری نیز ارزیابی کیفی خودروها براساس دستورالعمل جدید صورت می‌گیرد.

در میان این انتقادات، دود بی‌کیفیتی خودروهای داخلی به چشم مصرف‌کنندگانی می‌رود که بلافاصله پس از دریافت خودرو از کارخانه تولیدکننده، پای‌شان به تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان باز می‌شود.

مصرف‌کنندگانی که به دلایل مختلف کیفی مانند مشکلات سیستم تعلیق، گیربکس و به‌طور عام وجود صداهای اضافی در بیشتر این محصولات، نمی‌توانند از خودروی داخلی خریداری شده به صورت بهینه و بدون دغدغه، استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود راا با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۴:۱۹

اول خودروسازان به فکر نيروهاي خدمات پس از فروش خود هستند که بيکار نمونند دوم ما تا ياد داريم هر چند وقت يک بار خودروسازان اعلام مي‌کنند که مي‌خوان کيفيت خودروهاشونو جهاني کنند ولي تا ما يادمون مي‌آيد اين قيمت‌هاشون بوده که جهاني شده و کيفيتشون از قبل هم پايين‌تر اومده، فکر مي‌کنم دوباره ميخوان به اين بهونه قيمتها رو ببرن بالا

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۶:۳۴

ما يک 206 ايراني مدل 93 خريديم اونم با قرض کردنو وام و تا الان که 4هزار کيلومتر رفته دو بار کلاجش تعمير شده يه بار روغن ريزي شديد از واشر درب سوپاپ داشته مشکل تسمه تايم و مشکل تهويه داره که مجددا بايد بريم تعميرگاه و دردناک اينست که مردم با بدبختي پولي را در مي‌اورند تا چيزي بخرند و اونوقت اين نصيبشان ميشود بايد با خودروسازان داخلي برخورد جدي شود سودي که آيد ميشود بسيار کمتر از ضررهايشان است اگر دولت به بهره وري در نيروي انساني و کالاهاي توليدي اهتمام نورزد ضررهاي بزرگ بر کشور وارد ميشود

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۱۹:۲۹

دروغ که از گتاهان کبيره است گويا حلال شده ،کيفت خودروها را بايد از مصرف کننده پرسيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۴ ۲۱:۴۹

قيمت جديد چند؟؟؟؟