• یکشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94033117591
  • خبرنگار : 71277

خطر MERS ورزشکاران یونیورسیاد را تهدید نمی‌کند

خطر MERS ورزشکاران یونیورسیاد را تهدید نمی‌کند

مسئولان برگزاری بازی‌های یونیورسیاد 2015 گوانگجو اعلام کردند که خطر بیماری ورزشکاران و نمایندگان کشورهای مختلف را در گوانگجو تهدید نمی‌کند.

مسئولان برگزاری بازی‌های یونیورسیاد 2015 گوانگجو اعلام کردند که خطر بیماری ورزشکاران و نمایندگان کشورهای مختلف را در گوانگجو تهدید نمی‌کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، یون جانگ هیون، یکی از مسئولان برگزاری بازی‌های یونیورسیاد 2015 در کره جنوبی به بازیکنان و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این بازی‌ها اطمینان داد که آنها در مقابل بیماری MERS محافظت خواهند شد و تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده است.

نمونه‌هایی از بیماری سندرم تنفسی MERS در کره جنوبی مشاهده شد. تاکنون در این کشور 166 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و 24 نفر جان خود را از دست داده‌اند. با این حال در گوانگجو موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

هفته‌ گذشته فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی هنگ کنگ اعلام کرد که مهلتی به ورزشکاران خود داده تا درباره شرکت در این مسابقات تصمیم بگیرند. کره شمالی و تایوان نیز اعلام کرده‌اند که درباره شرکت در این مسابقات در حال تصمیم‌گیری هستند.

در تایوان نیز اولین مورد MERS مشاهده شده که یک تاجر 75 ساله عمانی بوده است.

مسئولان برگزاری بازی‌های گوانگجو 2015 در دهکده مسابقات مراکزی برای نظارت بر سلامت بازیکنان در نظر گرفته‌اند.

یون جانگ میون در این باره گفت: من تایید می‌کنم که گوانگجو امن است. تیم ضربت که شامل متخصصان پزشکی و مسئولان دولتی بوده است، تایید کرده که در گوانگجو هیچ نشانه ای از MERS نیست. تمامی ورزشکاران و نمایندگان کشورها در گوانگجو از زمان ورود حفاظت می‌شوند.

یون در این باره افزود: بهترین متخصصان پزشکی و بهترین امکانات در تمام دوران برگزاری بازی‌ها به کار گرفته می‌شوند. کمیته‌ برگزاری بازی‌ها و شهروندان گوانگجو تلاش می‌کنند تا بهترین بازی‌های یونیورسیاد را برگزار کنند و روحیه همکاری مردمان کره را به جهانیان نشان دهند. ما از همه دعوت می‌کنیم تا به تماشای بازی‌های یونیورسیاد بیایند.

13 هزار و 185 ورزشکار و نماینده از 141 کشور وارد گوانگجو خواهند شد. تعداد شرکت کنندگان در بازی‌های کازان 11 هزار و 759 نفر بوده است. گوانگجو رکورد بیشترین شرکت کننده در بازی‌های یونیورسیاد را دارد.

یون درباره حضور کره شمالی در این بازی‌ها گفت: امیدوارم که ورزشکاران و نمایندگان کره شمالی در این بازی‌ها حضور یابند. ما هنوز خاطره 15 ژوئن و فستیوال اتحاد بین دو کره در سال 2006 را به یاد داریم. بازی‌های یونیورسیاد گوانگجو در زمان هفتادمین سالگرد استقلال کره برگزار می‌شود و امیدواریم که این بازی‌ها به یاد ماندنی شود.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha