• یکشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94040703892
  • خبرنگار : 71443

انتقاد یک روزنامه صهیونیستی از مواضع آلمان در مذاکرات هسته‌ای

انتقاد یک روزنامه صهیونیستی از مواضع آلمان در مذاکرات هسته‌ای

یک روزنامه صهیونیستی همزمان با گام پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در گزارشی به منظور تحریک مذاکره‌کنندگان آلمانی نوشت: در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 وارد آخرین مرحله خود شده است، نقش آلمان در این رایزنی‌ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

یک روزنامه صهیونیستی همزمان با گام پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در گزارشی به منظور تحریک مذاکره‌کنندگان آلمانی نوشت: در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 وارد آخرین مرحله خود شده است، نقش آلمان در این رایزنی‌ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم‌پست، مذاکرات هسته‌ای با ایران در حالی در سال 2015 ادامه یافته است که اکنون پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک میان آلمان و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند.

مایکل روبین، کارشناس سیاسی خارجی در اندیشکده امریکن اینترپرایز گفت که آلمان همواره مسائل تجاری را در اولویت قرار داده و سیاست دوگانه را در قبال ایران و تحریم‌ها در پیش گرفته است. اما اکنون به دنبال سود و منفعت در شرایطی است که جامعه بین‌الملل هنوز تحریم‌ها را علیه ایران حفظ کرده است.

از زمانی که گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین،انگلیس، فرانسه و آلمان در نوامبر سال 2013 به یک توافق اولیه با تهران دست یافتند، سیاستمداران و تجار آلمانی به شدت تلاش کرده‌اند تا توجه دولت ایران را به خود جلب کنند.

ماه گذشته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران با زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان برای رایزنی درباره‌ی سرمایه‌گذاری در ایران دیدار کرد. گابریل پس از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دومین رهبر سیاسی این کشور محسوب می‌شود. هم‌چنین چند شرکت تجاری دیدارهایی را با زنگنه انجام دادند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به انتقادات شدید فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان از 47 جمهوری‌خواه در سنای آمریکای پرداخت که در نامه‌ای خطاب به ایران گفته بودند کنگره می‌تواند یک توافق بد با ایران را لغو کند.

اشتاین مایر در این باره گفت: واضح است که با این نامه بی‌اعتمادی در طرف ایرانی رو به افزایش است و اگر ما به معنای واقعی در مذاکرات جدی هستیم، امیدوارم که نامه این 47 سناتور مزاحمتی در مذاکرات ایجاد نکند.

این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان از سوی سیاست‌مداران و برخی سناتورهای آمریکایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

از طرفی دیگر اطاق بازرگانی و صنعت آلمان پیش‌بینی کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های ایران حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به بیش از 12 میلیارد یورو خواهد رسید. بنابراین، نباید رژیم صهیونیستی نگران این باشد که آلمان تنها یک ببر کاغذی در مذاکرات با ایران است؟ آیا دولت مرکل متوجه مسوولیت خود در قبال اعلام قبلی‌اش مبنی بر در اولویت بودن امنیت اسراییل هست یا نه؟

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 همواره با طرح ادعاهایی بی‌اساس نسبت به حصول یک توافق نهایی ابراز نگرانی کرده و حتی برای مانع تراشی در این مسیر تلاش کرده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است و این در حالی است که خود تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید.

ایران همواره تاکید دارد که برنامه هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح آمیز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha