• دوشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94060201368

بازدید استاد دانشگاه آریزونا از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

دکتر محمد پسرک لی، استاد تمام دانشگاه آریزونای ایالات متحده آمریکا از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

دکتر محمد پسرک لی، استاد تمام دانشگاه آریزونای ایالات متحده آمریکا از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، طی این بازدید که دکتر سید علی حسینی، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گلستان نیز دکتر پسرک لی را همراهی می کرد، مهمانان ابتدا در جلسه ای با حضور دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما، قائم مقام و دکتر قاسم حسینی سالکده، معاون پژوهشی و جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با عمده فعالیت ها و اهداف علمی این پژوهشکده آشنا شدند.

همچنین طی این نشست طرح جامع کشاورزی هالوفیت منبا (سالیکورنیا) با هدف اصلی اصلاح اراضی شور و آلوده به مواد نفتی، تامین علوفه و نجات دریاچه ارومیه توسط دکتر خوش خلق سیما، مجری طرح معرفی و مقرر شد با توجه به توان علمی و تخصصی و تجارب ارزنده پروفسور پسرک لی در زمینه گیاهان هالوفیتی همکاری لازم از ناحیه وی صورت گیرد.

در ادامه این نشست دکتر پسرک لی و دکتر حسینی از بخش های تحقیقاتی فیزیولوژی مولکولی، زیست شناسی سامانه ها، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی میکروبی، انتقال ژن، کشت، بافت و سلول و گلخانه پیشرفته کشت محصولات تراریخته بازدید و از نزدیک با اهم پروژه های تحقیقاتی و فعالیت های علمی آشنا شدند.

استاد دانشگاه آریزونا در پایان این بازدید خدمت به میهن اسلامی را افتخار بزرگی برای خود برشمرد و ضمن تحسین پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از ابعاد نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و امکانات جهت هرگونه مشاوره و همکاری علمی آتی قول مساعد داد.

پروفسور پسرک لی که متولد 1327 است دارای فوق دکتری مهندسی آب و خاک و فوق تخصص در کنترل و تنش های محیطی روی گیاهان است.

این صاحب نظر بین المللی ایرانی دارای تالیفاتی در زمینه مسائل کشاورزی است که مرجع دانشگاه های معتبر دنیا برای تدریس است. این استاد ممتاز و برجسته بین المللی که قریب به 30 سال است که در آمریکا اقامت دارد هم اکنون به عنوان استاد علوم گیاهی در دانشکده کشاورزی دانشگاه آریزونا شهر توسان مشغول به تدریس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha