• یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94062213907

شیرودی با هفت هزار میلیارد تومان بازسازی می‌شود

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی می‌گوید مجموعه ورزشی شهید شیرودی با هزینه حدود هفت هزار میلیارد تومان مورد بازسازی و بهسازی کامل قرار خواهد گرفت.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی می‌گوید مجموعه ورزشی شهید شیرودی با هزینه حدود هفت هزار میلیارد تومان مورد بازسازی و بهسازی کامل قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، مصطفی مدبر در نشست خبری که به منظور ارائه برنامه‌های بازسازی و بهسازی مجموعه ورزشی شیرودی برگزار شده بود، اظها‌ر کرد: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌های در نظر گرفته شده و مشارکت بخش خصوصی و شهرداری تهران و همچنین همراهی وزارت راه و شهرسازی شاهد آن باشیم که این مجموعه ورزشی با افزایش کاربری به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های پایتخت به کار خود ادامه دهد.

او افزود: ورزشگاه شیرودی سال 1306 کلنگ‌زنی و در سال 1317 تاسیس شد. اولین مسابقه در این ورزشگاه در سال 1318 برگزار شد. با توجه به عمر بالای این ورزشگاه برنامه‌ای را برای تجدید بنای آن در نظر گرفتیم و با توجه به فرسودگی ساختمان‌های اطراف این مجموعه ورزشی برنامه‌های خوبی برای بهسازی و بازسازی مجموعه شیرودی در نظر گرفتیم.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور به مشکلات مجموعه ورزشی شیرودی اشاره کرد و گفت: فرسودگی بالای این مجموعه سبب شده است تا نتوانیم مسابقات رسمی و غیر رسمی را در آن برگزار کنیم. همچنین دسترسی نامناسب، کمبود پارکینگ، نبود مجموعه کامل فرهنگی – ورزشی و ارائه امکانات ورزشی، کمبود فضای سبز، نابسامانی فضاهای موجود از جمله مشکلات مجموعه شیرودی بوده است که تلاش می‌کنیم با بازسازی آن شاهد این مشکلات نباشیم.

مدبر در مورد اهداف بازسازی مجموعه شیرودی نیز ا‌ضافه‌ کرد‌: افزایش فضای ورزشی موجود و ارتقای آن به میزان حداقل سه برابر، تامین حداقل 12 هزار پارکینگ برای خودروها، بازسازی و اصلاح زمین چمن و سکوهای تماشاگران این مجموعه، حفظ و ترمیم استخر‌های موجود، احداث فضای سبز در سطح طبقات به میزان 50 هزار متر مربع، ایجاد مجموعه تخصصی تامین تجهیزات کشور، ساماندهی فضاهای اداری موجود، تامین فضاهای جانبی مورد نیاز ورزش کشور و تامین دسترسی ورزشکاران از مترو به مجموعه جزو مهم‌تر‌ین اهداف در نظر گرفته شده در بازسازی مجموعه ورزشی شیرودی است.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور در مورد زمین چمن مجموعه شیرودی نیز گفت: با توجه به این که زمین چمن ورزشگاه شیرودی شاهد برگزاری مسابقات زیادی در گذشته بوده و یکی از مجموعه‌های خاطرانگیز ورزش ایران به شمار می‌آید، تلاش کردیم تا دغدغه‌های موجود را در نظر بگیریم و آن را به بهترین شکل بازسازی و ترمیم کنیم تا خاطرات گذشته نیز از بین نرود. البته در این میان المان‌های قدیمی را از بین نمی‌بریم ولی چیزی هم به معنای موجود در میراث فرهنگی در این مجموعه وجود ندارد.

مدبر ا‌ضافه‌ کرد‌: در این طرح بازسازی شاهد تغییرات 40 درصدی جدی در کل پروژه‌ هستیم که این امر با کمک‌های شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد. البته طرح بازسازی مجموعه شیرودی در کمیسیون ماده "5" در حال بررسی است که امیدواریم تصمیم‌گیری در این مورد نهایی شود. به زودی هم یک مسابقه طراحی بنا برای بازسازی مجموعه شیرودی برگزار خواهیم کرد و در این میان بهترین طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی در ادامه این نشست با بیان این که یک طرح اولیه را برای مجموعه شیرودی ارائه کرده‌ایم، خاطر‌نشان کرد: البته این طرح به صورت قطعی در نظر نگرفته نشده است. با این حال تلاش می‌کنیم که المان‌های اصلی این مجموعه مورد تغییر قرار نگیرد ولی زمین چمن مجموعه شیرودی باید مورد بازسازی کامل قرار بگیرد. احتمالا شاهد یک زمین چمن با گنجایش 10 تا 15 نفر خواهیم بود. در مورد زمان‌بندی و هزینه نیز هنوز به صورت قطعی نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر کرد زیرا باید طرح نهایی مورد تصویب قرار گیرد و پس از آن برآورد زمان‌بندی و هزینه در نظر گرفته شود.

وی خاطر‌ نشان کرد: در این مجموعه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد و انتظار نداریم که دولت با توجه به شرایط موجود هزینه‌ای را در این بخش انجام دهد. برای این مجموعه یک طرح تجاری را در نظر گرفته‌ایم که شامل 20 درصد کل پروژه‌ می‌شود که آن هم با گرایش ورزشی به فعالیت خواهد پرداخت. با توجه به مشکل اسکان ورزشکاران احداث یک هتل را نیز در برنامه‌ها در نظر گرفته‌ایم تا این مشکل رفع شود.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی در پاسخ به این سوال که آیا در زمین چمن شیرودی شاهد برگزاری مسابقات ورزشی خواهیم بود، تصریح کرد: قطعا پس از بازسازی مجموعه زمین چمن آن نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شاهد برگزاری مسابقات فو‌تبا‌ل در آن خواهیم بود. با توجه به این که در این مجموعه شاهد دسترسی بیشتر مردم هستیم قطعا از آن به بهترین شکل استفاده خواهد شد.

مدبر در مورد کل مبلغ گردش مالی مجموعه شهید شیرودی برای بازسازی نیز توضیح داد: با بررسی‌های صورت گرفته کل هزینه مجموعه حدود هفت هزار میلیارد تومان است. البته هنوز با بخش خصوصی صحبتی در این میان صورت نگرفته اما بخش‌هایی همچون بانک‌ها می‌توانند در این مجموعه سرمایه‌گذاری کنند. شهرداری هم از این پروژه‌ استقبال خوبی کرده است و همکاری‌های لازم را با ما در این زمینه انجام خواهد داد.

او در مورد برگشت‌پذیری‌ سرمایه بخش خصوصی نیز اظها‌ر کرد: این برگشت پذیری از محل تغییر کاربری انجام خواهد شد و با توجه به این که 20 درصد از مجموعه را به عنوان بخش تجاری در نظر گرفته‌ایم به نظرم حتما در این بخش جواب خواهیم گرفت.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد آخرین وضعیت مجموعه ورزشی "نقش جهان" نیز، خاطر‌نشان کرد: در پایان سال 93 تفاهمنامه‌ای را با شرکت فولاد امضا کردیم و قرار شد این شرکت طی 20 سال هزینه 30 میلیارد تومانی را برای نقش جهان انجام دهد و در نهایت هم این شرکت از مجموعه ورزشی نقش جهان بهره‌برداری خواهد کرد. البته در ابتدا شرکت فولاد تمایل داشت کار اتمام پروژه‌ را خودش به سرانجام برساند اما پس از دو ماه تغییر نظر داد و این امر را به ما سپرد. ما هم قبول کردیم و با برگزاری یک مناقصه شاهد حضور همان پیمانکار قبلی در مجموعه هستیم. بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده حداکثر تا پایان امسال کار ساخت سازه فلزی به اتمام می‌رسد و به صورت کلی عملیات عمرانی این مجموعه تا پایان سال 94 تکمیل می‌شود.

مدبر ا‌ضافه‌ کرد‌: یک ماه از زمان‌بندی خود عقب بودیم ولی کار را با سرعت بالاتری پیش بردیم. در بهمن ماه کار سازه بالایی ورزشگاه نقش جهان را به اتمام خواهیم رساند و پیش از آن نیز از دی ماه کاشت چمن را آغاز خواهیم کرد تا در سال آینده به صورت کامل این مجموعه به بهره‌برداری برسد. در حقیقت شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور بر اساس قولی که داده است ورزشگاه "نقش جهان" را به اتمام می رساند و در این میان خو‌شبختا‌نه کمک‌های شرکت فولاد سبب شد تا ما مشکل مالی در این زمینه نداشته باشیم. البته استانداری اصفهان نیز کمک خوبی به ما کرد. البته چادری که باید بالای سازه فلزی کشیده شود هزینه‌بر است ولی آن را نیز انجام خواهیم داد.

او در مورد زمان‌بر بودن تکمیل مجموعه "نقش جهان" نیز به شوخی گفت: کل مشکلات این مجموعه آن بود که ناگهان تصمیم گرفتند ظرفیت نقش جهان را از 25 هزار نفر به 75 هزار نفر برسانند و همین اضافه شدن ظرفیت مجموعه سبب به وجود آمدن این مشکلات شد.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور در مورد آخرین وضعیت صندلی‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی نیز خاطر‌نشان کرد: از پیش هم صندلی‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی جزو برنامه‌های عمرانی ما بود و با تاکید AFC در این زمینه ما مصمم‌تر شدیم. یکی از مشکلات موجود بتن‌های سطحی محل نشستن تماشاگران بود که طی سال‌ها دچار فرسودگی شده است و باید این بتن‌ها مورد ترمیم قرار گیرد و تجهیز شوند. البته با انجام عملیات صندلی‌گذاری ظرفیت ورزشگاه آزادی از 100 هزار نفر به حدود 75 تا 80 هزار نفر می‌رسد. البته شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور هزینه‌های صندلی را پرداخت خواهد کرد ولی امیدواریم که در این میان سازمان لیگ نیز کمک‌ بکند.

مدبر در مورد آخرین وضعیت پیست دوچرخه‌سواری کرمان نیز ا‌ضافه‌ کرد‌: این پیست آماده افتتاح است و فقط تنها مشکل آن روکش پیست است که حدود دو میلیارد تومان هزینه می‌برد.

او در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه سمنان نیز گفت: این ورزشگاه نیز به صورت کامل تکمیل شده و آماده افتتاح است. سازه این مجموعه بسیار زیباست و در ایران جزو برترین طرح‌ها به شمار می‌رود. با توجه به این که احتمالا رییس‌جمهور سفری را به سمنان خواهد داشت در نظر داریم این مجموعه را با سفر دکتر روحانی آن را به افتتاح برسانیم.

مدیر‌عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور در مورد آخرین وضعیت مجموعه سوارکاری نوروز آباد نیز تصریح کرد: در این مجموعه تعداد زیادی از خانواده‌ها اسکان داشتند و ما تلاش کردیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. البته یک طرح جامع با دیدگاه اختصاصا سوارکاری برای نوروز آباد در نظر گرفتیم که با مشارکت بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید.

مدبر در مورد میزبانی ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی و آمادگی ایران در این زمینه نیز یادآور شد: آمادگی آن را داریم که میزبانی این ر‌قا‌بت‌ها را به خوبی انجام دهیم. برای مثال حتی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا نیز آمادگی کامل داشتیم که در نهایت به دلایل مختلف این امر محقق نشد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha