• جمعه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94062716878
  • منبع : نمایندگی اردبیل

انتشار 10 کتاب از کلاس‌های ادبیات خلاق

انتشار 10 کتاب از کلاس‌های ادبیات خلاق

ده کتاب در حوزه ادبیات از خروجی کلاس‌های ادبیات خلاق وارد بازار نشر کتاب خواهد شد.

ده کتاب در حوزه ادبیات از خروجی کلاس‌های ادبیات خلاق وارد بازار نشر کتاب خواهد شد.

وحید ضیائی مدرس کلاس‌های ادبیات خلاق به خبرنگار ایسنا در اردبیل گفت: بعد از حدود سه سال که از برگزاری کلاس‌های «ادبیات خلاق» می‌گذرد مهرماه امسال شاهد رونمایی از خروجی ادبی این کلاس‌ها خواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: کتاب‌های تذکره شاعران اردبیل از آغاز تا مشروطه تالیف زهره قاسمی ارجستان، افسانه‌های فولکلور روسیه، ترجمه الناز رستم‌نژاد، اسطوره‌های دور اسطوره‌های دیگر ( پژوهشی در شعر معاصر ایران ) از مریم محمدی، خیابان‌های سرخ کوچه‌های عجیب ( گزیده شعر‌های سپید عاشقانه دهه هشتاد ) از مونا فلاحی‌پور، شعر‌ها و ترانه‌ها از بهرام خیری، در صلیب یاکریم‌ها مجموعه شعر سهیلا بنیادی، خلوت آبی (مجموعه داستان) از مریم نیکنام، قدرت باور ( روانشناسی و ادبیات ) از فرحناز نوروزی، داستان‌هایی برای نوجوانان از لیلا فرید، و مستشرقین و ادبیات از محسن فیاضی قرار است به‌زودی وارد بازار نشر شوند.

در کنار این مجموعه همچنین قرار است چهارمین کتاب شعر وحید ضیائی به نام « عاشقانه‌های بعید » که شامل شعر های کوتاه عاشقانه است منتشر شود.

کلاس‌های ادبیات خلاق در سه بخش آموزش خلاقیت شعر شامل نظریات، عروض، منظرها و مکتب‌ها، خوانش و تاریخ ادبیات، تولید متون ادبی همزمان در کلاس به صورت کار گروهی و ...، آموزش داستان‌نویسی خلاق شامل بررسی مکتب‌ها، آموزش اصول داستان‌نویسی، نقد و بررسی آثار هنرجویان، نقد و بررسی کارگاهی آثار نویسندگان بزرگ جهان و نقد و بررسی آثار شعری و داستانی برگزار می‌شود.

برگزاری این کلاس‌ها در مرکزهای حوزه‌ هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است.

به گفته ضیائی، افزایش مطالعه هدفمند کتاب، بالا بردن سطح فرهنگی برنامه‌های ادبی، تربیت نویسندگان و کتابخوانان حرفه‌ای، افزایش توقع ادبی و مطالعاتی، و در نهایت انتشار حاصل فکری - آموزشی این کلاس‌ها در قالب کتاب‌های نوشته‌شده توسط هنرآموزان بزرگترین دستاورد این کلاس‌ها است.

همچنین مجموعه « از گیسوان پارسی » که گزیده ای از متون ادب پارسی برای دانشجویان دانشگاه‌ها است و با همکاری یکی از استادان ادبیات سیستان زاهدان تدوین شده است منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha