• شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94080904886
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

کار فرهنگی به معنای برگزاری کنسرت نیست

کار فرهنگی به معنای برگزاری کنسرت نیست

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است که انجام کار و فعالیت‌های فرهنگی به‌معنای برگزاری و اجرای کنسرت و جشنواره‌های موسیقی و تئاتر نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است که انجام کار و فعالیت‌های فرهنگی به‌معنای برگزاری و اجرای کنسرت و جشنواره‌های موسیقی و تئاتر نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدرضا هاجری در گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، رویکرد مسئولین فرهنگی شیراز را صرفا برپایی جشن‌ها و کنسرت‌های موسیقی و تئاتر دانست.

وی با بیان این مطلب که باید از مسئولان فرهنگی شیراز سئوال کنیم که در ماه محرم چه کار انجام داده‌اید، ابراز عقیده کرد: برخی به‌دنبال قداست شکنی و به‌دنبال وضعیت قبل از انقلاب در این شهر هستند.

هاجری با بیان این‌که در سومین حرم اهل بیت باید برنامه‌ریزی‌های فرهنگی متناسب با جایگاه این عنوان باشد، بسیاری از معضلات فرهنگی را ناشی از تفکرات و دیدگاه‌های برخی مسئولان دانست و گفت: در فضای دانشگاه به جای به‌کارگیری قطب علوم اسلامی، دیدگاه‌های علوم انسانی مبتنی بر غرب وجود دارد و تمام تلاش براین است که تقدس‌زدایی بشود.

وی هم‌چنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: متاسفانه در این حوزه هنوز هم نگاه‌ها به بیرون است و آن‌گونه که باید به توانمندی‌های داخلی توجهی نمی‌شود. عده‌ای در حوزه صنعت نفت دست به دامن دلالان شرکت‌های غربی شده‌اند، باید قبول داشت که نگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

هاجری گفت: در شورای شهر و در زمینه پایه‌های معنوی و دینی در شیراز کوتاهی نمی‌کنیم.

عضو شورای شهر شیراز، ایجاد سالن‌های ورزشی و ساخت پایگاه بسیج در هر مسجد با حمایت شهرداری را از اقدامات فرهنگی اجتماعی انجام شده عنوان کرد.

هاجری از اختصاص زمین از سوی شهرداری برای ایجاد 60 مسجد در شیراز خبر داد و گفت: این حمایت‌ها به سمتی است که در دل هر مسجد یک کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت شکل گیرد.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha