• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۰۴:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94091609131

شطرنج‌باز مطرح تیم ملی از زیر پرچم ایران خارج شد + سند

شطرنج‌باز مطرح تیم ملی از زیر پرچم ایران خارج شد + سند

در رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی در ماه دسامبر نام الشن مرادی استاد بزرگ ایرانی از فهرست رنکینگ شطرنج‌بازان ایران خارج شده و زیر پرچم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) رفته است.

در رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی در ماه دسامبر نام الشن مرادی استاد بزرگ ایرانی از فهرست رنکینگ شطرنج‌بازان ایران خارج شده و زیر پرچم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) رفته است.

به گزارش ایسنا، در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) نام الشن مرادی از فهرست شطرنج‌بازان ایران خارج شده است.

این شطرنج‌باز ایرانی که ماه گذشته بعد از احسان قائم مقامی در جایگاه دوم رنکینگ شطرنج‌بازان ایران قرار داشت در فهرست جدید اعلام شده، زیر پرچم فدراسیون جهانی قرار دارد و فدراسیون او که ماه گذشته ایران بود به فیده تغییر پیدا کرده است.

مرادی سالها بهترین شطرنج‌باز ایران در رنکینگ جهانی بوده و در المپیاد جهانی و جام جهانی هم برای ایران مسابقه داده است.

الشن مرادی

معمولا شطرنج‌بازانی که قصد گرفتن تابعیت دیگر کشورها را دارند زیر پرچم فیده می‌روند و در نهایت با گرفتن تابعیت جدید جزو لیست شطرنج‌بازان انتقالی(ترانسفر) قرار می‌گیرند.

الشن مرادی که درجه استاد بزرگی دارد چند سالی است برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه تگزاس در کشور آمریکا اقامت دارد و در رقابت‌های دانشجویی این دانشگاه نیز شرکت می‌کند.

الشن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره خارج شدن اسمش از فهرست شطرنج‌بازان ایران، گفت: این اتفاق به دلیل مسائل شخصی‌ام رخ داده است زیرا من بنا به دلایل شخصی و مشغله‌هایی که دارم فعلا نمی‌توانم برای ایران بازی کنم و شاید تا مدت‌ها هم به ایران نیایم. البته در حال حاضر مساله درسی‌ام مهم است و دوست دارم تحصیلاتم را در مقطع دکترا تمام کنم و زیاد وقت نمی‌کنم که شطرنج بازی کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما تابعیت کشور آمریکا را پذیرفته‌اید، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و من فعلا زیر پرچم فدراسیون جهانی هستم و حتی دوست دارم برای ایران بازی کنم اما با شرایطی که دارم نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۰۸:۰۵

همتون اولش همينو ميگين! مهاجرت ورزشکاران عنوان دار به آمريکا ديگه خيلي زياد شده بايد فکري براش کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۰:۴۵

آقاي مرادي فراموش نکنيد که شما از اين آب و خاک و با امکانات و هزينه هاي ايران عزيزمان به اين مقام رسيديد کمي از شهدا ياد يگيريد که نه تنها امتيازي نگرفتند بلکه جانشان را هم در طبق اخلاص گذاشتند پس نمک نخوريد و نمکدان بشکنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۳:۳۵

خوب کاري کرده وقتي اينجا هيچ حمايتي نميشن و ارزشي قائل نيستن بايد اين کارو بکنن واسه حدادي چي کار کردن پول مربيشم خودش ميده يا کشتي گيرايي که قهرمان المپيک شدن ولي ذرت مکزيکي ميفروشن!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۴:۰۸

بايد بررسي کرد چرا ورزشکاراي عنوان دار و ديگران ميخوان از ايران برن. چرا آمريکايي ها تابعيت ايراني نميگيرن؟ آيا اگه شهدا امروز بودن از برخی تندروي ها و فشار بر جوان‌ها راضي بودن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۵:۳۲

خوب کاري کرده نوش جونش اينجا به هيچي نميرسيد فقط پسرفت عاقبتش بود

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۶:۴۹

افرين مرد بزرگ..همه اين شخصيت هايي که دم از آب و خاک ميزنند اگر تو موقعيت شما بودند بدون شک همين کار شما راانجام ميدادند.. خودت مسوول آينده ت هستي. موفق باشي

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۸:۳۵

آقا چرا انقدر شلوغش ميکنيد اين بابا فدراسيونشو عوض کرده نه مليتشو فدراسيون يه نهاد مستقل غير سياسيه به خصوص تو شطرنج يه موضوع معموليه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۴۷

چي ميگيد براي خودتون اولا که با تلاش و ميليون ها تومان هزينه اونم با ارزش پولي سابق به اينجا رسيده البته در کنار چيزايي که شما فرمودين و اين که هرچي داره مديون هست قبول ندارم شمام تو ايران زندگي ميکني پس چرا يه قهرمان ملي نيستي ؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۲۰:۴۸

ورزشکارايي که تو مسابقه دارن جون ميدن تا حالا ديدي؟ اون لحظه اي که بغض گلو را چنگ زده اشک تو چشمات حلقه زده که فقط به خاطر نداشتن امکانات ساده مثل مربي و اردو پرچمت دارن ميکشن پايين اين لحظه ها رو حس کردي؟ تا برميگردن بهشون ميگن مگه شطرنجم ورزشه واي اون لحظه آدم ميخواد زمين دهن بازکنه انقدر راحت به سرمايه هاي ملي مون انگ پول پرستي و وطن فروشي نزنيم اگه روزي يکي از بزرگاي هر رشته اي ازدست داديم يادمون باشه اونو به جنون رسونديم که اين تصميم گرفته نه رفاه و پول و ارزش و احترامي که اون ور آب منتظرشونه.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۰۲:۵۶

جواب به ايراني - طرف رفته آمريکا تحصيل کند. ثروتش را که به خارج نبرده است. يادم نميره در دانشگاه استادمان از ما پرسيد فرار مغزها خوب است يا بد ، همه واکنش نشان داده و گفتندمعلوم است بد است ولي يک نفر گفت خوب است. آنوقت استاد گفت بله وقتي در ايران نمي توان امکاناتي براي نخبه ها فراهم کرد پس همان بهتر که بروند و در آنجا کار و اکتشاف کنند تا فوايد آن به ما هم برسد وگرنه اينجا که فقط يک استاد ساده مي شوند. شده دور باطل همه درس مي خوانند فقط استاد مي شوند. اميدوارم در خارج دانش و مهارت خود را تکميل کنند و هر جا هستند در راه درست کار کنند و موفق شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۷:۲۱

ايشان فقط فدراسيونش را بدليل ادامه تحصيل و عدم فعاليت در شطرنج ايران که بايد در مسابقات قهرماني کشور وانتخابي تيم ملي بازي کند وعملآ برايش امکان پذير نيست تفيير داده است .