• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94091609794
  • منبع : نمایندگی گلستان

بارش برف جاده گرگان - شاهرود (توسکستان) را مسدود کرد

بارش برف جاده گرگان - شاهرود (توسکستان) را مسدود کرد

ایسنا/گلستان رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از بارش شدید برف در مسیرهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: هم اینک جاده توسکستان در مسیر گرگان - شاهرود به دلیل بارش شدید برف، لغزندگی و کاهش دید مسدود شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان از بارش شدید برف در مسیرهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: هم اینک جاده توسکستان در مسیر گرگان - شاهرود به دلیل بارش شدید برف، لغزندگی و کاهش دید مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ علی اصغر مهری روز دوشنبه اظهار کرد: سامانه هوایی سرد همراه با ریزش برف شدید و باران که از شب گذشته وارد استان گلستان شده موجب لغزندگی معابر و اختلال در تردد و دید بویژه در مسیرهای کوهستانی شده است.

وی با تاکید بر این‌که هم اکنون ریزش برف در مسیرهای مواصلاتی گلستان در خوش ییلاق (آزادشهر- شاهرود)، توسکستان و جنگل گلستان (مینودشت - بجنورد ) ادامه دارد، افزود: تردد خودروها در این جاده ها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به ادامه بارش‌های جوی از رانندگان خواست که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و اضافه کرد: اکیپ‌های گشتی پلیس راه در گردنه‌های خطرناک مستقر بوده و با بررسی وضعیت وسائط نقلیه عبوری در صورتی که خودرویی دچار مشکل فنی بوده و یا زنجیر چرخ به همراه نداشته باشد از ادامه تردد آن در مسیر جلوگیری خواهند کرد.

مهری تصریح کرد: رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند علاوه بر زنجیر چرخ، بایستی وسائل گرمازا و تجهیزات زمستانی را نیز به همراه داشته باشند.

به گفته وی، دیگر جاده‌های استان گلستان نیز به دلیل ریزش باران که از شب گذشته آغاز شده است لغزنده بوده و تردد در آن به کندی صورت می‌گیرد.

مهری از رانندگان خواست که با توجه به شرایط جوی با احتیاط رانندگی کنند و افزود: 50 درصد حوادث خودرویی در این شرایط برفی و بارانی به دلیل واژگونی و خروج از جاده به خاطر رعایت نکردن سرعت مطمئنه است که دقت در سرعت رانندگی و رعایت قوانین و مقررات می‌تواند در کاهش بروز حوادث و تصادفات موثر باشد.

هم‌چنین مدیرکل راه و شهرسازی گلستان امروز از استقرار راهداران و گروه‌های راهداری در مسیرهای مختلف استان و انجام عملیات برف‌روبی و نمک پاشی در جاده‌های کوهستانی و برفگیر خبر داد.

هوای نقاط مختلف استان گلستان هم اکنون ابری و بارانی و در مناطق کوهستانی برفی است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha