• شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94092816416

مناف هاشمی: 100 میلیارد تومان بودجه مازاد از دولت خواسته‌ایم

مناف هاشمی: 100 میلیارد تومان بودجه مازاد از دولت خواسته‌ایم

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید تاکنون بخش زیادی از بودجه فدراسیون‌های المپیکی پرداخت شده و وزارت ورزش و جوانان درخواست 100 میلیارد بودجه مازاد برای سال آینده را به دولت داده است.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید تاکنون بخش زیادی از بودجه فدراسیون‌های المپیکی پرداخت شده و وزارت ورزش و جوانان درخواست 100 میلیارد بودجه مازاد برای سال آینده را به دولت داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، مناف هاشمی در نشست خبری با اهالی رسانه که ظهر روز شنبه برگزار شد با بیان اینکه تلاش دولت و وزارت ورزش وجوانان توجه هرچه بیشتر به ورزشکاران است، گفت: در سخت‌ترین شرایط مالی با توجه به تحریم‌ها و کاهش قمیت نفت فشار زیادی به ما هم آمد ولی تلاش کردیم که توجه به فدراسیون‌های المپیکی کاهش پیدا نکند و آنها را در صدر برنامه‌های خود قرار دادیم.

او ادامه داد: سقف دریاقتی فدراسیون‌های المپیک با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت قهرمانی 73 تا 74 درصد است که بزودی از 80 درصد بالاتر می رود. در این بین برای فدراسیون کشتی بالای 80 درصد است و تاکنون 6 میلیارد و 150 میلیون به آن پرداخت شده است و البته این فدراسیون چندین برابر پرداختی وزارت ورزش و جوانان درآمد دارد.

مناف هاشمی در مورد درصد پرداختی به دیگر فدراسیون المپیکی نیز گفت: برای فدراسیون بوکس سقف بالای 80 در صد، برای تیراندازی بالای 80 درصد، برای تیرو کمان 63 درصد، وزنه‌برداری 80 درصد، جانبازان بالای 80 درصد، دوچرخه سواری 80 درصد، دوومیدانی بالای 80 درصد، والیبال 71 درصد، تکواند 80 درصد پرداختی‌های وزارت ورزش و جوانان است.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در مورد پرداختی‌ به فدراسیون فوتبال نیز گفت: به این فدراسیون 8 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که از نظر درصدی بین 70 تا 80 درصد است.

او افزود: مبلغ 60 میلیارد تومان کل پرداختی ما به فدراسیون‌هاست که در این میان به فدراسیون‌های المپیکی کمی بیشتر توجه شده است.

هاشمی در مورد پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش نیز گفت: حدود 200 پروژه را در دستور کار داریم که در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود. 150 پروژه نیز در هفته دولت افتتاح شد و 104 پروژه توسط خیرین و 144 پروژه نیز توسط بخش خصوصی افتتاح خواهد شد که در نهایت مجموع این پروژه‌های در حدود 550 پروژه خواهد بود. با این رقم 836 هزار متر مربع به سرانه ورزش ایران اضافه می‌شود که سرانه ورزشی هر ایرانی از 70 سانتی متر عبور خواهد کرد.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در مورد حق پخش دیدارهای ورزش در ایران نیز گفت: این موضوع در قالب تفاهم بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما دنبال شد. برای سال آینده نیز صحبت‌هایی صورت گرفت و امیدواریم یک تفاهم نامه مناسب در این بخش داشته باشیم. البته می‌دانیم که صدا و سیما نیز به خاطر مسائل مالی در فشار است. این موضوع البته می‌تواند در برنامه‌ ششم نیز گنجانده شود ولی با این حال هنوز چیزی به صورت قانونی درنیامده است.

او در بخش دیگر از صحبت‌های خود به سامان‌دهی سیستم مالی فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: در این زمینه در اواخر سال 93 قراردادی با 6 فدراسیون بسته شد و اگر این فدراسیون‌ها کارشان مورد تایید وزارت ورزش بود برای همه فدراسیون‌ها این مورد در نظر گرفته خواهد شد و برای سال آینده این موضوع دنبال خواهد شد.

هاشمی همچنین در مورد بحث فاینانس در ورزش خاطرنشان کرد: از طریق شرکت توسعه و تجهیز برای مبلغ 500 میلیون یورویی که دولت مکلف کرده است کارهای لازم انجام شده و تلاش می‌کنیم علاوه بر بحث فاینانس چین از کشور روسیه نیز استفاده کنیم

او در هم‌چنین در مورد استادیوم نقش جهان نیز گفت: در ارتباط با استادیوم نقش جهان با همکاری‌های خوبی که صورت گرفته و پراخت 8 تا 10 میلیارد از سوی دولت و 10 تا 15 میلیارد از سوی شرکت فولاد تا پایان سال جاری می‌توان بخش عمده‌ای از این مجموعه را افتتاح کرد.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در مورد افتتاح یک بانک اختصاصی توسط صندوق حمایت از ورزشکاران و قهرمانان نیز گفت: یکی از اهداف ایجاد این بانک انجام کارهای اقتصادی و یکی دیگر از اهداف آن اشتغال زایی برای ورزشکاران است. این بخش توسط صندوق قهرمانان و ورزشکاران مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و در صورت تایید آن را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. البته تاکنون هیچ مجوزی برای تاسیس این بانک گرفته نشده است.

هاشمی در مورد توجه دولت به ورزشکاران نیز گفت: در جلساتی که وزیر ورزش و جوانان با رئیس جمهور داشتند و اقدامات صورت گرفته، کارهای مربوط در این زمینه از سوی سازمان مدیریت در حال انجام است و قول‌های خوبی برای کمک‌ به ورزش داده شده است. ما حدود 30 سهمیه را تاکنون کسب کرده‌ایم و دولت هم علاوه بر منابع مالی وزارت یک رقم 10 میلیارد تومان را نیز تصویب کرد که تلاش می‌کنیم این رقم در بوجه سال 95 گنجانده شود. ما حدود 100 میلیارد تومان خارج از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده‌ایم که امیدوارم محقق شود. البته در جلساتی که با دولت داشته‌ایم در مورد سه بخش المپیک، پروژه‌های ناتمام و برنامه ششم بحث‌هایی صورت گرفت.

او در پاسخ به سوالی در مورد منابع مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز گفت: این دو باشگاه مسئولان مالی مستقل دارند با این حال به این دلیل که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند گزارشات مالی خود را به ما می‌دهند. با توجه به این که این دو تیم از مسیر مزایده خارج شده‌اند تلاش می‌کنیم که برای آنها در بودجه سال 95 بتوانیم مبلغی را کسب کنیم.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در مورد بودجه فدراسیون‌های ورزشی و کمک وزارت به آنها اظهارکرد: کسی که مسئولیت اداره یک فدراسیون را بر عهده می‌گیرد باید نیازهای آن فدراسیون را نیز تامین کند. کمک‌های مالی که ما به فدراسیون‌ها می‌کنیم تکلیف نیست و با توجه به محدودیت‌های مالی کنونی کشور باید این فداسیون‌ها نیز تلاش کافی برای بدست آوردن منابع مالی را داشته باشند.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه پرداخت‌های المپیک 2012 با شرایط کنونی نیز گفت: در طول دو سال گذشته همیشه یک منبع مالی خاص را کنار گذاشته‌ایم که هیچ اردویی لغو نشود. در مورد شرایط المپیک قبلی با این دوره از المپیک باید بگویم که در آن زمان شرایط مناسب‌تر بود و دلیل آن هم قیمت پایین‌تر دلار و البته قمیت بالاتر نفت نسب به حالا بود.

او در مورد وضعیت دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: در حال حاضر مدیرانی که در دو سال گذشته آمدند باری از نظر مالی و بدهی بر انبود بدهی‌های سابق اضافه نکردند. این دو تیم هر کدام سال بین 20 تا 30 میلیارد تومان را از طریق اسپانسر تامین کرده‌اند و بودجه‌ای که خواستیم برای دادن معوقه‌های پیشین بوده است. البته تلاش می‌کنیم بدهی‌های این دو باشگاه را تسویه کنیم. بدهی‌های این دو تیم بالای 60 تا 70 میلیارد تومان است و باید این بدهی پرداخت شود.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: با توجه به این که این دو باشگاه از روند واگذاری خارج شده‌اند ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان احساس تکلیف بیشتر به این دو باشگاه داریم.

هاشمی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های جدید استفاده خوبی کرد، گفت: در سال گذشته و در حال حاضر ظرفیت ماده 80 را به سمت خود جذب کرده‌ایم و به یک درصد اختصاص یافته برای ورزش نیز توجهی ویژه‌ای داریم. البته فقط توجه ما اگر بخواهد بر روی دولت باشد شاید 20 تا 30 سال اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام زمان ببرد. این یک درصد یک گام بسیار بلند برای کمک به ورزش ایران است. البته واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و کمک‌های خیرین نیز جزو موارد مهم و قابل تامل در ورزش ایران است و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان افزود: با اجاره دادن پروژه‌های ورزشی یک بخش عمده از درآمدها را جذب کرده‌ایم. البته اگر اعتبارات رشد خوب داشته باشد می‌توانیم بین 600 تا 700 پروژه را به اتمام برسانیم.

او با بیان اینکه برخی از فدراسیو‌ن‌های زمینه خوبی برای درآمدزایی دارند، اظهارکرد: شرایط هر فدراسیون متفاوت است. توجه به آن رشته ورزشی و نوع تبلیغات نیز درصد زیادی از توجهات را در بر می‌گیرد.

هاشمی در مورد وضعیت کمپ‌ تیم ملی نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا وضعیت این مجموعه را بهبود ببخشیم. در این مورد کارهای خوبی در حال انجام است و هر کاری که از سوی وزارت ورزش و جوانان برآید کوتاهی نخواهد کرد. البته فدراسیون نیز در این بخش فعال است. البته از کمپ‌ تیم‌های ملی و مرکز سلامت همراه با دکتر سجادی بازدیدی را داشته‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در مورد پرداخت حقوق به ورزشکاران المپیکی نیز گفت: خارج از برنامه حقوق را از اول شهریور ماه برای ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند در نظر گرفتیم، البته تا این موضوع به صورت کامل اجرایی شود کمی زمان می‌برد و باز هم تاکید می‌کنم این پرداختی‌ها خارج از موضوع پرداختی‌های فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ شده است.

او در مورد وضعیت استخدام‌های وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: ما 200 نفر را در این بخش در نظر گرفته‌ایم که منتظر ابلاغ زمان آزمون هستیم. در این میان 362 نفر را هم به صورت امریه در نظر گرفته‌ایم که از سوی نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد و اگر این نیروها جذب شوند وضعیت وزارت‌خانه بهتر خواهد شد.

هاشمی هم‌چنین به در نظر گرفت یک ردیف بودجه برای مالیات نیم درصدی از دخانیات برای ورزش نیز گفت: ما سال قبل 18 میلیارد تومان را به صورت مصوب گرفتیم که 10 میلیارد تومان آن محقق شده است.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: دو موضوع را برای برنامه ششم در نظر گرفته‌ایم. یکی از آنها در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش و سلامتی است. یکی دیگر هم در نظر گرفتن تخفیفاتی از نظر مالیاتی برای بخش‌های فعال در ورزش است. البته رهبری و ریاست جمهوری همواره بر روی ورزش همگانی تاکید داشته‌اند و به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم. حتی اگر یک درصد کوچکی پرداخت شود می‌توانیم شاهد یک تحول جدی در حوزه ورزش همگانی باشیم. ما می‌خواهیم یک درصد را در این بخش به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در نظر بگیریم که حتی اگر نیم درصد هم شود بازهم برای ورزش کشور می‌تواند تحول آفرین باشد.

او در مورد مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز گفت: مسئولیت این موضوع بر عهده من نبوده است، ولی در سالهای اخیر معاونین وزیر ورزش و جوانان تلاش‌های زیادی را در این بخش انجام داده‌اند. البته همه شاهد بودند که چندین مرحله مزایده برگزار شد ولی در نهایت به نتیجه نرسید.

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی در مورد تامین فشنگ برای ورزشکاران ورزش تیراندازی نیز گفت: من حتما در این موضوع پیگیری ویژه‌ای خواهم کرد. البته در این باره بحث تحریم‌ها نیز وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

هاشمی در مورد روند توسعه و ترمیم ورزشگاه آزادی نیز گفت: در این باره اشکالاتی در حوزه زیر ساخت‌ها استادیوم آزادی وجود دارد که شاید حتی نیاز به یک بازسازی اساسی داشته باشد. البته از سوی دولت نیز گفته شده اگر موضوع حاد باشد یک بودجه ویژه از سوی دولت پرداخت خواهد شد. البته از همکاری شهرداری در این موضوع استقبال می‌کنیم و اگر در این باره همکاری‌های صورت بپذیرد ما هم حاضریم با آنها همکاری کنیم.

او در مورد شرایط ایران برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا نیز گفت: این موضوع در حال ارزیابی است ولی هزینه‌های سنگینی در این بخش وجود دارد، ولی منتظر حمایت‌های دولت در این بخش هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha