• یکشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94092917189
  • منبع : نمایندگی همدان

سرمایه‌گذاری دانشگاه ملایر در اعزام پژوهشگران به خارج از کشور

سرمایه‌گذاری دانشگاه ملایر در اعزام پژوهشگران به خارج از کشور

رئیس دانشگاه ملی ملایر از اعزام اعضای هیأت علمی واجد شرایط به فرصت‌های مطالعاتی خبر داد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر از اعزام اعضای هیأت علمی واجد شرایط به فرصت‌های مطالعاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، دکتر بهمن حیاتی در آئین تقدیر از پژوهشگران برتر این مرکز آموزش عالی، اظهار کرد: دانشگاه ملایر در اعزام پژوهشگران به خارج از کشور و سایر حوزه‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری می‌کند و این سرمایه‌گذاری هدفمند است تا در نهایت به تولید پژوهش‌های ارزشمند و اصلی که حداقل بتوانند نیازهای روز کشور و حتی دنیا را برآورده کنند، منجر شوند.

وی روند توسعه و پیشرفت دانشگاه را منطقی و قابل قبول دانست و به برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها، اشاره کرد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها را ملزم کرده که 15 درصد کل اعتبارات خود را به حوزه پژوهشی اختصاص دهند و دانشگاه ملایر نیز در صدد تحقق این مهم است و از این 15 درصد بخشی از آن در جهت بهبود کیفیت خدمات IT، به زیرساخت‌های آن اختصاص خواهد یافت.

وی پژوهشی را که مقاله‌های آن در مجله‌های معتبر به چاپ برسند و از آنها بهره‌برداری به عمل آید را کاری سخت، زمانبر و قابل ستایش توصیف و ابراز امیدواری کرد: آئین‌نامه‌ها و تشویق‌ها به گونه‌ای تنظیم و تدوین شوند که پژوهشگران به سمت چنین تحقیقاتی سوق داده شوند.

رئیس دانشگاه ملی ملایر در بیان گزارشی از عملکرد یک ساله دانشگاه ملایر با اشاره به پذیرش اولیه درخواست‌های دو دانشگاه از ایران(دانشگاه‌های ملایر و تربت‌حیدریه) برای اقدام جهت استفاده از گرنت علمی پژوهشی اتحادیه اروپا (Erasmus) در حوزه GIS، از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه ملایر با دانشگاه شفیلد، توسط مدیران روابط بین‌الملل دو دانشگاه خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه دربرگیرنده تمامی حوزه‌های مختلف دانشگاهی است.

حیاتی به تشکیل بنیاد خیرین دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود واقفین و خیرین پرشمار در شهرستان ملایر و علاقمندی آنان در کمک به دانشگاه، این بنیاد تاسیس و نخستین جلسه آن به‌ زودی برگزار می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با موضوع واگذاری 140 هکتار زمین از سوی آن اداره به دانشگاه ملایر و افتتاح تصفیه‌خانه در ضلع جنوب شرقی دانشگاه در زمستان 94 خبر داد.

أخذ مجوز گرنت از هیأت امنای دانشگاه بوعلی‌سینا، خرید زمین به منظور ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی برای پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، بازسازی سلف سرویس دانشگاه، اخذ مجوز رشته بیوتکنولوژی در دانشکده کشاورزی و پذیرش نخستین دوره دانشجوی آن در ترم جاری از موارد دیگری بود که حیاتی به آنها اشاره کرد.

دکتر داریوش سوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ملایر نیز گفت: بر اساس آئین‌نامه‌های مصوب و با هدف ایجاد شور و رقابت بین اعضای هیأت علمی در ارائه پژوهش‌های پرثمرتر، پژوهشگران برتر دانشکده‌ها و دانشگاه انتخاب شدند.

وی پیرامون اجرای طرح گرنت، تهیه زیرساخت‌های میان‌ مدت و بلندمدت IT برای داشتن بستری محکم‌تر، پرسرعت و آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی در دانشگاه ملایر توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر مهیار یوسفی یکی از پژوهشگران برتر دانشگاه ملایر نیز گفت: اهمیت پژوهش و تحقیق برای اساتید دانشگاه امری واضح است و آنچه باید به دنبال آن بود راه‌های رسیدن به هدف است.

وی تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که پژوهش‌های ما و نتایج آن قابل استفاده باشند. از سطحی‌نگری اجتناب کنیم و طرح‌هایی ارائه دهیم که دارای نفوذ بوده و به فرآیند تحقیق سرعت بیشتری بخشیده شود.

گفتنی است، در این مراسم دکتر فرشید میرزایی از گروه ریاضی، دکتر مهیار یوسفی از گروه معدن و دکتر عیسی سلگی از گروه محیط زیست به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه انتخاب شدند و با اهدای لوح سپاس از پژوهشگران برتر دانشگاه و دانشکده‌ها، مدیران و کارکنان حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha