• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 94102112369
  • منبع : فضای مجازی

زاکانی رد صلاحیت شد؟

زاکانی رد صلاحیت شد؟

کانال تلگرامی روزنامه ایران از رد صلاحیت علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و داوطلب کاندیداتوری انتخابات پیش رو خبر داد؛ خبری که زاکانی آن را تکذیب کرد.

کانال تلگرامی روزنامه ایران از رد صلاحیت علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و داوطلب کاندیداتوری انتخابات پیش رو خبر داد؛ خبری که زاکانی آن را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، در خبری که این کانال منتشر کرد، آمده بود: «گزارش‌های تازه از روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات حاکی است که صلاحیت علیرضا زاکانی دبیر جمعیت رهپویان تایید نشده است.

این دومین بار است که صلاحیت زاکانی در مراجع انتخاباتی تایید نمی‌شود؛ بار اول او در خرداد 92 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد که شورای نگهبان صلاحیتش را رد کرد و اکنون خبر می‌رسد که صلاحیت وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید نشده است.

علیرضا زاکانی در کارنامه خود سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم (مجلس فعلی) را دارد. او از اولین اعضای جمعیت ایثارگران تحت مدیریت حسین فدایی بود که بعدا جمعیت رهپویان انقلاب را تشکیل داد. او علاوه بر این مدیریت سایت جهان‌نیوز و نشریه پنجره را بر عهده دارد.

زاکانی طی یک سال گذشته به‌ویژه بعد از ریاست کمیسیون برجام، بیشترین تلاش را برای متوقف ساختن توافق هسته‌ای انجام داد. او هم‌اکنون یکی از اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان به ریاست حداد عادل است.

خبر عدم تایید صلاحیت این نماینده جریان اصولگرا در حالی اعلام شده که وی یک روز قبل با برگزاری نشست خبری در یک خبرگزاری مخالف دولت، اتهام‌های تند گروه‌های تندرو علیه وزیر نفت را تکرار کرد. روزنامه‌های وابسته به جبهه پایداری امروز سخنان زاکانی علیه وزارت نفت را با عنوان افشاگری تیتر کردند. زاکانی تبلیغات علیه وزارت نفت روحانی را در حالی آغاز کرد که رئیس‌جمهوری با عزیمت به پارس جنوبی، یکی از موفقیت‌های چشمگیر وزارت زنگنه در پارس جنوبی را جشن گرفت و اعلام کرد که به ثمر رسیدن دو فاز استراتژیک 15 و 16 عسلویه بزرگ‌ترین گام وزارت نفت در دوران تحریم است که حاصل برنامه‌ریزی و تلاش‌های وزیر نفت و همکاران اوست.»

اما بر اساس آنچه «عصر ایران» ساعاتی پس از انتشار این خبر منتشر کرد، زاکانی مطالب بالا را «خبرسازی» درباره ردصلاحیتش و «نشانگر هراس باندهای قدرت و ثروت از بیان حقایق» دانست.

وی گفت: از طریق رسانه‌های مجازی و زنجیره‌ای متوجه این شوخی شدم؛ البته دروغ‌گویی کار خوبی نیست و به‌ فضل الهی این حربه نیز رسوا خواهد شد.

زاکانی افزود: خبر منتشر شده پر از غلط و دروغ است و بیانگر یک سازماندهی پشت پرده است.

نماینده مردم تهران گفت: بنده متوجه شدم که پافشاری ما روی حق و حقوق ملت و مبارزه با مفاسد اقتصادی مؤثر واقع شده و نعره‌های بلندشده نیز ناشی از درست‌بودن این هدف‌گذاری است.

زاکانی با بیان اینکه «معلوم می‌شود قبیله‌هایی که ید طولایی در مفاسد اقتصادی دارند، به‌صورت سیستماتیک دارای رسانه و قدرت هم شده‌اند»، اظهار کرد: این موضوع آشکار می‌کند که باندهای قدرت و ثروت از بیان حقایق ترسیده‌اند.

وی ادامه داد: این جنگ روانی و رسانه‌ای تأثیری بر ما ندارد و اگر می‌ترسیدیم، لباس خاکی رزم به تن نمی‌کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم که تمام همت خود را صرف مبارزه با فقر، فساد و تبعیض و دفاع از منافع ملی کنم.

زاکانی افزود: به قبیله قدرت‌طلب توصیه می‌کنم که دست از بی‌اخلاقی‌ها بردارند و صادقانه و قانونی رقابت کنند.

وی با بیان اینکه «این بازی‌ها در مردم اثری ندارد و مردم هوشیارتر از آن هستند که تسلیم جنگ‌های روانی شوند»، تأکید کرد: این خواب آشفته که ما از صحنه کنار بکشیم هرگز تعبیر نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۹

بسیاری مفاسد اقتصادي از دولت قبل بجا مانده. همان دولتي که با به به چه چه شما و همفکرانتان اقتصاد کشور را به اینجا کشيد و سه چهارم دنيا را با ما دشمن کرد. شما آقاي نماينده منت سر ما نگذاريد که براي کشورتان فداکاري کرديد. خيليها باآثار شيميايي دارند زندگي مي کنند و زجر مي کشند ولي لب تر نمي کنند که سلامتي و جواني خود را روي ويلچر يا ماسک اکسيژن براي کشورشان دادند. باز گفتند در مقايسه با شهدا ما هيچ نکرديم.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۱

برادر کمي برو استراحت کن