• شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94102615303

رییس فدراسیون جهانی بیسبال: خواسته‌های ایران بودجه سه سال فدراسیون جهانی را می‌خواهد

رییس فدراسیون جهانی بیسبال: خواسته‌های ایران بودجه سه سال فدراسیون جهانی را می‌خواهد

رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: در چند روز صحبت‌های زیادی انجام شد و خواسته‌هایی مطرح شد که برای اجرای همه آن‌ها بودجه سه سال فدراسیون جهانی مورد نیاز است.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: در چند روز صحبت‌های زیادی انجام شد و خواسته‌هایی مطرح شد که برای اجرای همه آن‌ها بودجه سه سال فدراسیون جهانی مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، ریکاردو فراکری در نشست خبری خود با اشاره به اینکه بیسبال دوران حساس و سختی را سپری می‌کند گفت: چند ماه آینده جلسه کمیته بین‌المللی المپیک IOC برای تصمیم‌گیری در مورد المپیک 2020 برگزار می‌شود که شانس ما برای المپیکی شدن زیاد است. دوست داریم بیسبال به چند کشور محدود خلاصه نشود و این رشته در تمام جهان گسترش پیدا کند. توسعه نیافتن در بین همه کشورها یکی از دلایل کنار رفتن بیسبال از المپیک بود و اکنون می‌خواهم این نقیصه را برطرف کنم.

وی در مورد جلساتی که با مسئولان ورزش ایران و فدراسیون انجمن‌های ورزشی داشت گفت: این جلسات بسیار خوب بود و طرفین خواسته‌های خود را به خوبی مطرح کردند. خواسته‌هایی که ایرانی‌ها داشتند، بودجه سه سال فدراسیون جهانی است. به همین خاطر نمی‌شود همه آن‌ها را اجرایی کرد. ما باید با برنامه‌ریزی مشخص و مرحله به مرحله اهداف خودمان را پیش ببریم.

رییس فدراسیون جهانی بیسبال با تاکید بر اینکه کار کردن روی سنین پایه مهم‌ترین اصل در توسعه این رشته است گفت: معتقدم توجه به مدارس بیسبال و کودکان تضمین کننده آینده این رشته است و برای همین قول می‌دهم کودکان مستعد شما را با هزینه فدراسیون جهانی آموزش دهم که آن‌ها در نهایت به ایران برگردند و الگوی ایرانی داشته باشید.

وی ادامه داد: ورزشکاران شما در جایگاه بعدی توجهات ما قرار دارند. آن‌ها تلاش زیادی می‌کنند اما می‌توانند پلی باشند برای آینده بیسبال شما و نقش بیشتری را در این زمینه قبول کنند. این ورزشکاران فعلی یا باید مربیان آینده شما شوند یا اینکه به خوبی آموزش ببینند و تغییر نگرش دهند.

رئیس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال گفت: از نزدیک امکانات این ورزش در ایران را مشاهده کردم و برای ارتقای این رشته به زودی نماینده متخصص این فدراسیون را به ایران اعزام خواهم کرد. منتظر اعلام زمان گرفتن ویزای او هستم و هر زمان این موارد آماده شود او به ایران می آید.

وی افزود: بیس بال و سافت بال برای من فرقی نمی کنند و برای آن بخش هم فکرهایی داریم و اگر همه چیز طبق روال پیش برود قرار است مربی تیم ملی ایتالیا در این بخش به ایران بیاید. در این مورد هم منتظر گرفتن ویزا هستیم.

فراچری گفت: بیسبال و سافت بال یک کار گروهی است و برای ارتقای آن نیز باید گروه های مختلف مانند کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و دیگر نهادها به فدراسیون بیسبال ایران کمک کنند.

رییس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال با بیان اینکه ترجیح می دهم به جای دادن ماهی به شما ماهیگیری یاد دهم، تصریح کرد: نمی‌خواهم اکنون چیزی به شما بدهم و بعدها دوباره منتظر کمک ما باشید می خواهم شما خودکفا شوید. شما باید در کاری گروهی در کنار هم باشید و برای رسیدن بیس بال به شرایط واقعی و خوب تلاش بیشتری کنید.

وی برای توسعه این رشته در ایران نیز گفت: به این موضوع واقع بینانه نگاه کنیم و پله و پله پیش رفته و قدم هایی که باعث موفقیت خواهد شد را شناسایی کنیم. در نخستین قدم نماینده متخصص این فدراسیون را به ایران اعزام خواهم کرد تا وی افرادی که قابلیت رشد و ارتقا دارند را شناسایی و این فرصت به آنها داده شود تا به ایتالیا بیایند و در دوره های آموزشی شرکت و به عنوان مدرس تربیت شوند، سپس برای آموزش به ایران بازگردند.

رییس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال سومین قدم در این رابطه را ورزشکاران نامید و ادامه داد: در ملاقات هایی که با ورزشکاران ایرانی این رشته داشتم از علاقه آن ها به ارتقای سافت بال و بیسبال اطلاع پیدا کردم. به همین منظور مربیان این فدراسیون از بین این ورزشکاران حرفه ای مدرسان آینده را برای آموزش انتخاب خواهند کرد تا پس از بازگشت از ایتالیا بتوانند در بیسبال و سافت بال ایران تحول ایجاد کنند.

وی با انتقاد از وضعیت ارتقای بیسبال در ایران تصریح کرد: سطح تمرینات و مسابقات ایران با کشورهایی همانند ژاپن قابل مقایسه نیست، برای ارتقای این رشته باید دانش افزایی در کشور ایران صورت گیرد.

وی درباره تجهیزات بیسبال در ایران نیز گفت: به عنوان رییس فدراسیون جهانی مقداری از تجهیزات لازم را همراه با خود به ایران آوردم، اما مشکلی که برای ادامه این روند وجود دارد، بحث گمرگی است که البته با جلسه ای که با یکی از معاونان وزارت ورزش انجام دادم، مقرر شد این مشکل برطرف شود.

رییس فدراسیون جهانی بیسبال درباره بازدیدهایش از البرز و اصفهان گفت: تجهیزات استان البرز را از نزدیک دیدم و شوکه شدم، به استاندار و مدیر ورزشی استان گفتم این زمین برای رشته اتومبیل رانی و موتورسواری مناسب است نه برای انجام سافت بال. به آنها یادآور شدم همانطور که در بازی بیلیارد توپ به راحتی حرکت می‌کند، ورزشکار و توپ در زمین بیسبال نیز باید روان بوده و حرکت کنند.

فراچری درباره اینکه آیا فرصت یک ساله به ایران برای رسیدن به جایگاه جهانی کافی است، گفت: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید زیر ساخت ها و تجهیزات ارتقا پیدا کرده و آموزش های لازم داده شود. من با اعزام متخصص فدراسیون جهانی براین باورم که می توانیم با زمان بندی سه ساله به این هدف دست پیدا کنیم.

رییس فدراسیون جهانی درباره این که آیا الگوی رده های سنی بایستی تغییر کند، گفت: هم اکنون در ایران تمامی رده های سنی با یکدیگر تمرین می‌کنند که اصلا درست نیست و این باید تغییر کند. بزرگترها به طور یقین الگوهای مناسب برای کوچکترها هستند.

در ابتدای این نشست خبری مشترک محمد علیپور، رییس فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: در حضور آقای فراچری در ایران جلسات متعددی برگزار کردیم و توافق نامه ای در 26 بند آماده شد و هماهنگی خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: برای اجرای بهتر این تفاهم نامه ما در کنار فدراسیون جهانی بیس بال، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک هستیم و امیدوارم در تصمیم گیری ها نقش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم موفقیت بیس بال را شاهد باشیم.

علیپور گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز است در بخش سخت افزاری و نرم افزاری اتفاقات تازه ای رخ دهد، به عنوان مثال در بخش سخت افزاری نیاز است استادیوم بیس بال در کرج بازسازی شود و آکادمی در آنجا تاسیس شود تا نوجوانان و جوانان بتوانند تمرینات خود را در آنجا انجام دهند.

وی گفت: در بخش دیگر تفاهم نامه های ما توافق شد که در اصفهان نیز یک ورزشگاه بیس بال ساخته شود و این شهر اردیبهشت سال 95 میزبان هیات اجرایی فدراسیون جهانی خواهد بود که حدود 25 کشور در آن شرکت خواهند کرد و این پیامد خوبی است.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ادامه داد: در توافق هایی که صورت گرفت، مقرر شد چند نوجوان ورزشکار با هزینه فدراسیون جهانی به ایتالیا سفر کنند و در آکامی آن فدراسیون آموزش های لازم را ببینند. همچنین با نظر فدراسیون جهانی مدرسان متخصص به ایران آمده و آموزش های لازم را برای ارتقاء بیس بال و سافت بال انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha