• جمعه / ۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94110200695
  • خبرنگار : 71469

ایران صفر – ژاپن 3

خداحافظ رویای "ریو" / سایه 44 ساله طلسم المپیک بر فوتبال ایران

خداحافظ رویای "ریو" / سایه 44 ساله طلسم المپیک بر فوتبال ایران

تیم فوتبال امید ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به جمع 4 تیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو در قاره آسیا بازماند تا رویای صعود به المپیک برای فوتبال ایران 44 ساله شود.

تیم فوتبال امید ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به جمع 4 تیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو در قاره آسیا بازماند تا رویای صعود به المپیک برای فوتبال ایران 44 ساله شود.

به گزارش ایسنا، تیم‌های فوتبال امید ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو، از ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه لخویا دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم حاصلی نداشت و تساوی بدون گل باعث شد وقت‌های اضافه تعیین کننده تیم پیروز باشد،‌ که مهاجم تعویضی ژاپنی‌ها موفق شد در دقیقه 96 تیم خود را با یک گل پیش بیندازد. در دقیقه 108 نیز شویا ناکاجیما به زیبایی هرچه تمام‌تر دروازه اخباری را برای دومین بار باز کرد. یک دقیقه بعد نیز همین بازیکن با پشت سر گذاشتن دو مدافع تیم ایران با شوتی بسیار محکم دروازه ایران را برای سومین بار باز کرد.

نیمه نخست

تیم ایران که بازی را خیلی تهاجمی آغاز کرده بود، در دقیقه 2 توسط ارسلان مطهری صاحب یک موقعیت مناسب شد. مطهری با جا گذاشتن دفاع آخر ژاپنی‌ها از پشت محوطه جریمه شوت خود را راهی دروازه ژاپنی‌ها کرد که با عکس‌العمل دروازه‌بان آن‌ها توپ به کرنر رفت.

دیدار تیم‌های امید ایران و ژاپن

از روی همین ضربه کرنر بود که علی کریمی در دقیقه سوم صاحب یک موقعیت بسیار مناسب شد که با بی‌دقتی تمام ضربه سر خود را با اختلاف به بالای دروازه فرستاد.

در دقیقه 6 بازی ژاپنی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند. مهاجم ژاپن ضربه سر خود را به سمت دروازه اخباری فرستاد که با واکنش عالی دروازه‌بان تیم ایران توپ مجددا به کرنر رفت.

در دقیقه 26 نیز کوبو مهاجم دورگه ژاپنی‌ها از سمت راست محوطه جریمه توپ را به گوشه چپ دروازه اخباری فرستاد که ضربه‌اش با اختلاف کمی به اوت رفت.

مطهری در دقیقه 36 با اشتباه مدافع آخر ژاپنی‌ها صاحب یک موقعیت بسیار مناسب شد که با بی‌دقتی توپ خود را به اوت زد تا یک موقعیت بسیار مناسب دیگر برای ایران از دست برود.

نیمه دوم

در نیمه دوم باز هم تیم ایران سرتر از حریف صاحب نام آسیایی خود در زمین مسابقه بود. میلاد محمدی در دقیقه 56 با زدن ضربه سر توپ ارسالی را که از سمت راست به روی دروازه آمده بود به دیرک دروازه کوبید تا یک موقعیت بسیار خوب دیگر در کمال ناباوری برای ایرانی‌ها از دست برود.

2 دقیقه بعد نیز ارسلان مطهری شوتی را روانه دروازه تیم فوتبال ژاپن کرد که در چارچوب نبود و توپ به اوت رفت.

دقیقه 82 تاکوما به جای کوبو برای ژاپن وارد زمین شد و در دقیقه 88 نیز این تیم دومین تعویض خود را انجام داد و یوتا تویوکاوا به جای شینیا یاجیما به زمین آمد.

در دقیقه 85 بازی بود که ژاپنی‌ها صاحب یک موقعیت مناسب شدند که نقی‌زاده موفق شد توپ ارسالی را قطع کند و اجازه ندهد که یک موقعیت خطرناک بر روی دروازه ایران ایجاد شود.

در این دیدار دانشگر در دقیقه 32 و ثاقبی در دقیقه 67 با کارت زرد داور جریمه شدند.

محسن کریمی در دقیقه 86 بازی به جای میلاد محمدی به زمین مسابقه آمد تا اولین تعویض تیم ایران انجام شود.

دیدار تیم‌های امید ایران و ژاپن

وقت‌های اضافه

در دقیقه 96 بازی بود که تیم ژاپن موفق شد توسط بازیکن تعویضی خود به گل اول بازی دست یابد. یوتا تویوکاوا بازیکن شماره 14 ژاپن موفق شد توپ ارسالی از سمت چپ دفاع ایران را با ضربه سر به درون دروازه بفرستد.

در دقیقه 99 بود که ارسلان مطهری باز هم صاحب یک موقعیت گل شد اما نتوانست باز هم از این فرصت استفاده کند و توپ را با بی‌دقتی به بیرون فرستاد.

در دقیقه 104 بود که محسن کریمی صاحب یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ژاپن شد که گلر حریف با یک واکنش بسیار خوب مانع از رسیدن ایران به گل شد.

در دقیقه 108 بازی بود که بازیکن شماره 10 تیم ژاپن موفق شد به زیبایی دروازه اخباری را باز کن. او که متوجه شده بود دروازه‌بان ایران چند قدم به جلو آمده توپ را با کاتی زیبا به گل تبدیل کرد تا شویا ناکاجیما زننده گل دوم این دیدار باشد.

2 دقیقه بعد همین بازیکن ریزنقش دو مدافع ایرانی را پشت سر گذاشت و با ضربه‌ای مهلک دروازه اخباری را برای سومین بار باز کرد تا امیدهای ایران برای صعود به جمع 4 تیم مرحله نیمه نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک به یاس محض تبدیل شود.

محسن کریمی در دقیقه 118 بازی نیز صاحب یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف شد که توپ را به دیرک دروازه ژاپن زد.

محمد خاکپور برای دیدار مقابل تیم فوتبال امید ژاپن از ابتدا محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی، مهدی ترابی، میلاد محمدی و ارسلان مطهری را روانه میدان کرده بود.

این سنگین‌ترین شکست فوتبال ایران مقابل ژاپن در تاریخ مصاف‌های دو تیم چه در رده بزرگسالان و چه در رده امید بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۰

آقايان اسدي و دوستانش حالا تحويل بگيرند. جوانان برومند اين کشور را به يک نامدير و نامربي و بدتر از همه ناسرپرست مدير فني و ... داده اند و از لج تيم ملي اصلي تا مي توانستند خرجش کردند که اين نتيجه بدست بيايد؟!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۲

حيف پول که ميدن فوتبال. من که راضي نيستم حقمو بدن فوتبال

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۴

من به شخصه به آقاي خاکپور تبريک مي گويم زحمت کشيدن از اون ور آب بلند شدن اونهم بدون مدرک با نابغه خلاق اقاي مايلي کهن اين تيم اميد رو با بدبختي تحويل گرفتن و نذاشتن بيشتر از سه گل دريافت کنيم واقعا دستشان درد نکنه الان بنظر من بايد به کي‌روش بابت تيم اميد حمله کنيم ژاپن که نشد!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۵

بيشتر از امثال مايلي کهن دفاع کنيد ميريم المپيک

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۵

اونوقت اقاي مايلي کهن بجاي تمرکز روي تيم اميد واصلاح خودش از بردهاي يک هيچ کي روش و تساوي يک يک با ژاپن انتقاد ميکرد اقاي مايلي لطفا دست ازين فوتبال بينوا بردار خستمون کردي ديگه

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۷

عزت دست خداست نه مايلي کهن و بار ديگر خدا به کيروش عزت داد و بار ديگر ماهيت مايلي کهن برا ما آشکار تر شد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۷

مسولان محترم ورزش کشور بايد بيشتر مراقب جريان فکري آقاي مايلي کهن در فوتبال ما باشند. نيازي نيست چند بار کاري را تجربه کنيم. امروز علمي بودن فوتبال براي همه دنيا به اثبات رسيده است.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۹

نرفتيم درست ولى سه تا را كجاى دلمون بزاريم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۴۹

جاداره يه خسته نباشيد اساسي خدمت حاجي مايلي و جناب خاکپور عرض کنيم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۵۴

تو دو دقيقه بازيو داديم رفت...حيف شد...ماه بهمن واسه ما شگون نداره... فردام سالگرد بازي ايران و عراق جام ملت هاست

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۵۷

ما نخواستيم بريم به خدا قسم نخواستيم از فدراسيون گرفته تا وزارت .....

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۰:۰۸

الان تو تلويزيون بازم ميگيم ايشالا؟ سال ديگه، از جام ملت ها و اتخابي جام جهاني هم حذف ميشيم ميگيم ايشالا ايشالا.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۱:۵۲

وقتي ميگيم مربي بزرگ خارجي يعني واقعا بزرگ و همينطور خارجي! وگرنه مربي ايراني و معمولي خارجي زياد داشتيم: مناجاتي،ايوانکوويچ، مايلي‌کهن،فرکي،سيموئز، بگويچ،نيکوليچ، پيرواني، افاضلي، منصوريان و وينگادا ! پس حتي کرانچار هم بزرگ حساب نميشه! يکبار براي هميشه مربي بزرگ با قرارداد بلندمدت بياريد و شرط پرداخت 70% مبلغ قرارداد را هم بگذاريد صعود به المپيک! ببينيد مربي بزرگ کاري خواهد کرد که نه تنها به المپيک صعود ميکنيم, بلکه تجربه بين المللي بازيکنان جوان ميره بالا و ديگه در تيم ملي بزرگسالان از کمبود تجربه بين المللي نميناليم, ضمن اينکه روحيه تاکتيک پذيري در آنها ميره بالا و مربي بزرگسالان براي تاکتيکهاي خودش نميخواد زياد انرژي بگذاره. پس هر مربي خارجي بزرگ نيست و اينجاست که حتي بردهاي يک-هيچ هم باارزش ميشه و اهميت کار امثال کيروش اينه که ژاپن با تمام توانش نتونست ايران را ببره! البته تا زمانيکه براي پرداخت حقوق مربيان خارجي محتاج وزارتخونه و کميته ملي المپيک و... باشيم, آوردن مربي خارجي بجز با دستور مستقيم رياست محترم جمهور (تازه اگر براشون اولويت داشته باشه) امکانپذير نيست.... متاسفم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۱:۵۳

براي وزارت ورزش متاسفم که اجازه حضور کرانچار را ندادند

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۲:۲۶

مايلي كهن كجايي؟؟؟ بيا مصاحبه كن اقاي دلسوز فوتبال اقاي وزير لطفا دست از سر اين فوتبال بردار

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۲:۳۴

تبريک به آقاي کفاشيان!!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۳:۳۸

مايلي کهن تخصص داره در به فنا دادن بهترين نسل هاي فوتبالي ما. اين تيم اميد يکي از بهترين تيم هاي تاريخ ما بوده شک نکنين اگه سرمربي اين تيم کيروش بود به المپيک مي رفتيم. آقاي مايلي کهن جان عزيزت دست سر اين تيم هاي ملي فوتبال بردار. شما که کيروش رو مسخره مي کني از تيم ژاپن 3 تا ميخوري بعد مياي بازي ايران آرژانتين اونم تو جام جهاني رو مسخره مي کني ؟ آخه به خدا خجالت بکش مردم نفهم نيستند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۲:۰۲

بدتر از اينم مگه ميشه؟چهار بازي دوبرد دو باخت!هفت گل خورده.حدود دوگل ميانگين در هربازي.اونوقت تيم ملي اون بازي درخشانو مقابل ارژانتين انجام ميده اقامايلي ميگه مگه کار شاقي کردن.کار شاقو شما کردين تيمي که فيکس تيم مليش کنعاني رو نيمکت بود بدليل مهره زياد ببينيد چه به روزش اوردن.؟!؟!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۶:۲۶

ضعف سرمربي تيم اميد - که آن هم به مديريت فوتبال برمي گردد زيرا ما مربيان شايسته تر زياد داريم- باعث حذف تيم اميد کشورمان شد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۷:۵۴

دوستان اين فوتبال از ريشه خرابه ربطي به خاكپور و مايلي و ديگران نداره وقتي من تماشاگر از دريبلهاي ترابي خوشم مياد و ميگم بايد تو تركيب باشه يا خيليهاي ديگه كه تو تيم نيستند اما مثل پتك ميكوبيم تو سر كادر فني كه چرا نيستن ميخواين وضعمون از اين بهتر بشه وقتي رييس فدراسيون جز خنديدن به مردم كار ديگه اي بلد نيست انتظار چي از اين فوتبال دارين