• شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94111005912

۱۴ استاد دانشگاه شریف در بین یک‌درصد دانشمندان پراستناد جهان

۱۴ استاد دانشگاه شریف در بین یک‌درصد دانشمندان پراستناد جهان

۱۴ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در میان یک درصد برتر دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفتند.

۱۴ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در میان یک درصد برتر دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفتند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) بر اساس فعالیت ۱۰ سال اخیر پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد که هر دو ماه یک‌بار و بر اساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل به‌روزرسانی می‌شود.

بر اساس داده‌های اخیر این پایگاه، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۴ عضو هیات‌ علمی در میان یک درصد برتر دانشمندان پر استناد جهان، در جایگاه نخست در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور از لحاظ تعداد دانشمندان برتر قرار دارد. بعد از آن به ترتیب دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، امیرکبیر و علم وصنعت ایران با هشت، هفت و هفت دانشمند دارای بیشترین تعداد دانشمندان برتر بین‌المللی هستند.

آمار منتشر شده توسط پایگاه ISI-ESI حاکی از آن است که دانشگاه صنعتی شریف با ۱۴ دانشمند پراستناد به نسبت ۴۵۸ عضو هیات علمی خود رتبه نخست در بین تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور را به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش اخیر این پایگاه، دکتر محمدتقی احمدیان، دکتر امید اخوان، دکتر حسام‌الدین ارفعی، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد، دکتر سید ابوالفضل مطهری، دکتر سعید شاهرخیان، دکتر محمد صالح تواضعی، دکتر عبدالرضا سیم‌چی، دکتر محمد حائری، دکتر حبیب باقری، دکتر امیررضا خویی، دکتر سیدتقی اخوان نیاکی، دکتر سیدخطیب‌الاسلام صدرنژاد و دکتر محسن اصغری از دانشگاه صنعتی شریف در لیست یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha