• یکشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 94121610633
  • خبرنگار : 71439

روحانی /3/:

برجام یک مثل آفتاب تابان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: جالب است که مردم بدانند در بهمن و اسفندماه همیشه تورم در کشور بیشتر می‌شد، اما در بهمن ماه سال جاری تورم ما منفی بود که این نتیجه همدلی و همزبانی بوده است و می بینیم در شرایط رکود هم ما رشد 3 درصد در کشور داشتیم و ان شاءالله سال آینده نیز رشد خوبی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: جالب است که مردم بدانند در بهمن و اسفندماه همیشه تورم در کشور بیشتر می‌شد، اما در بهمن ماه سال جاری تورم ما منفی بود که این نتیجه همدلی و همزبانی بوده است و می بینیم در شرایط رکود هم ما رشد 3 درصد در کشور داشتیم و ان شاءالله سال آینده نیز رشد خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌ با توجه به این، خواست من پیشاپیش برای روزهای پایانی سال 94 و سال 95 همدلی برای اجرایی شدن برجام 2 است و ان‌شاءالله ما در همه زمینه‌ها با هماهنگی بیشتر بین قوا بهترین استفاده و بهره برداری را خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سخنگوی دولت هفته گذشته اعلام کرد وزرای کابینه به ویژه وزرای اقتصادی ملزم به تدوین برنامه‌ای کوتاه مدت شده‌اند، جزییات این برنامه چیست، ابتدا با مزاح اظهار کرد: چرا از خودش نپرسیدید؟

وی ادامه داد:‌ ان‌شاءالله سال آینده شرایط بهتری از نظر اقتصادی خواهیم داشت و به همه وزارتخانه ها به ویژه وزارتخانه‌های اقتصادی گفته‌ام خودشان را برای یک تحول آماده کنند و در عین حال برای جذب سرمایه های خارجی و تعامل با سایر کشورها آماده باشند که با این شرایط وضعیت بسیار بهتری خواهیم داشت.

روحانی یادآور شد: از وزرای اقتصادی خواستم هرکدام طرح ضربتی کوتاه مدتی مدنظر دارند در جلسه هیات وزیران مطرح کنند که مثلا وزیری گفت زیر ساخت‌های ما برای ریل گذاری آماده است و اگر پول بدهید این کارها به خوبی انجام می‌شود، در عین حال وزیر دیگری در زمینه نیرو گفت که برای جذب سرمایه و ساخت نیروگاه ظرفیت خوبی دارد که ما نیز در حد توان به تمام این وزارتخانه ها کمک خواهیم کرد.

رییس جمهور کشورمان همچنین تاکید کرد: من حرف تکراری را تکرار می کنم که دولت باید به بخش خصوصی کمک کند و اصل کار باید توسط این بخش انجام شود. در زمینه حمل و نقل دریایی دولت سهم خود را 25 درصد کاهش داده و در شرایطی هستیم که می‌توانیم در توسعه ریل نیز با کمک بخش خصوصی فعال شویم بنابراین ما در مسائل اساسی ، محیط زیستی،‌آب و مساله فاضلاب در کشور و بسیاری مسائل که به سلامت و زندگی مردم مربوط می شود به ویژه اشتغال فعال و به فکر هستیم.

روحانی در پاسخ به ادعای خبرنگار دیگری در این رابطه که گفت اقتصاد آن قدر که توسط دولت پویا جلوه داده می‌شود نیست و در میان مردم حس نمی‌شود و طرف آمریکایی و اروپایی در اجرای برجام آنقدر همراهی نمی کنند و با زدن خودکار خود به میکروفون از این موضوع نیز مانند ضرب آهنگی که ضربه خودکار به میکروفون ایجاد می‌کند ، به عنوان واقعیتی یاد کرد،گفت: من واضح‌تر از همان خودکاری که شما به میکروفون زدید حقیقت را می گویم.

وی ادامه داد:‌ دست ما بعد از تصویب برجام باز شده مثلا ما قبلا یک میلیون بشکه نفت می فروختیم اما اکنون یک میلیون و 400 بشکه می فروشیم و نمایندگان مجلس نیز دولت را مکلف به فروش بالای دو میلیون برای سال آینده کرده‌اند. در عین حال روابط بانکی ما برقرار شده و این چیزی مخفی نیست. ما امروز مشکل نفتی نداریم. قیمت دلار را مردم بالعیان در بازار می بینند در عین حال که می‌بینیم در کشورهای مجاور ارز خارجی چه وضعی دارد و ما چیز مخفی نداریم و همه چیز به وضوح برای مردم مشخص است.

روحانی خاطرنشان کرد: هرکس در صادرات کالا و واردات مواد اولیه است برجام را حس می‌کند،‌هرکس می خواهد حساب ال سی باز کند برجام را حس می کند، مسافرینی که امروز سوار هواپیما یا قطار می شوند برجام را قدم به قدم لمس می کنند. در عین حال رسانه‌های منصف هم این شرایط را لمس می کنند اما برخی رسانه‌ها برایشان سخت است شرایط را بپذیرند.

وی افزود: خیلی ها می گفتند این ها می گویند سانتریفیوژ می چرخد زندگی مردم هم می چرخد اما حالا می بنید که واقعا سانتریفیوژهای ما می چرخد و زندگی مردم هم می چرخد و برجام یک مثل آفتاب تابان است و اگر چشم ها را باز کنید می بینید آفتاب هست.

رییس جمهور کشورمان همچنین تصریح کرد: ممکن است در مواردی ایراد و اشکال باشد که ما این ایرادات را به طرف های اروپایی و امریکایی تذکر می دهیم اما اروپا و آمریکا به تعهدات اصلی خود عمل کردند و اگر ایرادی باشد ما به آن‌ها اعلام می‌کنیم.

روحانی یادآور شد: از شرکت‌های هواپیمایی و مسافران هوایی بپرسید آن‌ها قبلا برای سوخت گیری باید در کشور ثالثی می نشستند اما حالا این مشکل وجود ندارد البته به این معنا نیست که حواس ما جمع نباشد و اگر در مواردی ایراد بود تذکر ندهیم.

وی افزود: من از بعضی رسانه‌ها که در انتخابات و برجام کم لطفی داشتند می خواهم واقعیت را همان طور که هست برای مردم توضیح دهند. مردم نیز در انتخابات نشان دادند حرف های دروغ و تهمت ها بر رویشان اثری ندارد و در این انتخابات یک امنیت واقعی را حس کردند.

روحانی تاکید کرد: صبح انتخابات مردم دیدند اینترنت و موبایل هایشان کار می کند و من از وزارتخانه‌های مربوطه تشکر می کنم که این احساس امنیت را به مردم دادند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha