• جمعه / ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95011302597
  • منبع : نمایندگی گیلان

‌"گیسوم" نگینی در شمال ایران

‌"گیسوم" نگینی در شمال ایران

ایسنا/گیلان ‌پارک جنگلی گیسوم به عنوان یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین مکان‌های توریستی، پذیرای میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است.

‌پارک جنگلی گیسوم به عنوان یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین مکان‌های توریستی، پذیرای میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است.

‌به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد.

‌پارک جنگلی گیسوم در ۱۸کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. در جنوب پارک گیسوم رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومتر و شمال آن شهر هشت‌پر با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد.

پارک گیسوم

درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی چشم انداز زیبایی دارد به خصوص در فصل پاییز طبیعتی زیبا و دل انگیز برای دوستداران طبیعت دارد.

این پارک به دلیل طبیعت بسیار زیبا و دیدنی و همینطور به دلیل موقعیت سوق الجیشی خود در جوار کوه و دریا و داشتن امکانات رفاهی از قطب سیاحتی و تفریحی برخوردار بوده و سالانه مسافران عبوری یا گردشگران بسیاری برای بهره‌گیری از فضای آن به پارک عزیمت می‌کنند.

‌این ساحل زیبا در ایام نوروز پذیرای جمعیت زیادی از علاقه مندان به طبیعت از اقصی نقاط کشور است، مسافرانی که از گوشه و کنار کشور می‌آیند تا آغازین روزهای بهار را در کنار جنگل و دریا به نظاره بنشینند و تماشاگر رویش طبیعت زیبای تالش باشند.

جاده گیسوم تونلی جنگلی را با نسیم خنک کوهستان‌های تالش در هم آمیخته تا تن و جان هر رهگذری را آرامش ببخشد و روحش را آسایش دهد.

جنگل‌های گیسوم با مساحتی حدود ۸۰ هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می‌کند، این پارک با امکاناتی همچون پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک‌نیک روزانه، کمپینگ طبیعی، مسیرهای پیاده روی، مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور گردشگران و مسافران است.

‌در مجموع ۷۶ گونه گیاهی متعلق به ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده در این منطقه جلگه‌ای از شمال گیلان شناسایی شده‌ است که ۲۱ گونه آن چوبی و مابقی را گونه‌های علفی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۱

متاسفانه اسمي درادرس دهي به شهراسالم نشده که در2کيلومتري کيسوم ودرمسيرگيسوم به شهرستان تالش است وابتداي جاده زيباي اسلم به خلخال دران قراردارد و باز جاي تاسف است با تمام اقدامات بعمل امده توسط شهرداري باز شاهد عدم رعايت تعدادي ازگردشگران درحفظ محيط زيست هستيم وساحل ومنطقه جنگلي ان پرازاشغال است وچهره اي زشت رابجاگذاشته است