• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۲:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95012308595
  • خبرنگار : 71186

چرا مردم خودروی چینی می‌خرند؟

چرا مردم خودروی چینی می‌خرند؟

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی معتقد است مصرف‌کنندگان ایرانی به دنبال تنوع هستند به همین دلیل سراغ خودروهای چینی که ظاهر به‌روزتر هستند و آپشن‌های بیشتری دارند، می‌روند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی معتقد است مصرف‌کنندگان ایرانی به دنبال تنوع هستند به همین دلیل سراغ خودروهای چینی که ظاهر به‌روزتر هستند و آپشن‌های بیشتری دارند، می‌روند.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تنوع خودروهای داخلی در سال‌های گذشته پایین بوده است به‌گونه‌ای که سال‌هاست خودروهایی چون پراید و پژو 405 در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم دیگر شکل ظاهری خودروهایی چون پراید و پژو 405 را نمی‌پسندند، خاطرنشان کرد: بیشتر خودروهای داخلی دیگر جذابیتی برای مردم ندارند به همین دلیل مصرف‌کنندگان سراغ خودروهای چینی با قیمت های مشابه می‌روند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در سال‌های اخیر انتظارات مصرف‌کنندگان از کیفیت و ظاهر خودروها افزایش یافته و دیگر نمی‌توان خودروهایی که 20 سال است با یک شکل در کشور تولید می‌شوند را به آنها فروخت.

وی افزود: در این زمینه نکته مهم این است که سطح فن‌آوری و کیفیت برخی از خودروهای چینی عرضه شده در کشور بالاتر از خودروهای داخلی است به این دلیل نیز مصرف‌کنندگان خودروهای چینی را به خودروهای داخلی ترجیح می‌دهند.

آزادی با بیان اینکه چینی‌ها به خوبی توانستند موضوع کمبود تنوع در بازار خودروی ایران را تشخیص دهند، تصریح کرد: در نتیجه خودروسازان چینی توانسته‌اند با عرضه خودروهای جدید با ظاهر مناسب و به‌روز، بخشی از بازار خودروهای داخلی را از آن خود کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۰۲:۳۷

هرچي باشه خودرو چيني چينيه وکيفيت نداره اشتباه بزرگيه اگه مردم از خودروي چيني استقبال کنند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۰:۵۱

من عمرا نمي خرم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۰

متاسفانه تبعيض در استخدامها باعث شده که نخبهه اي واقعي ما در بهترين دانشگاها و شرکتهاي دنيا در حال کار باشند اما شرکتهاي داخلي ما قادر به جذب انها نشوند در نتيجه خودرو داخلي ما قادر به رقابت با خودروهاي پيشرفته دنيا نيست.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۶

هي ميگن چيني چيني. آقايوني که ميگن چيني چينيه عمرا بخرم اگه يه بار سوار همين ماشين چيني بشن ميگن عجبببب در اشتباه بودم. من خودم يک ساله ماشين چيني سوار ميشم. صد برابر شرف داره به خودروی ايراني. کيفيت بهتر. قيمت نسبت به آپشن مناسب. تنوع زياد. در حال حاضر بهترين گزينه همين خودروهاست

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۸

خريد خودروي داخلي خوب است اما به چه قيمتي ؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۱:۱۰

دليلش نا اميدي از کيفيت خودروي داخلي است. تنها خودرو زير پنجاه ميليون قابل قبول خانواده ال نود است. آنهم هزينه نگهداري کمي ندارد. شما يک ماشين ايراددار مثل پرشيا اتومات را مي خريد با قيافه و امکانات سي سال قبل يا جک با احتمال ايراد و قيافه و امکانات به روز؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۱۷:۲۶

من خودم قبلاً ال 90 داشتم خيلي خشک بود و تو مسافت طولاني خسته کننده، فروختم دادم برليانس h330 گرفتم تا الان 11000 باهاش راه رفتم تو اين سطح قيمت فکر کنم بهترين هستش من که خيلي راضيم خيلي ماشين نرميه يک بار سوار شي نظرت در مورد خودروي چيني عوض ميشه و دنبال پژو و غيره اصلاً نميريد. ال 90 چون برنده ما ايرانيها ميريم دنبالش ولي اصلاً ماشين راحتي نيست

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۳ ۲۱:۰۲

يک مسئولي که واقعا مي خواهد اقتصاد مقاومتي کار کند بنظر من بايد برود خودروسازي تسلا موتورز را الگوي خودش قرار بدهد و به ان قرار داد انتقال فن اوري ببندد نه شرکتهاي ديگري که در حال از دور خارج شدن هستند ما نبايد اين راه را پله پله برويم ما بايد بپريم چون محيط زيست و الودگي هوا خيلي خراب است.