• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95012409648
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بود

دوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از دو طبقه کردن پل صدر گفت: پل صدر، چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد، ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور باید دو طبقه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از دو طبقه کردن پل صدر گفت: پل صدر، چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد، ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور باید دو طبقه شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیروز حناچی در دومین همایش ملی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: این وضعیت ناپایداری را در نظام مالی مدیریت شهرها به وجود آورده است.

وی افزود: 79 درصد بودجه شهرهای ما به فروش تراکم و فضای شهری وابسته است. هر کسی شهردار تهران شود مجبور است تراکم‌فروشی کند تا بتواند شهر را اداره کند، اما باید جهت‌گیری عمومی خود را اصلاح کنیم.

حناچی گفت: مطالعات هشت کلانشهر کشور نشان می‌دهد تمامی این هشت کلانشهر وضعیت ناپایداری در نظام مالی خود دارند. هم‌اکنون 9 درصد بودجه شهرداری‌ها از محل عوارض ساختمان، جریمه کمیسیون ماده 100، عوارض معاینه فنی و سایر منابع مالی کلانشهرها که حدود 12 درصد از فروش اموال منقول تامین می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نحوه مدیریت در کلانشهرها برای تامین هزینه‌های جاری بسیار اهمیت دارد در حالی که هم‌اکنون شهرداری‌های کلانشهرهای بزرگ کشور برای اداره خود از این روش استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در اکثر شهرهای ما ارزش‌ها در معرض خطر قرار گرفته به‌طوری که واحد‌های ارزشمند ما در شهرها در حال فروش هستند، زیرا شاهد وضعیت پایداری در این شهرها نیستیم و نظام مدیریت شهری مجبور است برای تامین هزینه‌های خود تراکم‌فروشی کند.

حناچی به دو طبقه کردن اتوبان صدر اشاره و آن را با پروژه‌ای در سئول مقایسه و اظهار کرد: اتوبانی دو طبقه در سئول تبدیل به فضای سبز عمومی شد و در همان زمان ما شهرداری تهران اتوبان صدر را دو طبقه کرد. ما مخیر بودیم صدر را دو طبقه کنیم یا ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم. صدر را دو طبقه کنیم یا فضای سبز عمومی را افزایش دهیم. متاسفانه جایی که باید تصمیم درستی بگیریم اشتباه می‌کنیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: اتوبان صدر چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور دو طبقه شود.

وی به پروژه پل طبیعت اشاره کرد و گفت: این پروژه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و به اذعان شهردار تهران پل طبیعت بیش از برج میلاد بازدید کننده دارد پس ما می‌توانیم با حداکثر توان اقداماتی انجام دهیم که به نفع شهر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۴

با سلام و عرض احترام جناب اقاي حناچي، معاون راه و شهر سازي، بايد خدمت شما عرض کنم که آيا با توسعه حمل و نقل عمومي ترافيک سنگين مسير صدر از بين مي رفت. اتفاقا اگر راهتان به اتوبان تهران کرج حد فاصل گرمدره تا پل حصارک افتاد در يک روز عادي بعد از ظهر متوجه ترافيک بسيار سنگين آن منطقه نيز خواهيد شد. اخيراً آقاي آخوندي وزير محترم راه و شهرسازي نسبت به دو طبقه کردن اين قسمت از اتوبان تهران کرج نيز مخالفت کرده بود. واقعاً مردم چه گناهي کرده اند بايد در ترافيک بمانند. طرح اتوبان صدر درست است که هزينه گزافي داشت ولي آيا اگر نبود اتوبان صدر جوابگوي اين حجم خودرو مي بود؟!