• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95020704044
  • خبرنگار : 71498

درآمد میلیاردی کاهش یک درصدی تلفات برق

درآمد میلیاردی کاهش یک درصدی تلفات برق

کاهش تلفات برق که طی سال‌های اخیر جزو برنامه‌های اصلی وزارت نیرو قرار گرفته است می‌تواند درآمدهای میلادی کلانی را برای کشور به ارمغان آورد.

کاهش تلفات برق که طی سال‌های اخیر جزو برنامه‌های اصلی وزارت نیرو قرار گرفته است می‌تواند درآمدهای میلادی کلانی را برای کشور به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمودرضا حقی‌فام – معاون هماهنگی توزیع برق توانیر – در بیست‌ویکمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع نیروی برق با اشاره به اهمیت کاهش تلفات برق اظهار کرد: کاهش یک درصدی تلفات برق معادل 250 میلیارد تومان در سال برای دولت درآمد به ارمغان می‌آورد.

به گفته وی اگر بخواهیم همین عدد را با سوخت مصرفی در نظر بگیریم، حدودا در سال 600 میلیارد تومان به ازای کاهش یک درصدی تلفات درآمد حاصل می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر تصریح کرد: کاهش تلفات دریچه‌ای برای ورود به اصلاح فعالیت‌های حاکم در جهت توزیع برق است. حقی‌فام با بیان این‌که اگر ما بتوانیم تلفات برق را کاهش دهیم به معنی اصلاح توزیع صنعت برق است، گفت: کاهش تلفات موجب تنظیم تعاملات فعال با نهادهای شهری و اصلاح مقررات و قوانین جاری می‌شود.

وی با اشاره به مراحلی که باید برای مدیریت تلفات برق انجام شود، بیان کرد: اندازه‌گیری تلفات و در صورت امکان تفکیک هرچه بیشتر مولفه‌ها، هدف‌گذاری منطقه‌ای تلفات با توجه به کاهش تلفات و براساس مطالعات و همچنین مراقبت برای اصلاح فرآیندهای فنی مانند برنامه‌ریزی، طراحی، تامین تجهیزات و انتظام‌بخشی به فرآیندها و مقررات منجمله مراحل مدیریت تلفات برق است.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر با اشاره به مقایسه‌ی روند کاهشی تلفات در ایران و کشورهای دیگر گفت: این مساله بیانگر این موضوع است که همواره شیب کاهش تلفات در ابتدای دور تند و بسیار بیشتر از دوره‌های بعدی است که این موضوع نشانگر توجه منطقی به کاهش تلفات غیرفنی در ابتدا است.

حقی‌فام با بیان این‌که کاهش تلفات تاثیر بسیاری در ارتقاء صنعت برق دارد، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای این مساله صورت بگیرد و به این موضوع به‌طور جدی‌تری چه در وزارت نیرو و چه در مکان‌های علمی توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha