• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95022716611

ترکاشوند: عملکرد ایران برابر فرانسه قابل قبول بود/ نمی توان عملکرد لوزانو را ارزیابی کرد

ترکاشوند: عملکرد ایران برابر فرانسه قابل قبول بود/ نمی توان عملکرد لوزانو را ارزیابی کرد

کارشناس والیبال درباره دو دیدار تدارکاتی ایران برابر فرانسه گفت: به نظر من عملکرد تیم ملی ایران برابر فرانسه قابل قبول بود و من مطمئن هستم اگر این دو تیم در خاک بی طرف به مصاف هم بروند فرانسوی‌ها به راحتی نمی توانند پیروز میدان باشند.

کارشناس والیبال درباره دو دیدار تدارکاتی ایران برابر فرانسه گفت: به نظر من عملکرد تیم ملی ایران برابر فرانسه قابل قبول بود و من مطمئن هستم اگر این دو تیم در خاک بی طرف به مصاف هم بروند فرانسوی‌ها به راحتی نمی توانند پیروز میدان باشند.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دو بازی تدارکاتی تیم ‌ملی ایران برابر فرانسه، اظها‌ر کرد: بازی اول دو تیم بسیار نزدیک بود و تیم ایران با اختلاف امتیازات بسیار کمی ست‌های بازی را به حریف واگذار کرد. در حالی که در تمامی ست‌ها می‌توانست پیروز باشد.

ترکاشوند ا‌دا‌مه‌ داد: مزیت بازی‌های تدارکاتی این است که تیم‌ها می‌توانند نقاط ضعف و قوت را بدانند و مربیان روی آن کار کنند تا برای ر‌قا‌بت‌های رسمی و مهم برطرف شود. با توجه به این که فرانسه جزو بهترین تیم‌های جهان است و بازیکنان آماده و خوبی را در اختیار دارد عملکرد تیم ‌ملی در برابر این تیم قابل قبول بود. من مطمئن هستم که اگر ایران و فرانسه خارج از خاک این کشور برابر هم به میدان بروند نتیجه‌ دیگری رقم می خورد و فرانسوی‌ها نمی‌توانند به راحتی بازی کنند و پیروز میدان شویم. با توجه به این که بازی‌های تدارکاتی ما و همچنین مدت زمان آماده سازی تیم کم بود بازی با فرانسه محک بسیار مناسبی برای تیم بود و قطعا با انجام بازی دوستانه برابر لهستان و چین می‌توانیم آماده‌تر شویم.

کارشناس والیبال درباره ترکیب اعزامی ایران به فرانسه و عملکرد آنها، گفت: بازیکنانی که در اردو هستند خودشان می‌توانند در این باره قضاوت کنند که آیا حقشان بوده است که در ترکیب تیم باشند یا خیر. به‌ هر‌ حال این مربیان هستند که بازیکنان را زیر نظر می‌گیرند و حق انتخاب دارند و می دانند که هر بازیکن در چه برهه ای از زمان می‌تواند به تیم ‌ملی کمک کند.

ترکاشوند در ادامه افزود: بازیکنانی که در حال‌ حاضر در تیم ‌ملی هستند جزو بهترین های ایرانند که بازیکنان اصلی تیم نسبت به گذشته تغییری نکرده است و با توجه به شناختی که من از سیچلو و لوزانو دارم می دانم که اعتقاد آنها به شیوه‌ای است که از هر بازیکنی که خوب بازی کند استفاده می‌کنند.

او با بیان این که حضور بازیکنان با تجربه در ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک کمک بیشتری به تیم می‌کند، گفت: ما به بازیکنانی نیاز داریم که زیر بار فشار روانی خوب کار کنند و در حال‌ حاضر هم با توجه به توقعی که مردم، مسئولان و حتی فدراسیون والیبال از ملی‌پوشان دارند فشار زیادی روی آنها وجود دارد و همه آنها می داند که شاید در چهار سال آینده فرصتی به مانند الان در اختیار نداشته باشند به همین دلیل بازیکنان در استرس زیادی قرار دارند و خود آنها نیز باید بتوانند از این شرایط خارج شوند. بنا‌بر‌این نظر درستی است که بازیکنان با تجربه در ترکیب تیم ‌ملی قرار بگیرند. هر چند که حضور بازیکنان جوان و با درایت که توانایی‌های بالایی دارند می‌تواند به تیم ‌ملی کمک کنند.

او درباره عملکرد لوزانو در این دو بازی گفت: هنوز خیلی دشوار است که درباره عملکرد او صحبت کنیم و باید کارهایش مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و بدانیم که چه کارایی برای تیم ‌ملی داشته است. آنچه که همه می دانند این است که لوزانو مربی منظمی است که تمرینات فشرده ای را برای بازیکنان تدارک دیده است و باید منتظر ماند و دید که آیا این شیوه در مسابقات جواب می‌دهد یا خیر.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha