• جمعه / ۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 95030703729
  • منبع : فضای مجازی

شلاق فوری برای مهمانان یک جشن در قزوین

شلاق فوری برای مهمانان یک جشن در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: 35 دختر و پسر نیمه‌عریان در پارتی شبانه در باغی در اطراف قزوین، دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در گفت‌وگو با «میزان» اظهار کرد: بیش از 30 نفر از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه‌ای به بهانه شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر و مجازات شدند.

وی ادامه داد: به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت‌کنندگان در پارتی مذکور، جلب شدند.

صادقی نیارکی از اجرای حکم شلاق تمامی متهمان در فردای روز دستگیری خبر داد و افزود: به دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده هر یک از متهمین به 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آنها اجرا شد.

وی اظهار کرد: اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند.

دادستان قزوین یادآور شد: از طریق تریبون‌های مختلف به‌ویژه رسانه‌ها نسبت به حرمت‌شکنی برخی جوانان هشدار لازم و جدی را داده‌ایم و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه‌اش فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش کند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در دام گروه‌های فساد اجتماعی نیفتند، خاطرنشان کرد: دستگیری این تعداد دختر و پسر جوان آن هم به صورت نیمه‌عریان و در حال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت موجب جریحه‌دار شدن اذهان و افکار عمومی شده بود و می‌طلبید که بار دیگر اقتدار دستگاه قضایی در رسیدگی سریع همراه با دقت و کیفیت اعمال شود که بحمدالله در ظرف زمانی کمتر از 24 ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رای و اجرای حکم به انجام رسید.

این مقام قضایی با بیان اینکه «برگزاری پارتی‌های شبانه در باغ‌ها و ویلاهای حاشیه شهر به دلیل احساس امنیت کاذبی است که برگزارکنندگان آن می‌کنند»، تصریح کرد: اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مصادیق بی‌حجابی در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و در این راستا از ابتدای سال جاری اگر سرنشینان خودروها رعایت حجاب شرعی را نکنند یا اقدام به مزاحمت برای بانوان، دور دور کردن و آلودگی صوتی کنند، خودرویشان متوقف خواهد شد و مدتی طولانی را در پارکینگ خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین رستوران‌ها و تالارها و مراکز پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسم به شکل مختلط کنند یا در صورت کشف و مشاهده مشروبات الکلی، پلمب خواهند شد.

دادستان قزوین تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید به عواقب اعمال مجرمانه خود آگاه باشند چرا که دستگیری افراد در پارتی‌های مختلط و محکومیت و مجازات برای آنان سابقه کیفری محسوب می‌شود و برای آینده تحصیلی، کاری و شغلی‌شان مشکل‌ساز خواهد بود.

قاضی صادقی نیارکی همچنین با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مخالف شادی مردم نیست و حتی معتقد است باید شرایط و امکانات بیشتری برای تفریح و شادی جوانان و خانواده‌ها مهیا شود، بیان کرد: دستگاه قضایی از آزادی‌های مشروع و ایجاد فضاهایی برای شادی مردم حمایت می‌کند اما این به آن معنا نیست که عده‌ای هنجارشکن با اقدامات خلاف قانون و شرع در پوشش عناوینی چون آزادی، تفریح به بهانه‌های مختلف مانند جشن تولد، دانش‌آموختگی، میهمانی و ... مبادرت به سوءاستفاده از دختران و پسران کنند یا جرایم دیگری مانند مصرف مشروبات الکلی، استفاده از مواد، قرص یا داروهای روانگردان و نیروزا، رقص و پایکوبی‌های مختلط و ... را مرتکب شوند و از این‌گونه اعمال کثیف نیز فیلم و عکس تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۰۲

كاش كساني هم كه اختلاس مي كردند 24 ساعته حكمشون اجرا مي شد. گير دادين به چند تا جوون كه تو خونه تو حريم شخصي خودشونه؟ چيكار دارين كه مردم در خلوت خودشون چيكار مي كنن؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۰۸

اولويت ها عوض شده انگار!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۱۰

با اين رفتاراتون جوونا رو از همه چي بيزار كرديد. طرف دزدي ميكنه قاچاق فروشه هيچ كاري باهاش ندارين

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۱۹

احکام در مورد افراد عام اجرا مي شود. اينها ظاهراً عوام بودند اگر جزو خواص بودند آنکه راپورت به نظميه داده شلاق مي خورد.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۴۳

بزارين مردم زندگيشونو بكنن

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۴۹

اون وقت اينها حق تجديدنظرخواهي از حکم رو طبق قانون و پس از صدور حکم دادگاه بدوي نداشتن؟!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۰:۵۲

متاسفم. ببينيد کدام جرمها اولويت اول گرفته اند که در 24 ساعت حکم ميدن!!! به اين ميگن اقتدار!! بله مشکل اساسي مردم پارتي است!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۷

اگر مزاحم مردم نبوده اند وسلب آسايش نکرده باشند واقعا چکارشان داشتند؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۷

يعني آدم تعجب ميکه با اين همه اختلاس و دزدي و جرم در کشور برخورد نميشه ولي بايد اين جهارتا جوون رو فوري شلاق زد. بعد دنبال اين ميگرديم چرا ايران کره جنوبي نشد...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۲:۳۴

چرا برخورد نميشه؟ مگه خسرو مه آفريد اعدام نشد؟ مگه بابک زنجاني منتظر مجازات نيست؟ مگه شهرام جزايري زندان نرفت؟ مگه خاوري تحت تعقييب نيست؟ اين قدر خودتونو به کوچه علي چپ نزنيد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۱:۵۹

چرا در برابر دستورات صريح اسلام جبهه مي گيريد؟ هر جرمي مجازات خاص خودش را داره

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۱۱:۱۴

با نظر شما کاملا موافقم، هرجرمي مجازات خودشو داره

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۲:۰۳

مقايسه کنيد با خبر تجاوز به دانش آموز زنجاني

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۳

واقعا مايه تاسفه. همين کارها رو مي کنين مردم از کشور مهاجرت مي کنند.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۲

اي کاش چنين سرعت عمل و پيگيري در مورد اختلاس و .....هم انجام ميشد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۳

آقاي سعيد دكل نفتي كجاست؟ پرونده اش كجاست؟ اعدام زنجاني مگه پول ميشود براي مردم ؟ سود پولي كه اين آقا اين همه سال خورده را تا حالا حساب كردي؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۸:۴۹

بااين منطق عده اي به اصطلاح روشنفکر چون گناهي بزرگتر صورت گرفته و توبه يا حکمي صورت نگرفته بايد خود رااسير شيطان کنيم و گناهان کوچکتر را بي خيال شويم !!!واقعاً که نوبره !!پس احسنت بر اين قاضي وحاکم شرع .هرچيز سرجاي خودش .درضمن مرغ عده اي فقط يک پا دارد ودرهرصورتي شاکي وطلبکارند حتي اگر بابک زنجانيها وشهرام جزايريها ومفسدان رادرجاحکم دهند!!اونوقت بهانه بني اسراييلي ديگري دارند!!مثلا ميگن فوراً اعدامشون کردن تا بقيه رو لو ندن !درسته ؟!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۹:۱۳

اينا که در ملا عام اين کار را نکرده بودند

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۱۹:۴۶

اين همه دزدي و هزار اتفاق ديگه افتاد هيچ کس صداش در نيومد. حالا 4 تا جوون يه جووني کردن اينجوري بايد مجازات بشن؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۲۰:۰۰

ادم نميدونه گريه کنه يا بخنده

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۲۰:۳۸

توي شهر ما مراغه اراذل و اوباش در بازار به راحتي مزاحم نواميس و مردم مي شوند با موتور عربده کشان در خيابان ويراژ مي دهند و اکثرا قمه دارند و مست کردند و بيشترشان معتاد هستند چند قتل با قمه هر ماه اتفاق مي افتد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۷ ۲۳:۲۶

واقعا متاثر کنندس اين اخبار. توي خيابون ک هنجار شکني نکردن داخل حريم خودشون بودن

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۴

احسنتتتتتتتتتت

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۰۰:۳۸

نظرات مردم در لايه هاي مختلف اجتماع با چيزي که شما فکر ميکنيد کاملا فرق داره مردم رو دريابيد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۰۰:۳۹

آراء قابل تجديد نظر الف) در امور کيفري: در ماده 232 ق.آ.د.ک آراء قابل تجديد نظر ذکر شده است: 1- جرائمي که مجازات قانوني آنها اعدام يا رجم است. 2- جرائمي که به موجب قانون مشمول حد يا قصاص نفس و اطراف مي‌باشد. 3- ضبط اموال بيش از يک ميليون ريال و مصادره اموال. 4- جرائمي که طبق قانون مستلزم پرداخت ديه بيش از خمس ديه کامل است. 5- جرائمي که حداکثر مجازات قانون آن بيش از سه ماه حبس يا شلاق يا ...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۰۸:۳۰

متاسفم براي کساني که ميگويند قانون الهي تعطيل شود ، اخه آقاي محترم چرا فقط بهانه اختلاس مياريد يعني از نظر شما فقط اختلاس جرمه؟ قانون مجازات اسلامي براي هر جرمي بايد اجرا شود يا اختلاس يا برخورد با ناهنجارهاي اجتماعي

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۰۸:۳۴

حفظ آبروي مفسدين و غارتگران بيت المال واجبه ولي ريخته شدن آبروي چند نوجوان دانشجو مشکلي ندارد آنوقت هزاران برنامه و همايش در جهت شناسایي علت فرار مغزها و مهاجرت برگزار مي شود .

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۰۹:۱۲

آقاي دادستان لطفا همين سرعت عمل رو هم براي گرفتن، محاکمه و مجازات مفسدان اقتصادي و اختلاسگران و دزدان اموال مردم داشته باشيد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۴

اختلاس يا هر جرمي دليلي براي ارتکاب جرم ديگه اي نميتونه باشه به عبارتي شما نميتوني بگي چون کسي جرمي رو مرتکب شده پس تو هم ميتوني جرم ديگه اي مرتکب بشي خلاصه کسي که با اين توجيهات از کار غير شرعي و غير اخلاقي اون جوانهاي بي شرم دفاع مي کنه در واقع دشمن اسلام و خدا و ياور فحشا و شيطانه.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۱

هرچند که گناه بوده ولي به موجب قانون مجازات اسلامي تفتيش در جرايم منافي عفت ممنوع است

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۰۹:۵۰

در پاسخ به زينب: شرب خمر جرم منافي عفت است؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۲۰:۰۴

جالبه. موارد زيادي از دزد و موادفروش و زورگير و از اين دست ميگيرند و از اون دست ول ميکنند ولي تو اين جور موارد که هيچ آزاري هم به کسي نرسوندند و در حريم خصوصيه خودشون جشني گرفتند دادستاني با اضافه کاري و شبانه حکمو اجرا ميکنه!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۰۸:۳۸

اون بدبختايي كه شلاق خوردن در آينده انتظار داريد از مملکت پشتيباني بكنن؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۲۰:۲۹

حتي اگر اين طور برخوردها مبتني بر قوانين منبعث از فقه هم باشه(که به نظرم اينگونه نيست و قوانين ما و فقه پويا و روشنفکرانه هم اجازه چنين برخوردهاي تندي رو نميده)ما در دين فقط فقه نداريم و اخلاق هم داريم.حمله شبانه به مهماني عده اي جوان(که حتي از نظر دستگاه قضا مهماني مناسبي هم نباشه) و شلاق زدن آن بندگان خدا اونهم در شرايطي که درحريم خصوصي بودند و هيچ آزاري هم به ديگران نميرسوندند، کاملا عملي غيراخلاقي بوده است

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۱۷:۴۰

ايا اون تعداد بازيگر رو با مشروبات الکلي گرفتن همينقدر سرعت عمل داشتن؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۱۸:۳۱

اي کاش در زمينه ارتشا و فساد اداري و اختلاس و دزدي از بيت المال هم همين سرعت عمل رو داشته باشند چون ضررش به کل جامعه بر مي گرده وليکن هنجار شکني چند جوان نهايتش ضررش به خودشون بر مي گرده و اگر اينگونه در بوق و کرنا نشه هيچ کسي مطلع نميشه

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۱۸:۴۰

شمايي ک ميگيد ايراد نداشته اگه خواهر هاي خودتونم بودن اينو ميگفتيد ناموسا ميگفتيد ايراد نداره؟ د اخه يذره غيرت هم خوبه. شما بفکر آزادي هستيد ازادي هم داريد ايراني جماعت بي جنبس الان پارتي بوده چيزي نگن فردا هر کاری ميشه هر چند ک در دانشگاه ها هم ديده ميشه بجاي اينکه حرف هاي الکي بزنيم کمي فکر کنيم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۰۳:۰۶

به نقل از پايگاه خبري آفتاب: محسن برهاني، عضو هيئت علمي دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران: شرکت در پارتي مختلط در مکاني خصوصي، نه مصداق رابطه نامشروع است و نه مصداق عمل منافي عفت و براساس قانون مجازات اسلامي اساساً اين رفتار جرم محسوب نمي شود.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۰۳:۰۷

پارتي‌هاي مختلط مصداق رابطه نامشروع نيست چرا که رابطه نامشروع امري طرفيني است و نميتوان يک جمع را به رابطه نامشروع محکوم نمود.حضور در اين مجلس مصداق عمل منافي عفت نيست چرا که در عمل منافي عفت شرط است که رابطه اي فيزيکي ميان دو طرف برقرار شود. در اين مورد چگونه به اين مهم دست يافتيد که همه افراد وارد رابطه فيزيکي شده‌اند؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۰۳:۰۸

ادامه، به نقل از پايگاه خبري آفتاب: اثبات همين دو امر طبق منطق حقوقي و فقهي به زمان زيادي احتياج دارد که به احتمال قريب به يقين 24 ساعت زمان کمي براي اين مهم است.توجه شما را به ماده 102قانون آيين دادرسي کيفري جلب مي­کنم که به درستي بيان مي­دارد: «انجام هرگونه تعقيب و تحقيق در جرايم منافي عفت ممنوع است و پرسش از هيچ فردي در اين خصوص مجاز نيست مگر در مواردي که جرم در مرئي و منظر عام واقع شده و يا داراي شاکي يا به عنف يا سازمان يافته باشد که در اين صورت، تعقيب و تحقيق فقط در محدوده شکايت و يا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضايي انجام ميشود». به راستي اين 35 نفر کداميک از شروط اين ماده را دارا بودند؟نکته آخر آنکه آيا تمام اين 35 نفر نسبت به حکم صادره سر تسليم فرو آوردند و اعتراض به حکم ننمودند؟ يا اعتراض نمودند و در اين 24 ساعت حکم به تجديدنظر رفته و در يک جلسه فوق العاده تأييد شده است؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۳:۵۷

شلاق کمه بايد همشونو اعدام کنند

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۵:۴۹

سلام اي کاش با اختلاسگران و دزدان بيت المال اينطورقاطع بودند همه کارها برعکس شده واقعا جاي تاسف داره

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۷:۳۴

خدايا به دادمون برس

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۹:۵۶

چند نکته وجود داره ...اگر محفل محفلي بوده که در يه باغ يا ويلا برگزار شده پس کاملا محصور بوده و جنبه تبليغاتي عليه موازين اجتماعي نبوده...اگر اعتقاد به دنياي بعد از دنياي مادي داريم و معتقديم دنياي ديگري وجود داره که در اون مورد سرزنش ؛ نکوهش و يا پاداش قرار ميگيريم پس اگر گناهي صورت گرفته که خودشون ميدونن و خداي خودشون پس مجازات پيش پيش چرا...اگر عمل ناهنجار موجب ترويج و تبليغ در ملاعام باشه بله برخورد با اينجور ناهنجاريا بجاست در غير اينصورت برخورد اين چنيني غير از دل زدگي جوونا چيز ديگه اي به همراه نخواهد داشت

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۲۲:۲۱

کاش تو همه زمينه ها انقد قاطع بودن مسولين

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۲۲:۲۷

آقاي قاضي ... لطفا براي اختلاس کنندگان پول مردم چنين حکمي را صادر کنين چرا آنهايي که خون مردم را مي مکند با آنها برخورد نمي شود چرا.... چرا.... چرا.... واي بر مردم متاسفم بر خودم متاسفم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۴ ۱۱:۰۳

بايد از قاضي عزيز پرسيد: آيا بچه يکي از رئيس روسا هم بودن باز همين حکم را ميدادين؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۶:۰۳

درود