• شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95030804297
  • خبرنگار : 71454

کاهش گردشگر ترکیه در 10 سال اخیر رکورد شکست

کاهش گردشگر ترکیه در 10 سال اخیر رکورد شکست

شمار گردشگران خارجی کشور ترکیه به رکورد کمترین میزان خود در طول 10 سال ا خیر رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ادامه روند نزولی صنعت گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران خارجی این کشور برای نهمین ماه پیاپی با کاهش رو به رو شد، تا این کشور حضور کمترین تعداد گردشگران خارجی را در طول یک دهه اخیر تجربه کند.

شمار گردشگران خارجی که در ماه آوریل کشور ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند با کاهش قابل ملاحظه 28 درصدی به 1.75 میلیون نفر رسید.

بر اساس اعلام اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه، صنعت گردشگری 6.2 درصد از خروجی اقتصادی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و بدون در نظر گرفتن تاثیر این صنعت بر سایر صنایع، 8 درصد از اشتغال را نیز شامل می‌شود.

کاهش درآمدهای گردشگری می‌تواند بحرانی که صدها منطقه گردشگری این کشور در دریای مدیترانه و اژه از پیش با آن درگیر بودند را دوچندان کند.

«دنیز سیسک»، اقتصاد‌دان ترک‌تبار در این باره عنوان کرد با رسیدن به فصل اوج گردشگری، وخامت در اوضاع آمار و ارقام گردشگری ترکیه هر روز قابل ملاحظه‌تر می‌شود و در حالیکه آمار‌ها حاکی از کاهش شش میلیارد دلاری در درآمدهای خالص گردشگری ترکیه است، اطلاعات بدست آمده در ماه آوریل نشان از ضرر و زیانی بیش از این دارد.

اوضاع گردشگری ترکیه از روزی بحرانی شد که نیروهای نظامی این کشور یک فروند هواپیمای جنگی روس را در مرز این این دو کشور منهدم کردند و با تیره شدن روابط دوکشور تعداد گردشگران روس در ترکیه 79 درصد کاهش یافت و مهترین منبع در آمد گردشگری ترکیه حذف شد.

به گزارش بلومبرگ، حملات تروریستی و نا آرامی‌های سیاسی اقتصادی، برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه چون مصر و تونس را نیز تحت تأثیر قرار داده است و در ترکیه نگرانی‌های امنیتی با از سرگیری جنگ کهنه با گروهای کرد و همچنین جنگ داخلی در کشور مجاور سوریه افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha