• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95031710483
  • منبع : نمایندگی البرز

کاهش 60 درصدی ورود دام به مراتع البرز

کاهش 60 درصدی ورود دام به مراتع البرز

ایسنا/البرز معاون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: کنترل سیلاب شهری وظیفه یک یا دو دستگاه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، «مهدی فتحی» دیروز (دوشنبه 17خردادماه)، در نشست خبری مشترک رونمایی از ویژه‌نامه محیط طبیعی استان که در شهرداری کرج برگزار شد، گفت: طی سال های گذشته شاهد ورود بی‌رویه دام به مراتع استان بودیم.
 
وی ادامه داد: ورود و چرای بی‌رویه دام در مراتع استان باعث از میان رفتن عرصه‌های طبیعی و به خطر افتادن برخی گونه‌های گیاهی خودرو شده بود.

فتحی با اشاره به آسیب‌های ناشی از کاهش پوشش گیاهی در مراتع خاطرنشان کرد: کاهش پوشش گیاهی مراتع خطراتی از جمله افزایش احتمال وقوع سیلاب را درپی دارد که این امر باعث خسارت مالی و جانی زیادی به مردم می‌شود.

وی ادامه داد: برای مقابله با این روند از اواخر سال 93 برنامه‌ای برای جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع استان اجرایی شد.

این مسئول توضیح داد: اجرای این برنامه در طول این مدت باعث کاهش 60 درصدی ورود دام به عرصه های منابع طبیعی شده است.

فتحی تصریح کرد: هم‌اکنون در ورودی عرصه‌های طبیعی استان ایستگاه‌هایی دایر و مأمورانی در آن مستقر شده‌اند که این افراد از ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع جلوگیری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت کنترل سیلاب‌های شهری اشاره کرد و گفت: بارش باران به خودی خود بد نیست و موهبتی الهی محسوب می‌شود، اما این موهبت زمانی دردسرساز می‌شود که امکانات و زیرساخت‌های لازم برای کنترل آب‌های سطحی ناشی از بارندگی وجود نداشته باشد.
 
معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: در شرایط فعلی که با مشکل کمبود آب مواجه هستیم خبرهایی در خصوص وقوع سیل در مناطقی از کشور و استان می‌شنویم که این امر به دلیل عدم مدیریت در کنترل آب‌های جاری شده اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: کنترل سیلاب‌های شهری تنها از عهده منابع طبیعی و  شهرداری برنمی‌آید و نیازمند تعامل و همکاری ترکیبی بین دستگاه‌های مختلف است.  
 
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha