• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95031710541
  • منبع : نمایندگی لرستان

وجود 12 هزار قطعه مفرغ در موزه قلعه فلک‌الافلاک لرستان

وجود 12 هزار قطعه مفرغ در موزه قلعه فلک‌الافلاک لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بیش از 3 میلیون گردشگر از لرستان امسال بازدید کرده‌اند.

غلامرضا سلیمانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، بیان کرد: لرستان با داشتن 5000 اثر طبیعی، ملی و تاریخی که 2300 مورد از آنها ثبت ملی شده‌اند، یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین وجود آبشارها، 2500 کیلومتر رودخانه و طبیعتی چهارفصل باعث شده این استان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم شناخته شود. وجود بیش از 96 پل تاریخی استان را پایگاه پل‌های تاریخی قرار داده و موقعیت ویژه و منحصر به فرد آن در مسیر استان‌ها همواره باعث مقصدی برای گردشگران باشد.

سلیمانی، از فعالیت 34 مرکز اقامتی و پذیرایی، 24 دفتر خدمات مسافرتی و 1400 تخت در استان خبر داد و گفت: همچنین 50 مرکز خدماتی بین راهی در استان وجود دارد که ظرفیت‌های عدیده‌ای برای جذب گردشگران است. با توجه به شعار استاندار که تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری بوده اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی از دو سال قبل در استان شروع شده است و طی این مدت با پیگیری‌هایی که صورت گرفته قرار است تا پایان سال 500 تخت به ظرفیت تخت‌های استان اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین 15 طرح هدف‌گذاری شده و 46 طرح نیمه‌کاره در استان وجود دارد که تعیین تکلیف خواهند شد.

سلیمانی با بیان اینکه امسال سال متفاوتی را در رضایتمندی گردشگران داشتیم و از رضایت مطلوبی برخوردار بوده‌اند، اظهار کرد: در حوزه گردشگری 10-8 درصد رشد داشته‌ایم و از پذیرش 450 هزار نفری در سال گذشته به 482 هزار نفر رسیده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: امسال حدود 3 میلون و 150 هزلر نفر از مراکز بازدید کرده‌اند که ثبت شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان در مسیر عراق قرار دارد و می‌توانیم گردشگران مذهبی زیادی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در گنجینه قلعه فلک‌الافلاک 12 هزار قطعه مفرغ داریم که در دنیا بی‌نظیر است اگر آزادسازی صورت بگیرد ثبت آن هر چه سریع‌تر پیگیری می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: بشی از 100 رشته صنایع دستی در استان وجود دارد که 50 مورد مختص خود اینجاست که با توجه به رویکرد ما و بحث اقتصاد مقاومتی که استان پایلوت آن انتخاب شده است، امید می‌رود الگوی مناسبی برای کل کشور باشیم.

‌انتهاي پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha